Permalänk
Medlem

Vilka som ska köpa Razer BW Ultimate 14?

Vilka kommer köpa Razer Blackwidow Ultimate 14 och varför?

Vet att många har emot just denna tagnetbord men Det är inte just det vi pratar om =).

Visa signatur

Lev livet

Permalänk
Medlem

Har det ens en metal backplate?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig köpa det, billiga brytare men de tar fortfarande samma höga pris för det.
Jag hade kunnat tänka mig att köpa det om priset var lägre för att kompensera de billiga brytarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Jag provade ett på Dustin Expo i går. Det är tillräckligt tungt för att ha brytarna monterade i en metallplatta och brytarna sitter väldigt stabilt.
Jag gillar inte att höljet är gummerat, som CM Storm Quickfire Rapid, det känns lite äckligt.

Jag skulle dock aldrig köpa Razer ... för att de är Razer: kända för dålig kvalitet, och deras marknadsföring brukar balancera precis på gränsen till sanningen.
Brytarna verkar intressanta däremot - om de verkligen är så pass hållbara som Razer och Kaihua påstår. Jag hoppas att eventuella kvalitetsförbättringar matas tillbaka till Kaihuas (tillverkarens) vanliga sortiment så att dessa kan komma till godo för andra tillverkare av tangentbord.

Jag tyckte det kändes som att brytarna faktiskt aktiveras något högre upp i nedslaget än Cherry MX, men att det skulle resultera i snabbare responstid är tveksamt. Hysteresis är något förkortad och att det finns en större bump nära toppen i uppslaget. Skillnaden mellan Razer-brytarna och Cherry MX är dock långt ifrån signifikant och jag tror inte att så många skulle känna skillnaden.
Responstid hos ett tangentbord beror mer på brytarnas elektriska egenskaper och hur mikrokontrollern är programmerad än 1/3 mm skillnad i aktiveringshöjd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Tack att du delade med dig

Visa signatur

Lev livet