Permalänk

problem med att ta emot e-post

Jäkligt osäker på om jag postar i rätt avdelning nu, men..

Jag tog nyligen över en e-post då jag gick med i en studentförening. Den ska fungera på så vis att man bara lägger till e-postkontot i ett e-postprogram, i mitt fall valde jag G-mails onlinetjänst.

När jag gjort detta så fick den förra ägaren av addressen ett mejl för att verifiera mig som den nya. Därefter kommer alla mejl som jag eller förra ägaren skickar till mejlen i fråga fram till MIG, men alla mejl som skickas från andra personer hamnar enbart hos förra ägaren.

Blir det någon slags konflikt i och med att den förra ägaren inte tagit bort sig? vi ville kolla att allt fungerade innan dess. Eller kan det finnas andra orsaker?

väldigt glad för hjälp i detta! Tack på förhand!

Visa signatur

antec nine hundred, Gigabyte GA-965P-S3, intel core 2 duo e6600, point of view geforce 8800 gts 320 mb, antec truepower 2.0 480 W.Seagate barracuda 16 mb Cache 320 Gb, 2 Gb Corsair XMS2

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en egen mailserver via egen domän som ska vidarebefordra mail eller laddar ni ner mailen från klientsidan eller nått annat ?
Kan du logga in i mailservern ?
Har du provat med ett normalt mailporogram som Thunderbird ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.