Optisk mus med hög malfunction speed och bra yta - finns det?

Permalänk

Optisk mus med hög malfunction speed och bra yta - finns det?

Tjenare!

Gjorde häromdan en tråd angående hur ytan på razer deathadder 2013 känns. Jag fick en väldigt massa respons och åkte snabbt som attan till mediamarkt och klämde o kände.
Det lutade mot en g400s eller en DA13 för att de har så bra sensorer, och jag kom fram till att DA13 glider ur min handflata, annars en grym mus. G400:an hade en konstig kant på högersidan av musen som jag inte hade klarat av att sitta med 3 timmar i sträck!

Just nu har jag en DA3G v2 eller v3 - inte riktigt säker- och jag älskar den förutom de små buggar den har och den verkar även ge upp då LMB inte alltid registrerar att jag håller nere den och då "släpps" (fast den är nedklickad) mitt i klicken. Tänk själv att du spelar ett FPS och det händer. Inte kul.
Det jag verkligen gillar med musen är ytan på den, glansig på sidorna och gummerad eller liknande på toppen.
Var och köpte en kana v2 som jag tyckte var jättebra förutom att den hade "hård-len" yta. Den var liksom hård och mjuk samtidigt, och den gled ur handflatan. Lämnade tillbaka den pga detta.

Men min fråga är:
Vad för mus tror ni att jag borde köpa? har hyffsat stora händer, kör med claw och hybrid.
Jag vill inte ha någon lasermus pga att de har acceleration:)
Hade egentligen velat ha en kinzu v2 men jag valde att avstå det eftersom att den ska ha så låg malfunction speed, annars gillar jag den.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Zowie EC eVo vit är den ända glossy som jag kommer på. Den klarar runt 3,7m/s under perfekta förhållanden. Annars är det någon form av grepptejp du behöver.
angående formen på g400 så vänjer man sig efter några veckor. Tycker att den lilla läppen är bra för att lyfta skiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Breddas:

Zowie EC eVo vit är den ända glossy som jag kommer på. Den klarar runt 3,7m/s under perfekta förhållanden. Annars är det någon form av grepptejp du behöver.
angående formen på g400 så vänjer man sig efter några veckor. Tycker att den lilla läppen är bra för att lyfta skiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret!
Har du någon grepptejp i bakhuvudet? eller vet du möjligtvis någonstans som man kan prova en Zowie? Har kollat mycket på deras modeller för att dem har så bra sensorer men jag har inte hittat någonstans att prova någon...

Permalänk
Medlem

Vet inte vart du kan testa Zowie, men har själv ägt EC1 och EC2, deathadder och g400. Formen pä EC är som deathadder och intelli 3.0, men lite mjukare och fylligare. Bekvämare i mitt tyckte. EC 1 är ungefär lika stor som deathaddern.

angående grepptejp så tänker jag i första hand på Artisan Tepekki, men man skulle även kanske kunna använda sån tejp de har på hockeyklubbor, innebandyklubbor och pinigsracketar. Var redo på att tejpen kommer pajja gummicoatingen ifall du tar bort den. Maxfps sålde även någon form av grepptejp från steelseries.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT