Begära skadestånd/ersättning

Permalänk

Begära skadestånd/ersättning

Tjo.

Har framtidens bredband hemma.
TV och internet kopplade via den.
Kablarna i källaren blev kapade i mitt Familjebostäder hus (lagligt sett skall de stå för reparationen och det kommer de att göra).
Från det att jag felanmält till att felet blir åtgärdat kommer det att ha gått 28 dagar (en månad).

Jag skall begära att de står för en månadsfaktura på internet, tv och tv/radiotjänst.

Samtidigt så pluggar jag på distans, och det har fuckat upp för mig ganska ordentligt så att jag missat deadlines osv.
Min fråga är således, hur mycket kan jag begära i skadestånd/ersättning för just detta, alltså inte räkningar, utan plugget?

Tips?

TACK

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Eeh va? Ska du begära skadestånd för att nån kapat linorna till fastigheten du bor i? Lycka till!
Vilka de? Vilka ska stå för vilken faktura?

Förstår dig precis men det finns många andra ställen att hämta information på.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Eeh va? Ska du begära skadestånd för att nån kapat linorna till fastigheten du bor i? Lycka till!
Vilka de? Vilka ska stå för vilken faktura?

Förstår dig precis men det finns många andra ställen att hämta information på.

Osäkert vem som kapat dem, men om vem som hellst kan göra det så är det Familjebostäders (de) fel att kablarna inte ligger säkrare.
Familjebostäder borde stå för alla räkningar som rör TV/internet, + skadestånd för det faktum att jag inte kunnat utföra min studier korrekt.

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem

Du kanske kan få ersättning för ev. räkningar för TV/Internet du har fått för perioden om dom är snälla men i övrigt får du dra dom inför domstol och jag ser inte din chansen att vinna som direkt hög.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basicnewb:

Osäkert vem som kapat dem, men om vem som hellst kan göra det så är det Familjebostäders (de) fel att kablarna inte ligger säkrare.
Familjebostäder borde stå för alla räkningar som rör TV/internet, + skadestånd för det faktum att jag inte kunnat utföra min studier korrekt.

Det står att du bor i Göteborg. Finns det verkligen inga offentliga platser med internetåtkomst där, exempelvis ett stadsbibliotek?

Permalänk
Medlem

Jadu, lycka till med det.

Vad sägs om att gå till ett bibliotek? Köpt ett kontantkort med internetåtkomst?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Har svårt o tro att de inte är friskrivna från allt sådant i ett privatabonnemang.

Annars skulle de får skadeståndsanspråk till höger och vänster så fort något strulade.

Använder du din uppkoppling för näringsverksamhet kör du företagsabonnemang och har lite andra priser och möjligheter troligtvis.

Dock skulle jag ändå krävt ersättning för den strulande perioden, angående abonnemangskostnad.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.