Permalänk

Hur är ytan på Deathadder 2013?

Tjenare!
Köpte en kana v2 häromdan, ska lämna tillbaka den för att den glider ur min hand hela tiden pga den är så fruktansvärt len.
När den är tillbakalämnad så blir det nog att jag köper en Deathadder 2013

Har haft en Deathadder 3g många år, den har jag älskat pga ytan! Men vönsterknappen reggar inte längre när det hålls ner.

SÅ; är DA13's yta alls som KANA V2?

Tack på förhand!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Tjenare!
Köpte en kana v2 häromdan, ska lämna tillbaka den för att den glider ur min hand hela tiden pga den är så fruktansvärt len.
När den är tillbakalämnad så blir det nog att jag köper en Deathadder 2013

Har haft en Deathadder 3g många år, den har jag älskat pga ytan! Men vönsterknappen reggar inte längre när det hålls ner.

SÅ; är DA13's yta alls som KANA V2?

Tack på förhand!:)

Skickades från m.sweclockers.com

DA's yta känns varm och hårdplastig, har en själv och det är dock ingen chans att man "glider av" då den har två stycken grippads på sidorna Har haft den i ett halvår och älskar den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knightogus:

Tjenare!
Köpte en kana v2 häromdan, ska lämna tillbaka den för att den glider ur min hand hela tiden pga den är så fruktansvärt len.
När den är tillbakalämnad så blir det nog att jag köper en Deathadder 2013

Har haft en Deathadder 3g många år, den har jag älskat pga ytan! Men vönsterknappen reggar inte längre när det hålls ner.

SÅ; är DA13's yta alls som KANA V2?

Tack på förhand!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag rekommenderar att du köper en "riktig" datormus i stället för en sån där gaming ljusblink 500km/h mus. Det är väl inte så kul att pröjsa flera hundra för en datormus? Det har ingen större betydelse när du spelar etc. Köp en som är billig och skön i stället.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av hhjyu:

Jag rekommenderar att du köper en "riktig" datormus i stället för en sån där gaming ljusblink 500km/h mus. Det är väl inte så kul att pröjsa flera hundra för en datormus? Det har ingen större betydelse när du spelar etc. Köp en som är billig och skön i stället.

Eller så tar du och läser på lite om möss före du utrycker dig.

On topic:
Ytan vet jag inte mycket om, men sensorn ska vara bra i den nya också som jag förstått det, så det är iaf positivt.

Permalänk
Skrivet av hhjyu:

Jag rekommenderar att du köper en "riktig" datormus i stället för en sån där gaming ljusblink 500km/h mus. Det är väl inte så kul att pröjsa flera hundra för en datormus? Det har ingen större betydelse när du spelar etc. Köp en som är billig och skön i stället.

Jag gillar att ha hög malfunction speed och en optisk sensor (inte laser) utan acceleration.

Jag skiter faktiskt i hur hög dpi den har då 800 räcker för mig:)

Har du några tips på billiga möss med dessa kraven? Hade upskattats väldigt mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hhjyu:

Jag rekommenderar att du köper en "riktig" datormus i stället för en sån där gaming ljusblink 500km/h mus. Det är väl inte så kul att pröjsa flera hundra för en datormus? Det har ingen större betydelse när du spelar etc. Köp en som är billig och skön i stället.

DeathAdder är riktigt skön, det är det som är "problemet"

Permalänk

Ytan ser ut så här: http://i.imgur.com/rd1yA3w.jpg

Den är motsatsen till len i alla fall.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk

Hej! Vet inte hur deathadder 2013 är men måste tipsa dig att kolla in denna om den finns i butik där du bor, har en själv o har ganska stora händer o jag älskar den.
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-spel-gaming/pc-ga...

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av hhjyu:

Jag rekommenderar att du köper en "riktig" datormus i stället för en sån där gaming ljusblink 500km/h mus. Det är väl inte så kul att pröjsa flera hundra för en datormus? Det har ingen större betydelse när du spelar etc. Köp en som är billig och skön i stället.

Därför hyfsat många professionella spelare vägrar spela med datormöss som sponsorer vill att de ska spela med. De måste ju hitta på att vissa gamingmöss är bättre, fixidéer och konspirationer alltsammans!

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Skrivet av Musketör:

Därför hyfsat många professionella spelare vägrar spela med datormöss som sponsorer vill att de ska spela med. De måste ju hitta på att vissa gamingmöss är bättre, fixidéer och konspirationer alltsammans!

Håller helt med, sen så har vi ju HeatoN som sitter med sin kinzu... pros är pros för att dom är pros!

Tack för all hjälp allihopa!

Btw så är kana v2'n "Hårdlen" eller vad man ska säga. Alltså hårdplast med ett "lent" lager utanpå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en Kana V2 som är min absoluta favoritmus.
Ytan är hårdlen som du säger, men det är ändå en stor förbättring från kana V1 där musen faktiskt gled av händerna mycket lätt.
Med version 2 har jag inte alls det problemet, de har gjort ytan mycket mindre glidig.
Dock kan den naturligtvis fortfarande uppenbarligen upplevas som för hal av vissa. I sådana lägen brukar jag personligen modda musen genom att limma eller tejpa på greppgummi på sidorna. Det gjorde jag med min kana V1.

Jag har även en Deathadder 2013 som jag knappt använt just för att jag tycker att den glider av handen.
Visst, den har en förbättrad sidoyta jämfört med tidigare versioner av Deathadder, men sidorna buktar utåt på ett mycket oskönt sätt (syftar då speciellt på högersidan som är maximalt ogreppvänlig, men inte heller vänstersidan känns bra). Det förhindrar effektivt ett bra grepp. Man har ingenstans att utöva tryck med fingrarna så att man kan hålla kvar vid musen, inga kanter att greppa på elller något. Då är tom Kana V2 avsevärt lättare att hålla kvar greppet på. Den har visserligen inte heller några greppvänliga kanter, men sidorna buktar iallafall inte utåt.

Sedan gillar jag inte att liftoff distance är så låg på Deathaddern heller, inte ens när man skruvar upp den till max. Det är dock en smaksak och många gillar låg LOD.
Sensorn på Deathaddern är dock bra.

En annan mus med bra sensor är väl annars den senste versionen av Zowie FK (tror det är samma som i kanan om jag minns rätt). Den ser också ut att ha greppvänligare sidor.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Har en Kana V2 som är min absoluta favoritmus.
Ytan är hårdlen som du säger, men det är ändå en stor förbättring från kana V1 där musen faktiskt gled av händerna mycket lätt.
Med version 2 har jag inte alls det problemet, de har gjort ytan mycket mindre glidig.
Dock kan den naturligtvis fortfarande uppenbarligen upplevas som för hal av vissa. I sådana lägen brukar jag personligen modda musen genom att limma eller tejpa på greppgummi på sidorna. Det gjorde jag med min kana V1.

Jag har även en Deathadder 2013 som jag knappt använt just för att jag tycker att den glider av handen.
Visst, den har en förbättrad sidoyta jämfört med tidigare versioner av Deathadder, men sidorna buktar utåt på ett mycket oskönt sätt. Det förhindrar effektivt ett bra grepp. Man har ingenstans att utöva tryck med fingrarna så att man kan hålla kvar vid musen, inga kanter att greppa på elller något. Då är tom Kana V2 avsevärt lättare att hålla kvar greppet på. Den har visserligen inte heller några greppvänliga kanter, men sidorna buktar iallafall inte utåt.

En annan mus med bra sensor är väl annars den senste versionen av Zowie FK (tror det är samma som i kanan om jag minns rätt). Den ser också ut att ha greppvänligare sidor.

Jag förstår verkligen inte hur folk kan gilla den ytan, no offence.
Sen känner jag att det är liiiiite löjligt att man själv ska behöva modda musen för att den ska "fungera". Heltråkigt.

Tack för inputten på deathaddern också! Efter din kommentar känner jag att jag kanske inte alls vill ha en sån...

Vad jobbigt det ska vara att hitta en bra mus

EDIT: sidorna på v2 är inte problemet. Den glider ur handflatan när jag lyfter den. Provade drutta på lite plastlaminat men det var måttlig framgång med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Jag förstår verkligen inte hur folk kan gilla den ytan, no offence.
Sen känner jag att det är liiiiite löjligt att man själv ska behöva modda musen för att den ska "fungera". Heltråkigt.

Tack för inputten på deathaddern också! Efter din kommentar känner jag att jag kanske inte alls vill ha en sån...

Vad jobbigt det ska vara att hitta en bra mus

EDIT: sidorna på v2 är inte problemet. Den glider ur handflatan när jag lyfter den. Provade drutta på lite plastlaminat men det var måttlig framgång med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Det bästa du kan göra är att gå på Mediamarkt m.m. och känna på lite möss! Detta gjorde bra för mig för det var då jag bestämde mig för Deathaddern ist för Logitech G700 + Razer Naga! Alla har ju olika händer och olika smaker vad det gäller möss. Så jag tycker att du ska köra in till stan och leta upp en butik som har möss att prova

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Det bästa du kan göra är att gå på Mediamarkt m.m. och känna på lite möss! Detta gjorde bra för mig för det var då jag bestämde mig för Deathaddern ist för Logitech G700 + Razer Naga! Alla har ju olika händer och olika smaker vad det gäller möss. Så jag tycker att du ska köra in till stan och leta upp en butik som har möss att prova

Gjorde det med kana v2'n...
Verkar som att man måste vara varm och pillat på massa saker för att kuna få grepp längst bak på den.
I måndags satt jag och smörjde in min högerhand hela tiden för att den skulle bli fetare och kunna greppa.

Jag har väl bara otur antar jag...

Nån som vet någon bra gummerad mus? Verkar vara det jag vill ha:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Knightogus:

Gjorde det med kana v2'n...
Verkar som att man måste vara varm och pillat på massa saker för att kuna få grepp längst bak på den.
I måndags satt jag och smörjde in min högerhand hela tiden för att den skulle bli fetare och kunna greppa.

Jag har väl bara otur antar jag...

Nån som vet någon bra gummerad mus? Verkar vara det jag vill ha:)

Skickades från m.sweclockers.com

Zowie EC2 finns väl i någon blå variant med helt gummerad yta. Sensorn på den ska ju vara bland det bästa du kan få tag på även den. Så det kan ju vara värt att titta på.

Finns ju numera flera olika varianter av EC1, men hade själv den svarta ett tag och den har gummerad översida och blanka sidor. Verkar dock som den vit/svarta samt den blå modellen är helt gummerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightogus:

Jag förstår verkligen inte hur folk kan gilla den ytan, no offence.
Sen känner jag att det är liiiiite löjligt att man själv ska behöva modda musen för att den ska "fungera". Heltråkigt.

Ja, det håller jag med om. Behöver man modda musen så är det ju något som borde funnits där från början som saknas.
Min Kana V2 har jag dock inte moddat än då jag inte känt att den glider av handen. Min Kana V1 var en helt annan historia. Den är mycket halare än V2 och kräver i princip att man moddar för att kunna greppa den.

Skrivet av Knightogus:

Tack för inputten på deathaddern också! Efter din kommentar känner jag att jag kanske inte alls vill ha en sån...

Vad jobbigt det ska vara att hitta en bra mus

EDIT: sidorna på v2 är inte problemet. Den glider ur handflatan när jag lyfter den. Provade drutta på lite plastlaminat men det var måttlig framgång med det...

Skickades från m.sweclockers.com

Har du kollat på Zowie mössen ?
De lär ha en del som har bra sensorer iallafall. Har dock inte själv testat, men de verkar gillas av många.

Jag håller annars med om att det inte är något överflöd på bra möss. Dels vill man ju ha en riktigt bra sensor, men sedan ska ju musen kännas bra att spela med också. Möss med riktigt bra sensor är rätt ovanliga. Nästan alla möss har någon sorts små defekter i sin avläsning.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av hhjyu:

Jag rekommenderar att du köper en "riktig" datormus i stället för en sån där gaming ljusblink 500km/h mus. Det är väl inte så kul att pröjsa flera hundra för en datormus? Det har ingen större betydelse när du spelar etc. Köp en som är billig och skön i stället.

Och här kommer någon som inte kan något om datormöss.
Deathadder har en av dom bästa sensorn som finns.

Billig "skön" ....

Haft nog runt 25-30 olika möss.
Deathadder har jag alltid fått gå tillbaka till i 90 % av fallen.
Eller MX518.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240