AMD fortsätter antyda om grafikkort med dubbla Hawaii-kretsar

Permalänk
Cylon

AMD fortsätter antyda om grafikkort med dubbla Hawaii-kretsar

Med obskyra budskap fortsätter AMD antyda om ett grafikkort med en dubbel uppsättning kretsar Hawaii XT, som tros gå under varumärkesnamnet Radeon R9 295X.

Läs artikeln

Permalänk
Medlem

Vilken jäkla värmeutveckling de måste vara med Radeon 295X..

Permalänk
Medlem

Vattnet kanske indikerar på vattenkylning från fabrik

Permalänk
Medlem

Vilka lustigkurrar.

Permalänk
Medlem

Roligt att AMD gör något unikt för att hypa ett nytt grafikkort!

Permalänk
Medlem

Vill se namnet 299X det måste ju vara det korrekta namnet

Permalänk
Medlem

hype, hype, hype, hype, går ett par månader och all hype avtar, sen släpps kortet och man känner "happ".

Bara släpp det herre jösses!

Permalänk
Medlem

Sen släpps kortet med dubbla grafikkretsar och slutet vattenkylningssystem... i 50 ex världen över för att det är slut på Hawaii-kretsar och det kommer två kort i månaden sedan tills folk glömt bort och tröttnat på kortet?

Permalänk
Entusiast

Vill AMD framhäva 295X:s inverkan på e-penisen?

Permalänk
Medlem

Släpp kortet så Nvidia kan släppa "790" så man kan bestämma sig vilket det får bli i nya burken!

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att detta är intressant, altid kul med nya kort på marknaden som kan konkurera. ingen hype, men lite spänning iaf !

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag tror det bara rör sig om ett väldigt urflippat penisskämt mellan några på AMDs PR-avdelning

Permalänk
Medlem

3 saker i lådan, Half Life 3 confirmed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

Roligt att AMD gör något unikt för att hypa ett nytt grafikkort!

Nvidia skickade ju ut kofot och en trälåda till (iaf vissa) som skulle recensera deras GTX690

Jag tror Nvidia har ett 790 på ingående snart för de vill nog inte ge AMD äran till världens snabbast grafikkort när de har den snabbaste GPU:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Medicin till Freeman efter 10 år.

Permalänk
Medlem

jag hade velat se en ny drivrutin med CrossfireX stöd för 12kort eller fler, men bara på Öland XT kort(becuz öland) och det nya kortet kör två stycken passiva Öland XT på ett kort med 12GB GDDR5!

Hade jag nu sätt det så hade jag givit kudos till AMD! Jag hade köpt kortet bara för att! inte för att det är starkt eller välbalanserat...

Juste ja, AFR skall inte användas utan CBR istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag tror Nvidia har ett 790 på ingående snart för de vill nog inte ge AMD äran till världens snabbast grafikkort när de har den snabbaste GPU:n.

Förutom att 7990 väl fortfarande är det snabbaste grafikkortet, så Nvidia har väntat väldigt länge med en kontring i så fall.

Permalänk
Medlem

Ser inte positivt på det här. För det första är en hype aldrig ett bra tecken. För det andra så verkar ryktet med hybridkylning besannas, vilket inte heller bådar gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Jag tror det bara rör sig om ett väldigt urflippat penisskämt mellan några på AMDs PR-avdelning

AMD har skickat/gett prylarna, inte tagit bilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Ser inte positivt på det här. För det första är en hype aldrig ett bra tecken. För det andra så verkar ryktet med hybridkylning besannas, vilket inte heller bådar gott.

Jo, man minns ju hur det gick när AMD hypade inför Bulldozer.

Hybridkylning tycker jag dock är positivt. Det kommer utan tvekan att behövas ordentlig kylning till dubbla Hawaii, så jag hoppas de tar fram en riktigt ordentlig rackare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jo, man minns ju hur det gick när AMD hypade inför Bulldozer.

Hybridkylning tycker jag dock är positivt. Det kommer utan tvekan att behövas ordentlig kylning till dubbla Hawaii, så jag hoppas de tar fram en riktigt ordentlig rackare.

Kylaren som sitter på 7990 kommer troligtvis räcka alldeles utmärkt till ett dubbelgpu kort med 290X som Aleshi har förklarat massor av gånger.
Edit: Men bättre kylning är väl aldrig fel sålänge priset inte skenar iväg.

Permalänk
Medlem

Sorry, men de bad om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Sorry, men de bad om det.

Blir bara bättre med ditt nick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

33 cl vatten i flaskan. HL3 Confirmed

33 Chips i paketet HL3 confirmed.

Permalänk
Medlem

Om nu 2 är bättre en 1, varför inte dubbla detta eller fyrdubbla detta eller......

Allt handlar väl om att man skall ha råd med skiten också...
Och det är väl kul för sponsrade överklockare... men vad ska vi med denna information etc...
Kom tillbaka om ett år med ett kort som kostar max 2000:- Och har den tre dubbla prestandan av dagens bästa kort.
- Tycker de håller på med barnsliga Kuklängdsmätartävlingar.. Amd/Nvidia.
* Alltid kul att de provar nytt, men när nytt är samma sak, som de redan kört med andra chips.. så förstår jag inte varför
folk blir så till sig....wow... kolla 1001 Mhz.... wow kolla där 1003 Mhz... ... ? vem bryr sig....
Se till att det är en rejäl skillnad Om det nu ska "skrytas med" ... istället för dessa små Löjliga förändringar varje Släpp innebär...
o.s.v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

33 cl vatten i flaskan. HL3 Confirmed

33 Chips i paketet HL3 confirmed.

2 - betterthan + 1 = 3

HL3 Confirmed.

Permalänk

AMD, tre bokstäver, half life tre confirmed...

Permalänk
Medlem

Ett lite småroligt sätt att hypa folk utan att lova en massa som de inte kan hålla. Jag gillar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pucko97:

Är nog ett nytt Lemmings 3d som kommer tror jag.

Permalänk
Inaktiv

gäsp!

Nästa generation tack!