Permalänk

Nokia 1320 6"

Nu har lillebror till 1520 kommit -Nokia1320.men hur pass sämre är kameran och bra orkar den med jämfört med 1520. kameran har ju 5 mp men ger den bra bild o filmresultat i bra och dåligt ljus. Prestandan för 1520 har fått beröm -men orkar 1320 tillräckligt med halva minnet(1gb) och dubbelkärnig processor. Är skärmen lika bra i bildkvalite (dock ej fullhd)och läsbarhet ute som 1520?
Elgiganten har nästan ensamrätt nu mars -ni som fått tag i den vad tycker ni?

Permalänk

Har nu äntligen känt på en 1320. Testade först läsbarhet i solljus vilket jag tycker den ger bra resultat. Bläddrade lite i menyer och den kändes pigg(jämfört med min nokia N8...) bildkvaliten har jag inte utforskat mer än de såg bra ut på skärmen, likaså video-dock fotat i solljus.

Permalänk

Klent med omdömen här ! Men den blir bara bättre o bättre ju mer WP 8.1 utvecklas.Nu kan ju appar installeras på minneskort och mer separerade volymkontroller o åtgjärdcenter likt androids i skärms ovankant. Mer intressanta appar erbjuds.Jag har låst min kamera på iso 100 dagtid ute och autoiso i mörka situationer/inne-autoiso drar ofta iväg upp i brusiga nivåer.Känsligt avtryck lätt få skak oskärpa-träna så du får rätt grepp o avtryck
Ger väldigt bra bilder(100iso) film för vara 5 mp - MEN zooma inte .bara 5 mp så kvaliten försämras väldigt. Mycket smidigt visa film o foto OM du har nätverksansluten tv och är t o m anpassningbar till 4 K /uhd tv via appen Play to. Inbyggda navigeringen bra och kartor i offlineläge spar mb taxa.
Är du mycket fotointresserad så lägger du till 12-1500 kr till storebror 1520-bättre kamera med högkvalitets 2* digitalzoom och senare i vinter:4K/uhd film med "denimuppdateringen"