Problem med installation, avbruten uppdatering och nu bsod.

Permalänk
Medlem

Problem med installation, avbruten uppdatering och nu bsod.

Hej.

Skulle uppgradera till win8.1 men datorn hängde sig så jag stängde av (Detta var efter 3-4 timmar)

Nu skall jag installera windows på nytt, jag kommer till delen där jag skall välja vart jag vill installera windows men där tar det roliga stopp. Det står att jag inte kan installera windows på partionen då filsystemet inte passar (Har haft ntfs på hela disken innan) När jag skall välja partion (Finns ett par stycken av någon anledning) Så står det "Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is the GPT partition style"

Vad kan jag göra för att få ett korrekt filsystem så jag kan reparea och installera? När jag valde reparera på installations menyn så står det disken är låst.

Datorn jag skall installera på är en asus ultrabook ux32a och jag har en usbsticka med windows

Tack på förhand.

PS: Som vanligt har jag använt google.

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

EDIT: Missa att kolla på google, hittade en eventuellt lösning.

http://www.youtube.com/watch?v=DQf9YqbD8WI

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp