Sim City Update 10 ger efterfrågat offline-läge

Permalänk

Öppnas ett mod-stöd så blir idet ett köp, moddar är nog det ända som kan rätta till de brister som finns. Gillade 4:an och vill ha det tillbaka med förbättringar i styrning, grafik och funktioner

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

jag antar att det fortfarande finns noll anledningar för mig att installera spelet igen...

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av Xburk:

Har ännu inte testat 5:an, men det kanske är dags. Förutom all blandad kritik jag hört om spelet, är jag väldigt skeptisk till storleksbegränsningen, gillar att bygga enorma städer. Stort Sim City-fan, och lirar 4:an än idag (finns ju massvis med roliga mods!). Vad säger ni, är det dags att testa ett Sim City-spel som är inte är över 10 år gammalt?
*Startar Sim City 4 Rush Hour med Network Addon Mod och lite annat smått och gott.*

Har du några tips på bra mods? Länkar uppmuntras.

Permalänk
Medlem

Jag tror det när jag ser det

Skrivet av morxy49:

du kan åtminstone nöja dig med att moddarna förhoppningsvis gör ett bättre jobb än EA har gjort.
det är i princip garanterat att större städer och bättre AI kommer inom en snar framtid med moddar.

Då tänker jag såklart direkt, hur ska en moddare kunna fixa AI:n? Att de kan tillåta större städer verkar märkligt då EA/Maxis enkelt kan tillåta det, varför endast tillåta det i en custom mod när de bara kunde lägga in en egen inställning för det? Nej jag är jävligt skeptisk till att det här spelet någonsin går att rädda. Jag tror det när jag ser det!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Bygg på höjden istället

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinboson:

Har du några tips på bra mods? Länkar uppmuntras.

NAM - Network Addon Mod. Nya motorvägar (har ej försökt mig på dessa än), spårvagnar, välbehövliga puzzlepieces m.m.
RTMT - Roadtop Mass Transit. Buss- och tunnelbanehållplatser på samma lot som vägar. Väldigt behändigt.
Det är dessa två jag kör för tillfället. Ska just installera Ennedi Slope Mod vilket tydligen ska göra livet lättare (terraformning vid vägbyggen).
Rekommenderar också customregioner så kan man ha många stora städer i samma region.

http://community.simtropolis.com/files/file/15758-industry-do... den verkar intressant också, dubblar mängden jobb (och skatteintäkter, vatten- och elförbrukning och föroreningar) från industrier. Så slipper man fylla halva kartan med industrier.

Finns massvis med fler mods, kolla på http://www.sc4devotion.com/csxlex/lex_main.php och http://community.simtropolis.com/files/.

EDIT: http://community.simtropolis.com/topic/54082-simcity-4-launch... En launcher som kan underlätta lite. Vettiga upplösningar, auto-saves, m.m. Insåg nu att det är nog inte den jag använder, eller så kör jag en äldre version.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Här trodde man att det skulle vara en omöjlighet att göra ett icke-uppkopplat läge för SimCity 2013

...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av optimuz:

Då tänker jag såklart direkt, hur ska en moddare kunna fixa AI:n? Att de kan tillåta större städer verkar märkligt då EA/Maxis enkelt kan tillåta det, varför endast tillåta det i en custom mod när de bara kunde lägga in en egen inställning för det? Nej jag är jävligt skeptisk till att det här spelet någonsin går att rädda. Jag tror det när jag ser det!

Du vet inte riktigt hur moddar fungerar, va?

Det är inget märkvärdigt med att en mod förändrar parametrar i en AI:s beteende.

Det är inget märkvärdigt med att låsa upp storleksbegränsningen. Det gjordes redan för säkert ett år sedan. Dessvärre fick man inte full funktionalitet i områdena utanför ordinarie stadsrutan och förhoppningen är att det går att få fram en finare lösning på det nu.

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Cities XL är nog 5-10 gånger så stor som sim city 4.

Permalänk

Nej, jag kör hellre Banished. Helt sjukt att jag har så mkt roligare av ett spel som EN person gjort än vad Maxis team + EAs pengar kunde ge mig.

Men jag har lärt mig den sura läxa. Köp aldrig spel på release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Cities XL är nog 5-10 gånger så stor som sim city 4.

Ja det är riktigt stora ytor i Cities XL. Synd bara att spelet blir ospelbart efter ett tag pga dålig optimering, för bortsett från det så är det ett riktigt grymt spel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag är ingen programmerare men...

Skrivet av Sebbepojken:

Du vet inte riktigt hur moddar fungerar, va?

Det är inget märkvärdigt med att en mod förändrar parametrar i en AI:s beteende.

Det är inget märkvärdigt med att låsa upp storleksbegränsningen. Det gjordes redan för säkert ett år sedan. Dessvärre fick man inte full funktionalitet i områdena utanför ordinarie stadsrutan och förhoppningen är att det går att få fram en finare lösning på det nu.

Jag är ingen moddare eller programmerare, men att det är så enkelt som du får det att låta stämmer inte. Man ändrar inte en parameter och vips så blir AI:n fixad, då hade väl Maxis redan gjort det

Jag säger inte att det inte går att fixa större städer, det har Maxis redan pratat om att det går men att de inte vill för att det påverkar prestandan för mycket enligt dem. Det jag säger är att varför skulle de tillåta en mod som ger större städer när de väljer att inte tillåta det själva? Hajar du?
De vill väl dessutom sälja sina ruttna DLC som ger större invånarantal etc. på mindre yta, dvs. bygga på höjden med mega structures eller vad det kallades.

Nej jag tror du har alltför stora förhoppningar på vad EA kommer tillåta i modväg och vad som faktiskt är möjligt att göra med detta skräp som bas! Men jag hoppas att du har rätt

stavfel
Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one