Radeon 7970 överhettas när jag tabbar ur Diablo 3

Permalänk

Radeon 7970 överhettas när jag tabbar ur Diablo 3

Tja, skum grej som händer när jag spelar Diablo 3. Mitt Radeon 7970 blir nämligen varmare av att tabbas ur till windows när jag spelar än när jag är i spelet. Jag har det på 55% manuell fläkthastighet så ingen ändring där. Någon förklaring? Mest nyfiken, ingen som skadas då jag har en gräns vid 70 grader.

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har ingen förklaring, men blir det likadant om du sätter windowed(fullscreen)?

Permalänk
Medlem

Kolla vad du har för bakgrundsfps på Diablo 3, tror standard är 150. Vet inte om det kan ha något med det att göra men det var det första jag kom på.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pixelpojken:

Tja, skum grej som händer när jag spelar Diablo 3. Mitt Radeon 7970 blir nämligen varmare av att tabbas ur till windows när jag spelar än när jag är i spelet. Jag har det på 55% manuell fläkthastighet så ingen ändring där. Någon förklaring? Mest nyfiken, ingen som skadas då jag har en gräns vid 70 grader.

Vad menar du med överhettas? Hänger sig datorn eller? Är det lika varm hela tiden eller ändrar den sig efter en tid?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag har satt bakgrundsfps på 8 sedan release så tror inte det är det. Med överhettas menar jag egentligen att det blir tio grader varmare när jag tabbar ur och gör nåt typ surfar lr så än vad det är när jag spelar för fullt.

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pixelpojken:

Jag har satt bakgrundsfps på 8 sedan release så tror inte det är det. Med överhettas menar jag egentligen att det blir tio grader varmare när jag tabbar ur och gör nåt typ surfar lr så än vad det är när jag spelar för fullt.

Har du något annat som körs i bakgrunden? Använder du Speedstep eller Cool & Quiet? Varvar fläkten annorlunda när du tabbar ur?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det händer också för mig men inte överhettas när jag spelar typ BF4 , LOL , och MM så står mitt grafikkort Load på 100% jag vet inte varför jag har en ATI gigabyte 7950. i Windows så ligger tempen på 35-40c. när jag spelar så ligger det på 60c. när jag har ett spel på när jag minimerar så ligger tempen på 65c

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.