Permalänk
Medlem

Hur många pumpar till 4 x 360-radiator?

Hej!

Skall driva 4 stycken 360-radiatorer, behöver hjälp med att välja pump. D5 är vad jag hört skall fungera ypperligt bra.

Är det bäst att låta 1 stycken D5, driva 2 radiatorer och sedan en till D5a för de andra två?

Gärna delar från Coolerkit.se, då det är där jag tänkt beställa delarna.

Eller några idéer på hur man skall driva dessa, på annat sätt?

2 radiatorer i botten, 2 i toppen.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Entusiast

de flesta radiatorer har ett lågt tryckfall, många ggr lägre än ett vattenblock. Tror 1st D5 på hastighet 4 el. 5 ska klara av 4x360 å två block på det. Men du ska säkert köra multigpu, då kan det vara läge för en till pump.

Permalänk
Master of Overkill

1x D5 klarar utan problem, kör med riggen i sign med D5 i 2ans läge så kör på.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calathea:

de flesta radiatorer har ett lågt tryckfall, många ggr lägre än ett vattenblock. Tror 1st D5 på hastighet 4 el. 5 ska klara av 4x360 å två block på det. Men du ska säkert köra multigpu, då kan det vara läge för en till pump.

Skrivet av tvelander:

1x D5 klarar utan problem, kör med riggen i sign med D5 i 2ans läge så kör på.

Ja, det skall kyla CPU + 2 kort (minst).

Så 2 pumpar borde klara av det utan problem?

Nu när jag ändå har Tvelander på tråden, kommer pushNpull fungera på två radiatorer bredvid varandra? eller tar de luft från varandra? Tänker eftersom det kommer bli tight i chassit. Eller kör man bara push? pull?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EyeNEye:

Ja, det skall kyla CPU + 2 kort (minst).

Så 2 pumpar borde klara av det utan problem?

Nu när jag ändå har Tvelander på tråden, kommer pushNpull fungera på två radiatorer bredvid varandra? eller tar de luft från varandra? Tänker eftersom det kommer bli tight i chassit. Eller kör man bara push? pull?

Två pumpar klarar det utan problem, det gör även en pump. Hur menar du bredvid varandra? Det är inte särskilt stor skillnad på pushnpull och att vara använda en fläkt.

Permalänk
Avstängd

Onödigt med två. Ta en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Två pumpar klarar det utan problem, det gör även en pump. Hur menar du bredvid varandra? Det är inte särskilt stor skillnad på pushnpull och att vara använda en fläkt.

Jag menar..hmm!

Toppen. Radiatorerna liggandes parallellt fläktar på båda sidorna.

Liggandes såhär: R = Radiator

Utblås på sidan= Fläkt]R[Fläkt TIGHTMellanrum Fläkt[R]Fläkt= utblås på sidan

Skrivet av Mars SSX:

Onödigt med två. Ta en.

Är väl bra att ha som redundans med tanke på att det är ett så pass stort system?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jag menar..hmm!

Toppen. Radiatorerna liggandes parallellt fläktar på båda sidorna.

Liggandes såhär: R = Radiator

Utblås på sidan= Fläkt]R[Fläkt TIGHTMellanrum Fläkt[R]Fläkt= utblås på sidan

Är väl bra att ha som redundans med tanke på att det är ett så pass stort system?

Sätt RPM kablen från pumpen till cpu fläkt ingången på moderkortet. Sätt på fuktionen som säger till om cpu fläkten inte fungerar/låg rpm och att datorn stängs av vid hög temp. 2 pumpar känns tämligen meningslöst.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Sätt RPM kablen från pumpen till cpu fläkt ingången på moderkortet. Sätt på fuktionen som säger till om cpu fläkten inte fungerar/låg rpm och att datorn stängs av vid hög temp. 2 pumpar känns tämligen meningslöst.

Även om chassit är 1 meter högt? Dvs. Ungefär 70 cm ifrån? Tryckfall?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Även om chassit är 1 meter högt? Dvs. Ungefär 70 cm ifrån? Tryckfall?

En D5 pump är kraftfullare än du tror. Jag har aldrig haft problem med tryckfall. Vi har 3st vattenkylda datorer hemma med D5 pumpar.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

En D5 pump är kraftfullare än du tror. Jag har aldrig haft problem med tryckfall. Vi har 3st vattenkylda datorer hemma med D5 pumpar.

Då tackar jag för input

Allt med "D5" i beteckningen är bra?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av EyeNEye:

Då tackar jag för input

Allt med "D5" i beteckningen är bra?

Ja

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Discokungen

Haha! "Hur många". Det räcker som sagt med en. Vill man så kan man köra två för redundans men det är rätt onödigt om man inte har radiatorerna typ fem meter under datorn.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Haha! "Hur många". Det räcker som sagt med en. Vill man så kan man köra två för redundans men det är rätt onödigt om man inte har radiatorerna typ fem meter under datorn.

Vill ju vara säker

Försöker fortfarande lista ut hur jag ska ha allt. Färgschema, kopplingar, färg eller inte färg på vattnet, vilken typ av slang, vilken pump, vilka radiatorer.
Hade man kunnat sälja beslutsångest, så hade jag sålt på flaska, i butik.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av EyeNEye:

Vill ju vara säker

Försöker fortfarande lista ut hur jag ska ha allt. Färgschema, kopplingar, färg eller inte färg på vattnet, vilken typ av slang, vilken pump, vilka radiatorer.
Hade man kunnat sälja beslutsångest, så hade jag sålt på flaska, i butik.

Jo jag vet precis hur du känner!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Jo jag vet precis hur du känner!

En fråga! Dubbla reservoarer bredvid varandra. Bättre eller sämre?

Res > Res > Pump > Rad > Rad > GPU > GPU > CPU > MB > Rad > Rad

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av EyeNEye:

En fråga! Dubbla reservoarer bredvid varandra. Bättre eller sämre?

Res > Res > Pump > Rad > Rad > GPU > GPU > CPU > MB > Rad > Rad

Det gör ingen större skillnad, vad jag vet. Det funkar! Prestandan försämras inte om du är ute efter utseende!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det gör ingen större skillnad, vad jag vet. Det funkar! Prestandan försämras inte om du är ute efter utseende!

Estetiskt ja! Min farsa tycker det låter som en dålig idé? Ja!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Är väl bra att ha som redundans med tanke på att det är ett så pass stort system?

Kär själv 2x 480 och 2x 240 på en pump.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

En fråga! Dubbla reservoarer bredvid varandra. Bättre eller sämre?

Res > Res > Pump > Rad > Rad > GPU > GPU > CPU > MB > Rad > Rad

Spelar ingen roll! Det ända du behöver tänka på är res > pump. Helst ska pumpen vara under tanken, självmatad så att säga!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

En D5 räcker utmärkt, radsen är inte restriktiva. Det är blocken däremot.

Generellt så räcker en D5 till i princip allt normalt, kör man chilled så är det en fördel med extremt flöde däremot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Spelar ingen roll! Det ända du behöver tänka på är res > pump. Helst ska pumpen vara under tanken, självmatad så att säga!

Yes, det är grundtanken. RES > RES > Pump > Whatever

Vill fylla upp med mer saft i systemet.

Är det inte så, att ju mer juice desto bättre kylning/fläktarna kan gå lugnare?

Skrivet av thereal_twisted:

En D5 räcker utmärkt, radsen är inte restriktiva. Det är blocken däremot.

Generellt så räcker en D5 till i princip allt normalt, kör man chilled så är det en fördel med extremt flöde däremot

Någon rekommendation på block med flöde?

Asus Rampage IV Black Edition
Corsair Dominator 2666MHz / Kingston XMB 2400MHz Beast Series - 4 stickor
GTX 780 Ti Classified
4930K i7

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Att göra en radiatormacka sänker effektiviteten på de båda, Martins liquid lab har testat det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Att göra en radiatormacka sänker effektiviteten på de båda, Martins liquid lab har testat det...

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte tanken. 2 radiatorer i toppen, 2 i botten.

Fläkt| Rad | Rad | Fläkt

Eller vad är mest optimalt?

Push? Pull?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det är inte tanken. 2 radiatorer i toppen, 2 i botten.

Fläkt| Rad | Rad | Fläkt

Eller vad är mest optimalt?

Push? Pull?

Två radiatorer på varandra är ingen bra idé, om det inte handlar om utseende bara...

Vad som är bäst av push eller pull eller push och pull beror på vilka fläktar man har, vilket i sin tur beror på vilka radiatorer man har...

Martin har massa teori i sina tester, läs på mer, så kommer du hitta rätt i djungeln!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Yes, det är grundtanken. RES > RES > Pump > Whatever

Vill fylla upp med mer saft i systemet.

Är det inte så, att ju mer juice desto bättre kylning/fläktarna kan gå lugnare?

Mer vatten i loopen gör att det tar längre tid att nå maxtemp men inte att maxtemp blir lägre (om du inte har enorma mängder vatten, typ ett badkar...), och i fallet med en extra 250mL reservoar pratar vi om oväsentlig extra tid. Så dubbla reservoarer bidrar inte med någonting förutom det estetiska, glöm det ur alla prestanda perspektiv.

Eller jo, det bidrar ju med att du får mer vätska att hantera om du behöver tömma loopen av någon anledning eller ännu värre om den bestämmer sig för att tömma sig själv

Skrivet av EyeNEye:

Det är inte tanken. 2 radiatorer i toppen, 2 i botten.

Fläkt| Rad | Rad | Fläkt

Eller vad är mest optimalt?

Push? Pull?

Det optimala ser ut såhär. Att köra radiatorerna sandwiched är inte optimalt eller ens vettigt.

<- Fläkt | Rad | kall luft | Rad | Fläkt ->

http://martinsliquidlab.org/2012/06/08/hesmelaughs-radiator-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Två radiatorer på varandra är ingen bra idé, om det inte handlar om utseende bara...

Vad som är bäst av push eller pull eller push och pull beror på vilka fläktar man har, vilket i sin tur beror på vilka radiatorer man har...

Martin har massa teori i sina tester, läs på mer, så kommer du hitta rätt i djungeln!

Skickades från m.sweclockers.com

Jävla djungel! De skall inte sitta på varandra, utan snarare en bit ifrån. Utblås åt två olika håll. Sandwich är väl mer att du lägger de på varandra? För så ska jag inte göra. Ber om ursäkt ifall jag inte sagt det tidigare!

Skrivet av lanbonden:

Mer vatten i loopen gör att det tar längre tid att nå maxtemp men inte att maxtemp blir lägre (om du inte har enorma mängder vatten, typ ett badkar...), och i fallet med en extra 250mL reservoar pratar vi om oväsentlig extra tid. Så dubbla reservoarer bidrar inte med någonting förutom det estetiska, glöm det ur alla prestanda perspektiv.

Eller jo, det bidrar ju med att du får mer vätska att hantera om du behöver tömma loopen av någon anledning eller ännu värre om den bestämmer sig för att tömma sig själv

Det optimala ser ut såhär. Att köra radiatorerna sandwiched är inte optimalt eller ens vettigt.

<- Fläkt | Rad | kall luft | Rad | Fläkt ->

http://martinsliquidlab.org/2012/06/08/hesmelaughs-radiator-s...

http://martinsliquidlab.files.wordpress.com/2012/06/newdiagra...

Skönt med drulleförsäkring

Som jag skrev lite högre upp, så ska de inte ligga i smörgåsbord-mode.

Detta är chassit

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jävla djungel! De skall inte sitta på varandra, utan snarare en bit ifrån. Utblås åt två olika håll. Sandwich är väl mer att du lägger de på varandra? För så ska jag inte göra. Ber om ursäkt ifall jag inte sagt det tidigare!

Skönt med drulleförsäkring

Som jag skrev lite högre upp, så ska de inte ligga i smörgåsbord-mode.

Detta är chassit

http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2014/01/05113536490l....

Ahh, det var nog jag som var trög..

Har du bara fläktar på ena sidan bör de nog ha högt statiskt tryck, att köra pnp är nog att föredra... Om det får plats...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Ahh, det var nog jag som var trög..

Har du bara fläktar på ena sidan bör de nog ha högt statiskt tryck, att köra pnp är nog att föredra... Om det får plats...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det blir väldigt tight. 21 cm delat på två... 4.5 cm radiatorer. Då fläktarna äter 5 cm totalt.

Har en fläkt i fronten på 92mm. Mycket svårt att tro, att den ska kunna trycka in tillräckligt med luft där. Får bli två stycken 140mm på överdelen som matar luft. Kommer se sjukt fullt ut :/

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Vet ej vilka block som är minst restriktiva, vad gäller rads däremot finns tester på martins liquidlab.

Jag skulle gå all in med Watercool radiatorer(arthur på coolingstuff kan ta hem, bara länka till aquatuning vad du vill ha) Det är en helt annan nivå än tex. ek's skäp radiatorer. Känns som dom är gjorda av papp brevid min watercool rad. Watercool radden tar nån min så är den luft fri medan den är ett jävla mek att få all luft ur EK skiten. Det som ej är svartmålat på watercool är i rostfritt, min har stått ute i regn/snö, ingen rost eller liknande.