Går det att ha två Artic Accelero Xtreme IV i CF på ett Extreme 4?

Permalänk

Går det att ha två Artic Accelero Xtreme IV i CF på ett Extreme 4?

Hej SweC,

Jag funderar på att byta ut kylare på mina 290X till Arctic Accelero Xtreme IV men problemet är att jag bara har två lediga slots mellan(!) mina två PCIE x16 bussar på mitt ASRock Z77 Extreme4 ATX mb. Jag läste på prisjakt att kylaren upptar tre slots av vilka jag hoppas på är en bakåt och två framåt, totalt 54mm. Vilket skulle betyda att jag har en slot tillgodo till nästa kort, som upptar en slot bakåt och sedan två framåt. Är det någon som har monterat den kylaren i SLI/CF som vet?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Gigabyte x570 Gaming X | 16GB 3200MHz Crucial Ballistix | Palit Geforce RTX 3070 8GB Gamingpro | Crucial BX 480GB | WD Blue 500GB | WD 5400rpm 500GB | Acer Nitro VG240YU | Tesoro Excalibur Kailh Blue | Finalmouse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av whiteface:

Hej SweC,

Jag funderar på att byta ut kylare på mina 290X till Arctic Accelero Xtreme IV men problemet är att jag bara har två lediga slots mellan(!) mina två PCIE x16 bussar på mitt ASRock Z77 Extreme4 ATX mb. Jag läste på prisjakt att kylaren upptar tre slots av vilka jag hoppas på är en bakåt och två framåt, totalt 54mm. Vilket skulle betyda att jag har en slot tillgodo till nästa kort, som upptar en slot bakåt och sedan två framåt. Är det någon som har monterat den kylaren i SLI/CF som vet?

tror det inte går eftersom kylaren är soppas stor har själv försökt med mina tidigare 7950 och då hade jag två slots imellan och det gick inte.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

tror det inte går eftersom kylaren är soppas stor har själv försökt med mina tidigare 7950 och då hade jag två slots imellan och det gick inte.

Tack för svaret! För djävla dåligt när det är så svårt att få tag i 3:an:/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Gigabyte x570 Gaming X | 16GB 3200MHz Crucial Ballistix | Palit Geforce RTX 3070 8GB Gamingpro | Crucial BX 480GB | WD Blue 500GB | WD 5400rpm 500GB | Acer Nitro VG240YU | Tesoro Excalibur Kailh Blue | Finalmouse

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiteface:

Hej SweC,

Jag funderar på att byta ut kylare på mina 290X till Arctic Accelero Xtreme IV men problemet är att jag bara har två lediga slots mellan(!) mina två PCIE x16 bussar på mitt ASRock Z77 Extreme4 ATX mb. Jag läste på prisjakt att kylaren upptar tre slots av vilka jag hoppas på är en bakåt och två framåt, totalt 54mm. Vilket skulle betyda att jag har en slot tillgodo till nästa kort, som upptar en slot bakåt och sedan två framåt. Är det någon som har monterat den kylaren i SLI/CF som vet?

Vad jag förstår är blocket som sitter på baksidan och tar upp en slot bakåt valfri så om du inte monterar den på det nedre kortet borde det fungera.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯