Blåa fläktar som presterar bra och är tysta?

Permalänk
Medlem

Blåa fläktar som presterar bra och är tysta?

Jag söker fläktar som är i blått tema, helst LED, som är tysta och presterar bra för radiatorer.

Helst ska de ha LED och helst LED:n i mitten av fläktkärnan och inte ute i hörnen.
Har ni tips?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Bitfenix Spectre Pro LED
Aerocool DS
Bitfenix AP123 (ej led)

Dom är blå och har väl fått rätt bra kritik överlag, men jag vet inte hur dom presterar på radiatorer.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Vet att Noiseblockers Eloop Bionic är riktigt bra. Alpha cool har tagit samma design och gjort en blå variant.
http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p16009_Alphaco...

Tyvärr utan LED...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Bitfenix Spectre Pro LED
Aerocool DS
Bitfenix AP123 (ej led)

Dom är blå och har väl fått rätt bra kritik överlag, men jag vet inte hur dom presterar på radiatorer.

Har två röda Bitfenix Spectre Pro LED, ingenting jag rekomenderar, två jetplan när man kör igång dom. Fläktar på som fasen men kan absolut inte köra full speta. 50% och de är ok..

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Finns inget bättre än Aerocool på fläktmarknaden nu enligt mig. Då har jag jämfört en hel del fläktar.
Dom har den bästa kombinationen ljud, tryck och flöde.

Tyvärr så har dom flesta hajat det för finns inte många att tillgå.
Passar bra för både rad och låda

Permalänk
Medlem

Har själv 2st CoolerMaster SickeFlow 2000rpm. Otroligt tysta för att snurra så fort.

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk

Om du har lust att vänta så kan du kan ju köra med Corsair, har ju släppt en LED Airflow serie, borde inte ta så lång tid innan Static Pressure serien kommer.

Själv så skulle jag rekommendera SP120 fläktarna (INGEN LED), de har plastringar i olika färger som kommer med fläkten. Främst för att jag tycker inte om LED fläktar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274729

Skulle köpa SP120 fläkt(ar) och några Bitfenix Alchemy LED band iställlet. http://www.maxfps.se/belysning/bitfenix/alchemy-connect-6x-le...

Permalänk
Medlem

Corsair Static Pressure Quiet Edition har ju blåa plast-ringar du sätter på, men det är ingen led..
Dock skall det vara riktigt bra fläktar för radiatorer i alla fall.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Bitfenix Spectre Pro LED
Aerocool DS
Bitfenix AP123 (ej led)

Dom är blå och har väl fått rätt bra kritik överlag, men jag vet inte hur dom presterar på radiatorer.

Tyvärr var samtliga ganska fula. Vill hitta en som är estetiskt vacker, och prestandamässigt bra. Och helst blå LED då den knappt syns annars.

Skrivet av Arazand:

Vet att Noiseblockers Eloop Bionic är riktigt bra. Alpha cool har tagit samma design och gjort en blå variant.
http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p16009_Alphaco...

Tyvärr utan LED...

Jo, var inne på Noiseblockers från början.

Skrivet av Xcym:

Har två röda Bitfenix Spectre Pro LED, ingenting jag rekomenderar, två jetplan när man kör igång dom. Fläktar på som fasen men kan absolut inte köra full speta. 50% och de är ok..

Med den massiva radiatoryta jag har planerar jag inte att köra på fullgång. Så det är inget problem. Men utseendemässigt var dom ganska fula..

Skrivet av kiario:

Finns inget bättre än Aerocool på fläktmarknaden nu enligt mig. Då har jag jämfört en hel del fläktar.
Dom har den bästa kombinationen ljud, tryck och flöde.

Tyvärr så har dom flesta hajat det för finns inte många att tillgå.
Passar bra för både rad och låda

Får kolla dom.

Skrivet av Colorful:

Har själv 2st CoolerMaster SickeFlow 2000rpm. Otroligt tysta för att snurra så fort.

Tyvärr har dom LED:n i hörnen, vilket jag tycker är fult. Har just nu CM Jetflo som är snygga, men inte optimala för radiatorer.

Skrivet av GreenSoap:

Om du har lust att vänta så kan du kan ju köra med Corsair, har ju släppt en LED Airflow serie, borde inte ta så lång tid innan Static Pressure serien kommer.

Själv så skulle jag rekommendera SP120 fläktarna (INGEN LED), de har plastringar i olika färger som kommer med fläkten. Främst för att jag tycker inte om LED fläktar.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1274729

Skulle köpa SP120 fläkt(ar) och några Bitfenix Alchemy LED band iställlet. http://www.maxfps.se/belysning/bitfenix/alchemy-connect-6x-le...

Problemet är att placera ut LED i chassit så de lyser upp tillräckligt. Har ett CL STH10 med custom fläktfilter, filtret blockerar ljuset en aning, därför vill jag ha LED direkt i fläkten.

Skrivet av Vnox:

Corsair Static Pressure Quiet Edition har ju blåa plast-ringar du sätter på, men det är ingen led..
Dock skall det vara riktigt bra fläktar för radiatorer i alla fall.

Jo de vet jag, men just bristen på LED är något som jag inte gillar.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Tyvärr var samtliga ganska fula. Vill hitta en som är estetiskt vacker, och prestandamässigt bra. Och helst blå LED då den knappt syns annars.

Jo, var inne på Noiseblockers från början.

Med den massiva radiatoryta jag har planerar jag inte att köra på fullgång. Så det är inget problem. Men utseendemässigt var dom ganska fula..

Får kolla dom.

Tyvärr har dom LED:n i hörnen, vilket jag tycker är fult. Har just nu CM Jetflo som är snygga, men inte optimala för radiatorer.

Problemet är att placera ut LED i chassit så de lyser upp tillräckligt. Har ett CL STH10 med custom fläktfilter, filtret blockerar ljuset en aning, därför vill jag ha LED direkt i fläkten.

Jo de vet jag, men just bristen på LED är något som jag inte gillar.

Hur mycke radiatoryta ska du köra på? Kompisen kylde en 3570k å ett gtx780 med 420+240 och höll sig kanon med enbart Silentwings2 fläktar. Och dessa har kassa 0.8 i static. Så överdriver du radiatorytan så behöver du knappt kolla siffrorna på fläkten. Lär inte finnas många att välja på med de kraven du har ändå

Permalänk
Medlem

Kolla på Enermax Apollish eller Xigmatek XAF-F1256 Blue

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.