Permalänk
Avstängd

PortF Vad gör jag för fel?

Hej,

Har en airport extreme

http://www.youtube.com/watch?v=9kZsdsF41qs&feature=youtu.be
Tänkte öppna porten 25565 till Minecraft, som ni ser så gör jag det trycker på klar (och uppdaterar utanför videon) men kollar på open port check tool och där står det att den INTE är öppen. Vad gör jag för fel?
MVH
Aleelo

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Hej,

Har en airport extreme

http://www.youtube.com/watch?v=9kZsdsF41qs&feature=youtu.be
Tänkte öppna porten 25565 till Minecraft, som ni ser så gör jag det trycker på klar (och uppdaterar utanför videon) men kollar på open port check tool och där står det att den INTE är öppen. Vad gör jag för fel?
MVH
Aleelo

Är servermjukvaran igång och kan svara? Annars blir det ju svårt att testa porten.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Hej,

Har en airport extreme

http://www.youtube.com/watch?v=9kZsdsF41qs&feature=youtu.be
Tänkte öppna porten 25565 till Minecraft, som ni ser så gör jag det trycker på klar (och uppdaterar utanför videon) men kollar på open port check tool och där står det att den INTE är öppen. Vad gör jag för fel?
MVH
Aleelo

Det står som stängd sålänge du inte har något på porten som svarar

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Är servermjukvaran igång och kan svara? Annars blir det ju svårt att testa porten.

Skrivet av Twidash:

Det står som stängd sålänge du inte har något på porten som svarar

Okej nu får ni inte bli jättesura, men alltså vadå "någonting som svarar?" Förklara för mig ... (Sorry för trögheten)

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Avstängd

Någon som kan förklara?

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Någon som kan förklara?

du måste ha servern (i detta fallet minecraft server) på för att testa om porten är öppen, annars har test programet inget att testa mot

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twidash:

du måste ha servern (i detta fallet minecraft server) på för att testa om porten är öppen, annars har test programet inget att testa mot

Har på nu, står fortfarande att den inte är öppen, nån som vet vad jag gör för fel?

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Aldrig gjort det via datorn, men på telefonen är det lätt med deras egna app, om du har ios kan du ju pröva där

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tompanhuhu:

Aldrig gjort det via datorn, men på telefonen är det lätt med deras egna app, om du har ios kan du ju pröva där

Och vad heter den appen?

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

Och vad heter den appen?

Airport

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tompanhuhu:

inte enklare vad jag ser? Måste fortfarande ange IP4 skit osv.

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att köra terminalen så ser du vilken IP din dator har?