Fläktvarv upp+seghet - går över vid "beröring"

Permalänk
Medlem

Fläktvarv upp+seghet - går över vid "beröring"

Hej SC!

Har ett irriterande litet problem här, som verkar vara mycket udda, då jag googlat som en tok men inte lyckats hitta någon lösning eller ens någon som haft i närheten av samma problem.
Problemmakaren är en drygt 1 år gammal: http://www.notebookcheck.net/MSI-GE60-I760M287.89157.0.html
Problemet är följande...

Jag ser på film på datorn och efter sisådär 1-2 minuter så går fläkten upp lite i varv (dock inte alltid) och filmen börjar hacka, så mycket att den i det närmaste fryser till. Trycker jag då ned en tangent eller rör på musen så går det över på sekunden.
Det underliga är att kör jag med en HDMI-kabel kopplad till TV´n så uppstår aldrig problemet, ö.h.t.
Det är framförallt vid det här tillfället som problemet irriterar mig... Men även om datorn bara står på, oavsett aktivitet, så hörs det att den går upp i varv, oftast, och går ned när jag börjar på att använda den.

Har försökt lösa detta med att blåsa igenom datorn med tryckluft (på burk) samt bytt kylpastan. Har också kollat att skruvarna sitter åt, inuti datorn.
Men ungefär som väntat så har det inte gett något resultat. Vet inte alls vad jag ska gå på här egentligen.
I övrigt fungerar den bara fint.

Permalänk
Medlem

Tydligen inte ett speciellt lättlöst problem jag kom med
Det har i alla fall löst sig nu, då jag gjort en fabriksåterställning. Skönt att det inte var något fysiskt fel