Permalänk
Medlem

Sleeve till nätaggregat.

Hej!

Ska snart inleda ett projekt här på Sweclockers, en av sakerna som ska göras är att sleeva psun.

Det är ett http://goo.gl/k60XBH som ska sleevas.

24 pin
8 pin cpu
2x 8 pin till gpu.

Ska ha svart med inslag av vitt och rött.
Mängden sleeve (längden snarare) är jag säker på.
Det jag undrar över mer är storleken på sleeven och krympslangen, det är vanliga kablar på ett nätagg, så det borde väl vara rätt storlek?

Verktygen. Är de bra? Räcker de till för det jag ska göra, eller behöver jag något mer? (sax och tändare till krympslang har jag hemma)

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Så som jag har förstått det är Lamptrons Tool Kit samma som Phobyas Kit som Inet har(?). Jag köpte ett sådant från Inet och det gick i princip inte att få ut en enda pin, så jag beställde från mdpc-x.com istället och då gick det betydligt lättare.

Helt galet enkelt att böja pinnarna på verktyget från Phobya, så om de är samma skulle jag rekommendera att du beställer det från Nils i tyskland istället!

Kan självklart vara jag som var kass, men för mig gick det mycket enklare med det lite robustare verktyget från mdpc-x!

Small skall absolut vara rätt storlek för att sleeva vanliga ATX-kablar. Krympslang kan jag tyvärr inte svara på då jag inte använder det

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idumhet:

Så som jag har förstått det är Lamptrons Tool Kit samma som Phobyas Kit som Inet har(?). Jag köpte ett sådant från Inet och det gick i princip inte att få ut en enda pin, så jag beställde från mdpc-x.com istället och då gick det betydligt lättare.

Helt galet enkelt att böja pinnarna på verktyget från Phobya, så om de är samma skulle jag rekommendera att du beställer det från Nils i tyskland istället!

Kan självklart vara jag som var kass, men för mig gick det mycket enklare med det lite robustare verktyget från mdpc-x!

Small skall absolut vara rätt storlek för att sleeva vanliga ATX-kablar. Krympslang kan jag tyvärr inte svara på då jag inte använder det

Skrivet av Ainok:

Hej!

Ska snart inleda ett projekt här på Sweclockers, en av sakerna som ska göras är att sleeva psun.

Det är ett http://goo.gl/k60XBH som ska sleevas.

24 pin
8 pin cpu
2x 8 pin till gpu.

Ska ha svart med inslag av vitt och rött.
Mängden sleeve (längden snarare) är jag säker på.
Det jag undrar över mer är storleken på sleeven och krympslangen, det är vanliga kablar på ett nätagg, så det borde väl vara rätt storlek?

Verktygen. Är de bra? Räcker de till för det jag ska göra, eller behöver jag något mer? (sax och tändare till krympslang har jag hemma)
http://i57.tinypic.com/2nvcw04.jpg

Googla på lamptrons verktygs sats på yatube, han får ut alla sorters pinnar utan problem verkar det som, ska själv beställa sleeving verktyg idag och då blir det lamptron för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av skeddan:

Googla på lamptrons verktygs sats på yatube, han får ut alla sorters pinnar utan problem verkar det som, ska själv beställa sleeving verktyg idag och då blir det lamptron för mig

Tack för svar

Det slutade med att jag köpte sleevade förlängare, det ger mig större frihet om jag skulle vilja byta nätaggregat. Men om jag ska sleeva i framtiden så ska jag överväga lamptrons kit. Men jag får medge att jag har läst mycket illa om dem :/

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Ett tips är att också köpa en varmluftspistol! Blir så mycket enklare och lättare att få snyggt! Och en med låg effekt (som räcker till ändamålet) går inte på många kronor.

EDIT: Vad det gäller att få ut pins så tror jag inte att det spelar jättestor roll vilka verktyg man använder. Grejen är att få in snitsen!

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."