Permalänk

Happy Hacking Keyboard Professional 2

Är det någon som har ett Happy Hacking Keyboard Professional 2 som dem har någon erfarenhet med?

Jag är rätt intresserad av det och är det något bra att ha för gaming. Tycker det ser sjukt bra ut och proffsigt!

//RoflCopter

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ett jävligt bra tangentbord för gaming. Värt att tänka på är ju att det är ANSI, så du tappar knappen höger om vänster shift.
Utöver det så är det ju bara tecken som skiljer om du kör tangentbordet på svenska.

En annan sak som är värd att tänka på är att alla Topre tangentbord "bara" har 6-KRO. Så har du tänkt trycka ner fler än 6 knappar samtidigt så kommer tangentbordet att ghosta.

Men tangentbordet i sig är nog det skönaste 60% tangentbordet som finns. Själv föredrar jag dock Realforce 88UB, alltså TKL Topre.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Det är ett jävligt bra tangentbord för gaming. Värt att tänka på är ju att det är ANSI, så du tappar knappen höger om vänster shift.
Utöver det så är det ju bara tecken som skiljer om du kör tangentbordet på svenska.

En annan sak som är värd att tänka på är att alla Topre tangentbord "bara" har 6-KRO. Så har du tänkt trycka ner fler än 6 knappar samtidigt så kommer tangentbordet att ghosta.

Men tangentbordet i sig är nog det skönaste 60% tangentbordet som finns. Själv föredrar jag dock Realforce 88UB, alltså TKL Topre.

Du verkar vara bra på tangentbord, vad är ditt nummer ett val? Av alla tangentbord, 1 inom tangentbord liksom:)

Skulle vara glad för svar:)

Permalänk

Ett annat alternativ är ducky mini, samma fysiska storlek med en mer konventionell layout. Nordiska tecken, och stor enter-knapp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av RoflCopter:

Du verkar vara bra på tangentbord, vad är ditt nummer ett val? Av alla tangentbord, 1 inom tangentbord liksom:)

Skulle vara glad för svar:)

Skulle jag bara få ha ett tangentbord utan att modda det så skulle det nog vara Topre Realforce 88.

Topre inom Norden finns att köpa här:
Topre realforce 88 UB
Topre realforce 106UFW

Mailar du dem så kostar frakten 20-30€, det har pendlat däremellan för mig när jag köpt grejer därifrån.

Permalänk
Medlem

Har ett HHKB Pro och måste säga att det är grymt trevligt att använda, mycket behagliga tangenter av PBT material och lagom (högst subjektivt så klart) tryck för att aktivera knapp tryckning. Sen att det är en lagom formfaktor på det hela gör inte saken sämre. Använder mitt nu ca 10 timmar om dagen på jobbet och en ren fröjd och aldrig haft så glada fingrar som nu

Det som störde lite i början förutom priset är placering av Control som sitter där Caps Lock brukar sitta på vanliga tangentbord och även FN knappen som sitter längst ner på höger sida men när man väl fått in dom i muskelminnet så går känns det hela ytterst behagligt att använda.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk

Jag har spelat dota med mitt HHKB i ett år nu och tycker om det väldigt mycket, som ovan säger så är det ovant i början med ctrl placeringen men nu föredrar jag den där!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC