Permalänk
Medlem

Server/LAN problem på Minecraft

Tjena!
Vet inte riktigt var jag kan ställa denna fråga men ifall du vet så säg då till så flyttar jag tråden om jag nu vet hur man gör.

Mitt problem r då jag och min kompis ska spela lite minecraft för att fördriva tiden (detta är på ett skolnätverk)
När en av oss öppnar en LAN server så funkar det galant men ibland inte.. ibland ser inte jag honom och testar jag så ser han mig men nästa gång ser ingen någon och såhär håller det på fram och tillbaka, funkar ibland och ibland inte.

Vi testade sen sätta upp en riktig server och detta funkade första gången men nu slutade det funka helt. Någon som har någon ide hur man kan spela minecraft samtidigt som funkar stabilt? Via något program eller så.

Permalänk

Hade en minecraft server på skolan och skolans ip ändrades ungerfär 2 gånger per dag så det kan vara problemet. Precis innan ni ska gå in och starta servern så kolla så att ip:n stämmer.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Hade en minecraft server på skolan och skolans ip ändrades ungerfär 2 gånger per dag så det kan vara problemet. Precis innan ni ska gå in och starta servern så kolla så att ip:n stämmer.

Det kan faktiskt stämma, tack för ditt svar

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Jag tror att den här forumdelen ger dig mer svar på denna fråga.

Visa signatur

Meow