Vista 64bit OEM, går det att sälja eller är det kört?

Permalänk

Vista 64bit OEM, går det att sälja eller är det kört?

Hej jag har en orginal kopia av vista 64-bit som jag köpte löst från inet (eller om det var ihop med en hdd, minns inte riktigt).

Denna vista kopia ligger just nu och skräpar så jag funderar på att sälja den till någon som får nytta av den istället.

Är detta möjligt eller kommer köparen inte att kunna installera och/eller aktivera den?

Mycket tacksam för svar!

Mvh P

PS. Har googlat lite och sökt på forumet utan några bra svar.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Paronfesken:

Hej jag har en orginal kopia av vista 64-bit som jag köpte löst från inet (eller om det var ihop med en hdd, minns inte riktigt).

Denna vista kopia ligger just nu och skräpar så jag funderar på att sälja den till någon som får nytta av den istället.

Är detta möjligt eller kommer köparen inte att kunna installera och/eller aktivera den?

Mycket tacksam för svar!

Mvh P

PS. Har googlat lite och sökt på forumet utan några bra svar.

Är den aldrig använd så bör det gå att sälja den vidare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Paronfesken:

Hej jag har en orginal kopia av vista 64-bit som jag köpte löst från inet (eller om det var ihop med en hdd, minns inte riktigt).

Denna vista kopia ligger just nu och skräpar så jag funderar på att sälja den till någon som får nytta av den istället.

Är detta möjligt eller kommer köparen inte att kunna installera och/eller aktivera den?

Mycket tacksam för svar!

Mvh P

PS. Har googlat lite och sökt på forumet utan några bra svar.

OEM-versioner av Windows knyts till hårdvaran i den dator de installeras på, det är därför du bara kan sälja den om du inte använt den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vista är kört det sålde inte bra när det var nytt ens

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.