War Thunder - Online WWII flygspel

Permalänk
Medlem

Någon som kommit in i Ground Force betan eller köpt sig in?
Funderar på att köpa mig in i betan, men vet inte riktigt om det är värt det. Finns det något underhållningsvärde i betan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag har kommit med, har dock spelat väldigt lite, då deras test-schema är värdelöst för någon som jobbar och har barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Jag har kommit med, har dock spelat väldigt lite, då deras test-schema är värdelöst för någon som jobbar och har barn.

Vad trist... Har du hunnit bilda dig någon uppfattning av betan?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har i princip bara hunnit med att köra ungefär 10 matcher, så kan inte påstå att min uppfattning kan bli korrekt,

Jag gillar dock det lilla jag har kört. Kommer från World of Tanks och det är ganska stora skillnader, de flesta gillar jag.

Inte upplevt flygplan ännu så kan inte säga något om hur det blir med tanks och flygplan.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det med, eller snarare riktningen som dom verkar vilja ta med det (inte alls färdigt än). Det stora problemet just nu är att vissa av banorna är lite för mycket inspirerade av WoT. Sedan så är det ju som Zimbaa säger, test-schemat är inte det bästa just nu om man jobbar. 03-08 på morgonen eller 14-18 beroende på vilken dag det är gör att jag kanske hinner med 1 timma under veckan och lite mera under helgen.

Visa signatur

Machina improba!

Permalänk
Medlem

Nu kan man göra egna skins till tanks i CBT här är några jag gjorde:
Album: http://imgur.com/a/8Wb0t

Den i mitten till vänster ska vara M90
Finns nog risk för att det blir en del oseriösa skins på slagfältet!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Skrivet av ToyBear:

Nu kan man göra egna skins till tanks i CBT här är några jag gjorde:
Album: http://imgur.com/a/8Wb0t
http://i.imgur.com/B1TTV2N.png

Den i mitten till vänster ska vara M90
Finns nog risk för att det blir en del oseriösa skins på slagfältet!

Blir så jäkla taggad på Ground Forces posta gärna lite mer bilder om du har möjlighet!

Visa signatur

Define C, GTX 1070, R5 1600, ROG STRIX B350-F, AX860
Logitech G533, Logitech G502, QPAD MK 80

Samsung Galaxy S8 Plus, Synology DS218+ 8TB, AKRACING GaMiNGl33t-stol, Lenovo Yoga 710

Permalänk
Skrivet av snakedad:

Skaffade spelet igår efter att ha läst lite om det.
Quickie review: Riktigt roligt och bra optimerat, så får runt 150fps med min rigg high settings. Det är dock riktigt tråkigt att det är så lite spelare, så har behövt köa upp mot 5 minuter för att komma in i strid.

EDIT: Skulle dock inte beskriva det som ett MMO. Det är inte mer MMO än vad World of tanks är.

tekniskt sätt så kan man räkna in alla online spel som MMO efter som det står för Masive Multiplayer online game så jo det funkar att kalla det för MMO.
http://en.wikipedia.org/wiki/Massively_multiplayer_online_gam...
tog den engelska Wikipedia sidan då den hade mer innehåll än den svenska hade.

Visa signatur

Asus P8Z68-VLx, Intel i5 2500k @ 4,6ghz, Corsair H100, Nvida Geforce GTX 560ti, Corsair vengeance 8gb DDR3 1600mhz,
Samsung 840 250gb, Corsair TX650

Permalänk

Någon mer än jag som verkligen vill ha nya patchen med nya plan? Har alla Tyska och japanska plan, alla amerikanska utom f-86-f2, alla ryska och brittiska propellerplan, men de orkar jag fan inte grinda jets till då det tar evigheter. Flyger mestadels he-162 just nu men blir så trött på att man enbart får möta bearcats, väldigt sällan man möter jets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Någon mer än jag som verkligen vill ha nya patchen med nya plan? Har alla Tyska och japanska plan, alla amerikanska utom f-86-f2, alla ryska och brittiska propellerplan, men de orkar jag fan inte grinda jets till då det tar evigheter. Flyger mestadels he-162 just nu men blir så trött på att man enbart får möta bearcats, väldigt sällan man möter jets.

jo, det blir nice med nya jets till japan/Tyskland, Bara dom jag har jets på, Men tycker att det är roligare att man möter Bearcats än jets, Dom går iaf att skjuta ner. ^^

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

är ju inte allt för knepigt att få jetkills med me163an heller iofs

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Går bra med både me-163 och he-162 att få kills mot jets, är skittråkigt att möta props, ingen utmaning alls.

Permalänk
Medlem

Nåja finns gott om brutalt duktiga prop piloter som vet hur man positionerar sig för jetkills.. flyger med sådana tokar dagligen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Spelade lite War Thunder för typ 10 månader sen men blev bara ett par timmar speltid. Tröttnade rätt snabbt då det gick riktigt dåligt. Här om dagen såg jag filmen Red Tails och blev galet sugen på det här igen ^^

Fortsatte där jag slutade sist. Hade börjat med amerikanarna och hade bara ett par Peashooters. Nu har jag iaf låst upp första P-36 Hawk och börjat byta upp ammo-racken men det känns fortfarande lite trögt. Tycker jag kan sätta hundratalet hylsor i röven på andra plan utan att få någon kill.

Har jag gjort ett dåligt vägval som beginner?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

jänkarna är väl inte helt nybörjarvänliga nej, gå över till britterna eller ännu hellre sovjet så får du nog en trevligare upplevelse som nybörjare

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Skrivet av nidas:

jänkarna är väl inte helt nybörjarvänliga nej, gå över till britterna eller ännu hellre sovjet så får du nog en trevligare upplevelse som nybörjare

Aa funderar på det. Är väl lika bra att göra det innan man lagt för många timmar. I mitt inlägg ett par sidor bak skrev jag att jag körde ryskt, undrar varför jag hade bytt sen. Jaja ändras väl så mycket så det är bara att läsa på så gott det går om vad som gäller nu.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Aa funderar på det. Är väl lika bra att göra det innan man lagt för många timmar. I mitt inlägg ett par sidor bak skrev jag att jag körde ryskt, undrar varför jag hade bytt sen. Jaja ändras väl så mycket så det är bara att läsa på så gott det går om vad som gäller nu.

Britterna är väldigt trevliga i Tier 2, speciellt i arcade. Finns inte mycket som klarar att hänga med Spitfire Mk II när det svänger. Bara Japanska A6M-serien som svänger bättre. Tycker du att det går långsamt att levla finns ju premium och premiumplanen också. Fast då får man betala, och det kanske du inte vill. Själv älskar jag den amerikanska spitfiren i realistic, enormt skön känsla i den kärran.

Permalänk
Skrivet av DustPuppy:

Britterna är väldigt trevliga i Tier 2, speciellt i arcade. Finns inte mycket som klarar att hänga med Spitfire Mk II när det svänger. Bara Japanska A6M-serien som svänger bättre. Tycker du att det går långsamt att levla finns ju premium och premiumplanen också. Fast då får man betala, och det kanske du inte vill. Själv älskar jag den amerikanska spitfiren i realistic, enormt skön känsla i den kärran.

Jag gick tillbaka till ryssarna, hade lite upplåst där sen innan. Ska nog köra lite mer med dom och sen prova på britterna och ja Spitfire är högintressant.

Edit: Efter att jag läste på lite mer om ammo och såg till att den var bättre vald på alla mina plan så gick det lite bättre. Fick en killstreak på 4 iaf

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Tipsa om en bra första joystick?

Tjena flygclockers!

Efter att ha spelat lite mer WT så börjar jag förstå hur jä*la roligt det här är ^^ Och idag såg jag ett par klipp från Angry_Nerd där han kör arcade med joystick (en relativt billig Logitech Extreme 3D Pro). Det såg ju så klart mycket roligare ut än att slänga mus fram och tillbaka!

Saken är den att jag aldrig någonsin ägt en sticka själv så jag har ingen aning på den hårdvarufronten. War Thunder är det enda jag kommer använda den till så länge så jag tänkte höra vad ni kör med? Är bara ute efter nåt enkelt att prova-på med, som inte är allt för plastigt.

Hittade tre som verkar vettiga med bra omdömen på prisjakt. Thrustmastrarna verkar ha bättre byggkvalitet av dessa?

Logitech Extreme 3D Pro
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=136265

Thrustmaster T-Flight Hotas X (Känns rent spontant mest intressant, förutom den klumpigt stora throttle-spaken)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=487749

Thrustmaster T-16000M
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=487750

Vad tror ni?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Tjena flygclockers!

Efter att ha spelat lite mer WT så börjar jag förstå hur jä*la roligt det här är ^^ Och idag såg jag ett par klipp från Angry_Nerd där han kör arcade med joystick (en relativt billig Logitech Extreme 3D Pro). Det såg ju så klart mycket roligare ut än att slänga mus fram och tillbaka!

Vad tror ni?

Lite värdelöst med Joystick i AB eller RB, Mouse-Aim kommer alltid vara bättre och du kommer mest bli förbannad på dem som använder det vs Joystick. Du borde såfall satsa på FRB (Simulator Battles) isåfall om du är sugen på Joystick.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Tjena flygclockers!

Efter att ha spelat lite mer WT så börjar jag förstå hur jä*la roligt det här är ^^ Och idag såg jag ett par klipp från Angry_Nerd där han kör arcade med joystick (en relativt billig Logitech Extreme 3D Pro). Det såg ju så klart mycket roligare ut än att slänga mus fram och tillbaka!

Saken är den att jag aldrig någonsin ägt en sticka själv så jag har ingen aning på den hårdvarufronten. War Thunder är det enda jag kommer använda den till så länge så jag tänkte höra vad ni kör med? Är bara ute efter nåt enkelt att prova-på med, som inte är allt för plastigt.

Hittade tre som verkar vettiga med bra omdömen på prisjakt. Thrustmastrarna verkar ha bättre byggkvalitet av dessa?

Logitech Extreme 3D Pro
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=136265

Thrustmaster T-Flight Hotas X (Känns rent spontant mest intressant, förutom den klumpigt stora throttle-spaken)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=487749

Thrustmaster T-16000M
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=487750

Vad tror ni?

Thrustmastern T-16000 rekommenderar jag. Det är samma sak som deras warthog, fast budgetvarianten. Men samma bra sensorer. Var beredd på att det är rejält svårt att flyga med jojje i början dock, och att få till bra inställningar. Men känslan är grym.

Skrivet av Weuffelhjaern:

Lite värdelöst med Joystick i AB eller RB, Mouse-Aim kommer alltid vara bättre och du kommer mest bli förbannad på dem som använder det vs Joystick. Du borde såfall satsa på FRB (Simulator Battles) isåfall om du är sugen på Joystick.

Nja. Head on får man oftast stryk med jojje mot musspelare, men man kan manövrera bättre med jojjen, så där får man ett övertag. Men visst, med mus är man lite träffsäkrare. Att skaka av sig en joystickanvändare när man själv har mus är rejält svårt. Båda har sina för- och nackdelar. Jag rekommenderar dock realistic framför arcade. Det är inte ovanligt att jag får 2-3 kills i realistic med joystick. Det handlar dock mer om att identifiera bra situationer och undvika att få någon bakom sig. Överlevnad hänger på att man har koll på vad som händer runt en.

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Lite värdelöst med Joystick i AB eller RB, Mouse-Aim kommer alltid vara bättre och du kommer mest bli förbannad på dem som använder det vs Joystick. Du borde såfall satsa på FRB (Simulator Battles) isåfall om du är sugen på Joystick.

Skulle ha skrivit ut det men ja jag väl medveten om att det är svårare Tänkte mest för att prova på bara och eventuellt gå till simulering när man fått lite känsla. Är det roligt så blir det fler flygspel. Känns den ovärd säljs den vidare. Därför tänkte jag inte gå på någon högre prisklass.

Skrivet av DustPuppy:

Thrustmastern T-16000 rekommenderar jag. Det är samma sak som deras warthog, fast budgetvarianten. Men samma bra sensorer. Var beredd på att det är rejält svårt att flyga med jojje i början dock, och att få till bra inställningar. Men känslan är grym.

Nja. Head on får man oftast stryk med jojje mot musspelare, men man kan manövrera bättre med jojjen, så där får man ett övertag. Men visst, med mus är man lite träffsäkrare. Att skaka av sig en joystickanvändare när man själv har mus är rejält svårt. Båda har sina för- och nackdelar. Jag rekommenderar dock realistic framför arcade. Det är inte ovanligt att jag får 2-3 kills i realistic med joystick. Det handlar dock mer om att identifiera bra situationer och undvika att få någon bakom sig. Överlevnad hänger på att man har koll på vad som händer runt en.

Det är lite just det jag blev sugen för! Just att få mer direkt kontakt och kunna manövrera planet bättre. Vill ha lite mer inlevelse Känns som att jag kan kompromissa lite träffsäkerhet för en bättre känsla.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Skulle ha skrivit ut det men ja jag väl medveten om att det är svårare Tänkte mest för att prova på bara och eventuellt gå till simulering när man fått lite känsla. Är det roligt så blir det fler flygspel. Känns den ovärd säljs den vidare. Därför tänkte jag inte gå på någon högre prisklass.

Det är lite just det jag blev sugen för! Just att få mer direkt kontakt och kunna manövrera planet bättre. Vill ha lite mer inlevelse Känns som att jag kan kompromissa lite träffsäkerhet för en bättre känsla.

Yep. Var beredd på en rejäl inlärningskurva bara.

Permalänk
Medlem

Håller på att resercha en Mig-9a har väl kommit ca 25% nu någon som har tipps på hur man kan förkorta lidnandet?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av DustPuppy:

Yep. Var beredd på en rejäl inlärningskurva bara.

Skrivet av 100mbit:

Håller på att resercha en Mig-9a har väl kommit ca 25% nu någon som har tipps på hur man kan förkorta lidnandet?

Skaffa premium, spendera golden eagles på att konvertera RP, kör plan med bonusar.
https://www.youtube.com/watch?v=fk9t2ttrEi8

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

http://www.tophostgames.com/wp-content/uploads/2013/09/bring-...

Skaffa premium, spendera golden eagles på att konvertera RP, kör plan med bonusar.
https://www.youtube.com/watch?v=fk9t2ttrEi8

Ja, jag har ju iofs 1.3 miljoner RP points så det får väl bli att köpa 5k gold eagels, det ger lite stöd till utvecklarna sammtidigt

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Skaffa premium, spendera golden eagles på att konvertera RP, kör plan med bonusar.
https://www.youtube.com/watch?v=fk9t2ttrEi8

Exakt. Premiumplan är också bra att köpa för snabba RP, men jag vet inte om ryssarna har några bra. Annars brukar planet innan det man vill låsa upp i listan ge bonus-RP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Skulle ha skrivit ut det men ja jag väl medveten om att det är svårare Tänkte mest för att prova på bara och eventuellt gå till simulering när man fått lite känsla. Är det roligt så blir det fler flygspel. Känns den ovärd säljs den vidare. Därför tänkte jag inte gå på någon högre prisklass.

Det är lite just det jag blev sugen för! Just att få mer direkt kontakt och kunna manövrera planet bättre. Vill ha lite mer inlevelse Känns som att jag kan kompromissa lite träffsäkerhet för en bättre känsla.

Om det bara är för att testa så kan du lika gärna köpa vilken billig Joystick som helst. Och War Thunder är inte det bästa för joystick, många buggar och felaktiga modeller som gör det svårt på fel sätt. IL2 Sturmovik har mycket bättre aerodynamik och skademodeller, om du nu vill testa. Finns demo. Och dom släpper snart IL2 Sturmovik Battle of Stalingrad som är rikigt bra.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Skrivet av Weuffelhjaern:

Om det bara är för att testa så kan du lika gärna köpa vilken billig Joystick som helst. Och War Thunder är inte det bästa för joystick, många buggar och felaktiga modeller som gör det svårt på fel sätt. IL2 Sturmovik har mycket bättre aerodynamik och skademodeller, om du nu vill testa. Finns demo. Och dom släpper snart IL2 Sturmovik Battle of Stalingrad som är rikigt bra.

Jag håller inte med. Det är milsvid skillnad på joystick och joystick. Visst, det går att köra med bägge, men som exempel så var min Saitek X52 bra mycket svårare att flyga med innan jag moddade den så att den blev mer linjär i sin styrning. Nu är den bra mycket mer precis och jag lyckas mycket bättre efter moddningen. Och det är inte bara övning, det var en märkbar skillnad på precision.

Permalänk
Medlem

Det går att komma in i Ground forces nu, Vinn 10 matcher och skjut ner 50 pers i Arcade, 15 i Realistic, 5 i simulator.
http://warthunder.com/en/news/557/current/
Gäller tills den 28de april.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)