överklockning av i5 2500k på gigabyte p67-ds3-b3

Permalänk
Medlem

överklockning av i5 2500k på gigabyte p67-ds3-b3

Hejsan!

Försöker överklocka min processor.
Men jag hittar inte vart jag ställer in vcore, hittar endast VIDD och lite annat trams.

Prövade att ställa upp, men i vissa program står det att den peekar 1.4 vCore i vilket fall..
Vet ni något pålitligt program?

Vad göra?

Permalänk
Medlem

Hittar du eller hittar du inte? Om den slår mot 1.4 så lär du hittat.

Finns mycket du kan testa. Antar att du kör med LLC om den når 1.4 i load, eller?

Ang. program. Tja...finns mycket. CPU-Z är ett. Jag gillar dock CPUID HWMonitor. Där har du ett program där du ser allt i samma fönster. Alla temps, volt etc.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoth:

Hejsan!

Försöker överklocka min processor.
Men jag hittar inte vart jag ställer in vcore, hittar endast VIDD och lite annat trams.

Prövade att ställa upp, men i vissa program står det att den peekar 1.4 vCore i vilket fall..
Vet ni något pålitligt program?

Vad göra?

Den peakar för att den är på Auto Kolla i din moderkortsmanual. Det är bättre att köra med en pdf variant på internet då man kan söka med ctrl-f och inte behöver slita håret av sig letandes efter manualen. Sen kan jag inte 1155s chipset-familj men kolla så att ditt moderkort har kompatibilitet med överklockning. Om du inte redan gjort det. Intel är luriga och tar bort klockningsfunktionen från vissa av sina chipsets, medan jag kunde överklocka på mitt AM3 mobo för 500 spänn, innan jag bytte till det blåa laget

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Medlem

Är det inte Z68 chipsetten man ska ha om man vill överklocka?