Någon som har erfarenhet av AKRACING eller tips på gaming kontorsstol?

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av AKRACING eller tips på gaming kontorsstol?

Hallå Efter att jag köppte en Kontorsstol på jysk som började få problem direkt efter 1månad och nu har den gått sönder hellt så har jag bestämmt mig att köpa en kontorstol av kvalitet.
Jag trodde en stol om kostade 1800kr skulle vara lite av kvalitet men tyvärr inte :/
Jag är 190cm lång så jag brukar ha det ganska jobbigt att sitta i mindre kontorstolar och väger runt 90kg och nu såg jag att AKRACING ska klara av 120kg?
Nu har jag spekulerat på denna stol http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingstolar/akracing... är det någon som har nån större erfarenhet om hur kvaliteten är?
budgeten är på runt 3000kr och kom gärna med förslag

Permalänk
Medlem

Ingen erfarenhet utav den stolen.

Något som jag har lagt märke till är att stolar där armstödet inte sitter fast både i "sittdelen" och "ryggdelen" lätt med tiden kan bli slappa och ryggen börjar fjädra mer och mer.
Har även haft stolar där "ryggdelen" har knäckts av helt efter bara ett års tid. Visserligen har jag fått ny på garanti. Men ändå.

Så om jag skulle kolla efter en stol som jag kunde ha lite längre hade jag nog kollat på en där armstödet sitter fast både i "ryggdel" och "sittdel".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willee93:

Jag trodde en stol om kostade 1800kr skulle vara lite av kvalitet men tyvärr inte :/

Snarare 5000+ kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Jag blir skeptisk till "racing" och "gaming" när det kommer till möbler etc.
Men den kanske är jätte bra, men jag tror den är coolare än bra, jag var och kände på en en gång och blev väl inte riktigt övertygat. (kan ha varit en annan variant då det inte var samma affär)
Själv har jag har en KAB Director, jag tröttnade på möget från jysk etc. så jag letade runt lite och hittade en till ett bra pris, dock lite över din budget om du inte hittar en begagnat.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Ingen erfarenhet utav den stolen.

Något som jag har lagt märke till är att stolar där armstödet inte sitter fast både i "sittdelen" och "ryggdelen" lätt med tiden kan bli slappa och ryggen börjar fjädra mer och mer.
Har även haft stolar där "ryggdelen" har knäckts av helt efter bara ett års tid. Visserligen har jag fått ny på garanti. Men ändå.

Så om jag skulle kolla efter en stol som jag kunde ha lite längre hade jag nog kollat på en där armstödet sitter fast både i "ryggdel" och "sittdel".

Stolar av kvalitet har oftast inte armstöden fastsatta på ryggen, för höjdjusteringens skull, men då är de självklart också bättre byggda än diverse Jysk, Ikea eller "Gaming-" stolar.

Permalänk
Medlem

Tycker också du skall kika på ordentliga kontorsstolar istället, sådana som företag köper. Har själv haft en stol i ca. 5 år från den finska tillverkaren "Team" som fortfarande är helt felfri, hittade en svensk sida som sålde en nyare modell: http://www.jonson.com/index.php?article_id=1826&__from_id__=7...

Permalänk
Medlem

Jo jag funderar på att kolla efter några begagnade kinnarps stolar men är lite sugen på att testa köpa racer stolen och ge betyg så personer inte köper den och är missnöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Ingen erfarenhet utav den stolen.

Något som jag har lagt märke till är att stolar där armstödet inte sitter fast både i "sittdelen" och "ryggdelen" lätt med tiden kan bli slappa och ryggen börjar fjädra mer och mer.
Har även haft stolar där "ryggdelen" har knäckts av helt efter bara ett års tid. Visserligen har jag fått ny på garanti. Men ändå.

Så om jag skulle kolla efter en stol som jag kunde ha lite längre hade jag nog kollat på en där armstödet sitter fast både i "ryggdel" och "sittdel".

Jo på jysk stolen satt armstödet fast men det var där den gick sönder. Men var ju skräp plast där