Hemsk fps trotts skaplig setup, testat allt!

Permalänk
Medlem

Hemsk fps trotts skaplig setup, testat allt!

Hejhej, Jag har försökt lösa mitt problem i veckor nu men inte kommit fram till något!
Jag uppgradera min burk lite, allt är utbytt förutom chassi.
Mitt problem är då att min fps inte alls är stabila utan droppar väldigt mycket! På CS:GO ligger min fps 70-40 (ska väl ligga på 300?!) oavsett inställningar och liknande problem med DAYZ, ingen skillnad när jag byter till lägre eller högre inställningar.

Har testat med 3 olika grafikkort alla i olika prisklasser men samma fps, testat med en värre processor men har exakt samma fps/fpsdrop. Jag har uppdaterat bios, jag har omformaterat datorn, testat en mängd olika drivrutiner till grafikkortet utan någon som helst "hum" om vad det kan vara för fel, detta är ingen värsting dator men skall klara de flesta spel på höga inställningar utan problem, någon teori om vad som skulle kunna flaska?

Min setup är följande:
Moderkort: Gigabyte F2A88XM-D3H
Processor: AMD A6-6400K
Ram: 8 gig 1333mhz
Grafik: XFX R9 280X
Nätagg: CM 750 watt
OS: Windows 7 ultimate 64x
HDD: Kingston v400 120gig SSD

Permalänk
Avstängd

processorn är katastrofalt dålig bara så du vet
Stoppa in kabeln till grafikkortet och inte moderkortet är också ett tips, har du testat andra grafikkort och andra processorer så är det nog dig själv du får byta ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

processorn är katastrofalt dålig bara så du vet
Stoppa in kabeln till grafikkortet och inte moderkortet är också ett tips, har du testat andra grafikkort och andra processorer så är det nog dig själv du får byta ut

haha börjar fundera på det, vart kan man göra det? personet.se eller humanlett.se?

Permalänk

Köp en https://www.inet.se/produkt/5308719/amd-athlon-ii-x4-760k-3-8...

Samt en CPU kylare (Typ https://www.inet.se/produkt/6308772/noctua-nh-u9b-se2), Klocka till runt 4,5Ghz så blir du nog nöjd

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

är det processorn som är så pass kass att den inte pallar med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypotes:

är det processorn som är så pass kass att den inte pallar med?

ja det är en dualcore som presterar som typ core 2 duo från 2007...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb