Permalänk
Medlem

Gammal H80 till ny burk?

Håller på att byta moderkorten, processor, minnen mm och har idag en H80 som jag använt med mitt gamla moderkort med 775 sockel. Det nya moderkorten har 1155 sockel och min H80 tycks inte ha just stöd för 1155 men har för 1156 enligt manualen. Prövade backplaten och den passar perfekt i hålen på moderkort.

Min fråga är därför, vågar jag använda den?

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen:

Håller på att byta moderkorten, processor, minnen mm och har idag en H80 som jag använt med mitt gamla moderkort med 775 sockel. Det nya moderkorten har 1155 sockel och min H80 tycks inte ha just stöd för 1155 men har för 1156 enligt manualen. Prövade backplaten och den passar perfekt i hålen på moderkort.

Min fråga är därför, vågar jag använda den?

Passar det så är det väl bara att köra? Jag har den äldre H80 till min FX-8350 och den kyler bra

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Chippen:

Håller på att byta moderkorten, processor, minnen mm och har idag en H80 som jag använt med mitt gamla moderkort med 775 sockel. Det nya moderkorten har 1155 sockel och min H80 tycks inte ha just stöd för 1155 men har för 1156 enligt manualen. Prövade backplaten och den passar perfekt i hålen på moderkort.

Min fråga är därför, vågar jag använda den?

1156 och 1155 har väl samma fäste på h80 ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Passar det så är det väl bara att köra? Jag har den äldre H80 till min FX-8350 och den kyler bra

Backplaten passar kanon men har inte vågat montera "blocket" än. Det jag är rädd för är att det är olika höjd på processorerna/socklarna och man knäcker processorn om man monterar det.

Skrivet av trisse23:

1156 och 1155 har väl samma fäste på h80 ?

Ja det är det jag undrar, men eftersom min är så pass gammal finns det ingen spec för det

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Chippen:

Backplaten passar kanon men har inte vågat montera "blocket" än. Det jag är rädd för är att det är olika höjd på processorerna/socklarna och man knäcker processorn om man monterar det.

Ja det är det jag undrar, men eftersom min är så pass gammal finns det ingen spec för det

Knäcka då jävlar får du ta i väldigt mycket !!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Knäcka då jävlar får du ta i väldigt mycket !!

Ja det kanske är att överdriva lite, men vill vara säker på att jag inte gör bort mig.

Visa signatur

Dator = Ja