Permalänk
Medlem

Ny mus.

Hej. Jag har nu kommit fram till att jag behöver en ny mus. Jag ska använda den främst till Battlefield 4 och "vanlig" användning. Jag är högerhänt, vill inte ha någon liten mus utan något rejält att hålla i. Har kollat på två två olika som jag spånar på nu, vilka är SteelSeries Rival och Razer Deathadder 2013. Någon som vet om det kommer en 2014? En budget har jag inte riktigt men tänker inte betala för mycket för en plastbit. Men låt oss säga att priset är som de två jag kollar på ungefär. jag kanske ska lägga till att jag inte vill ha en mys med 30+ knappar. Framförallt skön! // B0llA

Permalänk

jag kör själv med RAT 7 för att jag vill ha någorlunda många knappar, men finner den inte bekväm alls..
Den skönaste musen som både jag sambon och närmsta vännen tycker är skönast är logitech mx518-g400 jag tipsar STARKT på att du testar den innan razer deathadder då den ofta kommer med razer syndromer.. steelseries musen vet jag inget om

mvh

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt va litet är för dig. men själv är jag förälskad i Mionix NAOS 3200 som jag köpte igår, den och den nyare versionen 8200 är på erbjudande på teknikmagasinet. Men alla tycker ju olika

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?kp=&offset=&tf=link_listi...

Permalänk
Medlem

Jag kör med original Deathaddern. Det enda problemet enligt mig är de ''glossiga'' sidorna som samlar fingeravtryck osv. Men det är fixat i 2013 edition.
Så Deathadder 2013 skulle enligt mig vara den perfekta musen. I alla fall för mig

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Bra alternativ men saken är den att jag skulle vilja testa musen innan jag köper den asso känna om den är skön. Jag gick till Mediamarkt och elgiganten, där var det just de tv mössen jag gillade för rätt prislapp. Eller finns det någon mer handlare som säljer gaming möss? (bor i jkpg)

Permalänk

Köpte nyss en Mionix Naos 7000 och kan rekommendera den starkt

https://www.inet.se/produkt/6606887/mionix-naos-7000-gaming-mouse Finns lite recensioner där också.

Tycker för övrigt att det är väldigt bekväm för högerhänta då den är ergonomisk anpassad. Knapparna sitter bra osv.
Om du inte vill ha en högerhand-anpassad mus så föreslår jag Mionix Avior 7000, som är en likadan mus fast med ett ambidextriös "skal"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konditorn7:

Köpte nyss en Mionix Naos 7000 och kan rekommendera den starkt

https://www.inet.se/produkt/6606887/mionix-naos-7000-gaming-mouse Finns lite recensioner där också.

Tycker för övrigt att det är väldigt bekväm för högerhänta då den är ergonomisk anpassad. Knapparna sitter bra osv.
Om du inte vill ha en högerhand-anpassad mus så föreslår jag Mionix Avior 7000, som är en likadan mus fast med ett ambidextriös "skal"

Okej men vet du om man kan känna på den någonstans? Jag ska till Nyköping snart med:)

Permalänk
Medlem

rekommenderar inte mx518-g400 från Logitech om du har större händer och vill ha något ordentligt att greppa i.

Själv kör jag med Qpad 5K, sitter där den ska.

Gå till närmaste datorbutik och testa mössen innan du köper något

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Kolla prisjakt vilka som säjer mössen och kolla om nån av de butikerna finns i närheten

Permalänk
Skrivet av B0llA:

Okej men vet du om man kan känna på den någonstans? Jag ska till Nyköping snart med:)

Tyvärr inte, möjligtvis inet eller webbhallen.
Teknikmagasinet har Mionix Naos 8200, som känns likadan.

Skillnaden är att 8200 är laser och har profillampor på sidorna. 7000-serien är dock nyare så låt inte siffrorna lura dig
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=490694&title=QPAD%205K&

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpa en logitech eller microsoft framför razer. Razer kan göra möss, men de är inte prisvärda.

Jämför min razer diamondback 3g för 599 med min logitech g400 för 250. Vilken tror du är skönast i handen?
Det skiljer ju några år, men jag skulle inte säga att razers möss tillför mycket annat än e-penis förlängning bland p-12or på DH.
Imho lägger de lite för mycket pengar på marknadsföring och lite för lite på trovärdiga/välgjorda produkter.

Jag har ett ducky tangentbord. Hade jag kört blackwidow som flera av mina vänner hade jag potentiellt fått ett plastigt mähä med tangenter som tangentprinten gått bort på om det inte var bakgrundsbelysning och en design jag bara avskytt.
De kostar helt enkelt för mycket mot vad de levererar.

Iofs, ducky lägger för mycket pengar på belysning kanske. Jag är lite besviken nu för ducky shine 3 flexar ju lite, vilket jag inte trodde det skulle göra över huvudtaget men det är ju inte mycket jämfört med billiga tangentbord.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag skulle köpa en logitech eller microsoft framför razer. Razer kan göra möss, men de är inte prisvärda.

Jämför min razer diamondback 3g för 599 med min logitech g400 för 250. Vilken tror du är skönast i handen?
Det skiljer ju några år, men jag skulle inte säga att razers möss tillför mycket annat än e-penis förlängning bland p-12or på DH.
Imho lägger de lite för mycket pengar på marknadsföring och lite för lite på trovärdiga/välgjorda produkter.

Jag har ett ducky tangentbord. Hade jag kört blackwidow som flera av mina vänner hade jag potentiellt fått ett plastigt mähä med tangenter som tangentprinten gått bort på om det inte var bakgrundsbelysning och en design jag bara avskytt.
De kostar helt enkelt för mycket mot vad de levererar.

Iofs, ducky lägger för mycket pengar på belysning kanske. Jag är lite besviken nu för ducky shine 3 flexar ju lite, vilket jag inte trodde det skulle göra över huvudtaget men det är ju inte mycket jämfört med billiga tangentbord.

Håller med dig till 100..
inte nog med det, men jag har haft 3st razer möss, en deathadder och 2st nagas, alla 3 har fått "razer syndromen" av att dubbelklicka eller inte klicka alls, på både vänster och efter ett tag höger musclick mellan 6-12 månaders användning.. så 800kr för något som ger upp inom året är katastrofalt.. deathaddern höll dock faktiskt cirka 2år..
och då är jag ändå rädd om min elektronik, ingen tokstolle som slår musen mot bordet osv..
min logitech mx518 dock den har hållit i ca 6år av dagligt användande, jag hade den i ca 5år, och sambon tyckte om den såpass mycket att hon använder den i dagsläget..

Visa signatur

corsair hx 750w 80+ gold | FX 8320 octacore 4,5ghz |custom loop vattenkylning för processorn| 970a-g43 msi | Radeon HD powercolor 7970| 1x360gb lacie 7200rpm| OCZ agility 2 40gb | nzxt phantom vit | 8GB ballistix sport vlp 1866mhz |
planering: vattenblock för grafikkort

Permalänk
Medlem

Jag köpte en deathhedder 2013. Efter många om och men. Sen om jag får problem tar jag det på garanti:) I värsta scenario skickar jag mamma så blir de fat i affären
Edit jag är inte 10 Fyller 20 nära gång