Com Hem rullar ut 1 000 Mbps bredband

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Om det inte var så att comhem kostar 2-3 gånger mer än fiber så kunde comhem faktiskt vara något att vara stolt över, eller att de kan leverera en hastighetsmässigt intressant tjänst, typ 100/100

Nu rör du nog ihop det. Även comhem drar numera fiber och den gamla koaxialkabeln är på utdöende.
Om man sedan jämför med t.ex. Telia fiber så är comhem oftast billigare. Telia tar 999:- för 1000/100.

Permalänk

Pingar runt 10ms mot Sunet med Telia LAN, 20 med ADSL BBB och 30 med Comhem kabel. Svartstiderna är verkligen urusla. Dock är det ganska stabilt och bra hastigheter iallafall där jag bor. Men det verkar variera mycket just beroende på var man bor.

Permalänk
Skrivet av KattenDave:

Pingar runt 10ms mot Sunet med Telia LAN, 20 med ADSL BBB och 30 med Comhem kabel. Svartstiderna är verkligen urusla. Dock är det ganska stabilt och bra hastigheter iallafall där jag bor. Men det verkar variera mycket just beroende på var man bor.

Jag tror du har missat vad urusel ping är. Jag får 50 ms svarstid på servrar i Holland för diverse spel där en bra svarstid är ett måste och här är det inga problem med vad du kallar uruselt.

Snittar på 7ms svarstid inom norden enligt Speedtest.net med BBB på min uppkoppling (100/100)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ghostwokiee:

Mamma! jag önskar mig 1000/100 fiber till julklapp!

Kommer få detta i vår eller sommar men tror inte jag kan utnyttja dessa hastigheter. Har nu 20/20 mbps genom 4G och hade varit nöjd med det om inte mina 80 GB gick åt så fort.

Permalänk
Medlem

Tror inte Youtube fungerar ens med 1000Mbit... är inte anslutningen dit överbelastad?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

sitter på 100/10 och det ända stället jag känner att jag kan utnyttja min lina till fullo är origin/steam också

funderat länge på att nergradera till 10/10 igen men man blir bortskämd nu när man slipper ha steam spel installerade och bara kan dra ner dom på 10 minuter när man vill spela det

Jag får så sjukt dålig hastighet mot Origin. Det tog mej över ett dygn att ladda ner BF3 med alla expansions. Har 100Mbit genom Bahnhof (fiber) och har alltid utlovad hastighet. Vet inte vad det beror på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TappadBakom:

Jag får så sjukt dålig hastighet mot Origin. Det tog mej över ett dygn att ladda ner BF3 med alla expansions. Har 100Mbit genom Bahnhof (fiber) och har alltid utlovad hastighet. Vet inte vad det beror på.

Kanske strul med servrarna, min nerladdning där brukar pendla mellan 10 till 11,4 som är klart godkänt med 100mbit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Och här sitter man med valet mellan kasst, begränsat 4G nät eller upp till 8/1 ADSL. Bygg ut fibern någon gång!

Du har ju rena lyxförbindelsen
Här gäller 2/0.4 ADSL eller 56K modem.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Vad ska man ha det till? Nedladdning? SSD:n blir datorns nästa flaskhals...

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

För att gå totalt mot strömmen vill jag säga att jag faktiskt inte har några som helst problem med mitt ComHem. Visserligen har jag ju fiber. Grymma svarstider har jag iaf, och hastigheten har aldrig varit mer än 5% under vad de utlovar. Dessutom har deras fibersupport varit väldigt hjälpsamma när jag hade hastighetsproblem i början (pga gammalt/trasigt nätverkskort). Sen håller jag med om att det är dyrt, 349:- för 100/100 är för mycket (kan inte få något annat för tillfället).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

Vad ska man ha det till? Nedladdning? SSD:n blir datorns nästa flaskhals...

Tja, jag tycker det är rätt skönt att hämta hem t.ex. ett större spel i 30-70 MB/s via t.ex. origin eller steam snarare än 10 MB/s som med enbart 100/100.
Detsamma med okomprimerade filmer på säg 35 GB, de hämtas ju hem på ett kick!

Sen hjälper det att ha två 256 gb sata3-ssd:er för att hantera all data... Får ut ca 950/950. Dock ej comhem.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vichle:

För att gå totalt mot strömmen vill jag säga att jag faktiskt inte har några som helst problem med mitt ComHem. Visserligen har jag ju fiber. Grymma svarstider har jag iaf, och hastigheten har aldrig varit mer än 5% under vad de utlovar. Dessutom har deras fibersupport varit väldigt hjälpsamma när jag hade hastighetsproblem i början (pga gammalt/trasigt nätverkskort). Sen håller jag med om att det är dyrt, 349:- för 100/100 är för mycket (kan inte få något annat för tillfället).

http://i.imgur.com/uOLTbgv.png?1

Dyrt är det ju knappast, snarare typ standardpris. Jag förstår att det hänger mycket studenter här som får studenpriser på typ 100kr i månaden för hög hastighet, men för oss andra så är runt 400kr i månaden helt normalt för 100/100.

Senaste 5 åren har jag haft 3 olika operatörer på fiber där den första tog 499kr per månad för 100/100, den andra tog 449 och nu min nuvarande som är Tele2, tar 399kr per månad. Samma med vänner som har 100/100, de ligger också runt + - 400kr

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580