Problem med Time Capsule bakom Gateway (DRG 230 PacketFront)

Permalänk
Medlem

Problem med Time Capsule bakom Gateway (DRG 230 PacketFront)

Tjening, har ett väldigt irriterande problem här som någon guru med största sannolikhet kan hjälpa mig med.
Det är så att jag precis har flyttat till ny lägenhet med fiber (Wexnet i Växjö) och har fått strul med min TC

Mitt problem:
Jag har en server, en htpc och diverse andra produkter. Till servern och htpc:n vill jag köra statiska IP adresser och detta har TC:n fixat åt mig tidigare.
Nu i min lägenhet har jag fiber så jag måste använda Gatewayen/Routern/Switchen (eller vad det nu är, en DRG 230 från PacketFront) som satt i lägenheten då TC inte har någon port för fiberkabeln.

Jag lyckas få nätet för mina datorer att fungera om jag kör TC:n i bryggat läge men då kan jag inte få mina statiska adresser.
Om jag sätter TC:n till "DHCP & NAT" verkar det som dom två börjar bråka med varandra och då fungerar nätet inte alls.

Någon som har en aning om vad jag gör för fel? Eller har någon lösning på detta problem? Eller är det helt enkelt så att det inte går att lösa utan att köpa en ny Gateway eller kanske tom skrota TC:n och köpa en ny router? Eller det går kanske inte att lösa alls? Börjar bli lite smått frustrerad här...

Många tack på förhand, är det något jag har glömt nämna så svarar jag gärna på mer frågor.
Har redan ringt till Wexnets support och kollat om dom kunnat hjälpa mig men utan framgång.

Stort tack på förhand
/Erik

Uppdatering:
Kollade mer på problemet igår och det verkar som att Gatewayen (DRG 230) inte fungerar som en router i sig. Kopplade in några mer datorer i nätverket och checked vilken ip dom hade på nätet. Alla får olika ip adresser när jag går in på ipaddress.com. Detta gör mig ännu mer konfunderad. För isf borde det väl inte vara några problem? Det är lite konstigt också för Time Capsulen lyser grönt grönt, men inne i Airport-verktyg är det en orange ikon på Internet och den säger "ej ansluten".
Kan det helt enkelt vara så att TC är sönder på något vis? Om jag kör i "DHCP och NAT"-läge delar den ut mina fast IP:n som den ska men det går inte att komma ut på nätet. Kör jag som "brygga" funkar som sagt nätet men då kan jag ju inte ha fasta IP:n?

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden då jag uppdaterade min information