Emojis ska bli multikulturella.

Permalänk
Medlem

Emojis ska bli multikulturella.

Läste denna artikel idag på dn.se
http://www.dn.se/ekonomi/emojis-ska-bli-multikulturella/

Nyfiken på vad ni andra här på forumet tycker om detta?

Permalänk
Medlem

Bara jag som ser att dom är gula och inte vita?

Personligen bryr jag mig inte så mycket eftersom jag inte använd emojis på tio år, dock tycker jag det är lika tramsigt som när dom döpte om negerbollar till vad-dom-nu-heter-nu.

Permalänk

Det kan vara så att jag är färgblind... Men är dom inte rätt så gula?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Inaktiv

Finns bara ett ord. Löjligt

Permalänk
Medlem

Hahahahaha, superlöjligt.

Aja visste inte om att det hette emojis heller, också löjligt

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag kan köpa att de ser mest vita ut, har runda ögon, smala läppar osv. Varken svarta eller asiater känner nog att en smiley är lika lik dem som en vit. Men att kalla det mång-kulturellt- är i mitt tycke rasistiskt och jag hoppas inte det blir den officiella termen för denna uppdatering. Folk kan ha vilken kultur som helst oavsett etnicitet. Att säga att kultur sitter i hudfärgen är helt galet.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Bra

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Men suck, DN är smarta som vanligt...
Det handlar ju tydligen inte om de gula smilies utan om utökade småbilder med människor, mest kvinnliga vita.
Då skiter jag fullständigt i det, varför man inte gjorde allihop gula på en gång så de inte visar en viss riktig hudfärg vette tusan.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Multikulti-emojis? Snacka om exploitable

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Så man lägger alltså till fler varianter av dessa bilder istället för att ersätta gamla? En utökning istället för utrensning?
"Bra", för att citera Huzzbutt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Varför göra "smileys" rasbundna? För mig är smileys smileys, bara en slags sagofigur. Måhända att dessa har ett västerländskt ursprung, men de symboliserar ju inget särskilt etniskt utseende, så varför införa det nu? Varför inte bara låta dem vara (i mitt tycke) neutrala? Ingen är ju i närheten gul på riktigt. Har någon på riktigt uppfattat dessa som rasdiskriminerande?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Den vita mannen har en stor skuld till den svarta, det är bara att vänja oss, det är priset vi får betala eftersom vi hade slavar och sånt skit förr I tiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xtenzion:

Den vita mannen har en stor skuld till den svarta, det är bara att vänja oss, det är priset vi får betala eftersom vi hade slavar och sånt skit förr I tiden.

Negrerna använde också svarta slavar förr....

Men skitsamma antirasist som man är så får man väl bidra med en svart smiley så alla blir nöjda:

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Men skitsamma antirasist som man är så får man väl bidra med en svart smiley så alla blir nöjda:

Insinuerar du att svarta har avlånga ögon?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Insinuerar du att svarta har avlånga ögon?

Nej detta gjorde jag för att nazisterna på sweclockers skulle gjort om en traditionell smiley till en vit arisk glad gubbe färgad gul.

Att min mörkhyade smiley har långa ögon beklagar jag men jag kan iallafall ge hen en väldigt stilig hatt: <=)

Permalänk
Medlem

Ring P1 passerad, Karlavagnen rullar.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Att min mörkhyade smiley har långa ögon beklagar jag men jag kan iallafall ge hen en väldigt stilig hatt: <=)

Inte nog med att du beklagar dig över att svarta smileys har långa ögon, du gör dig dessutom lustig över dem genom att klä ut dem i roliga hattar. Va fan?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Visserligen något av ett sidospår men språkrådets aprilskämt tycktes visst också behandla "känslosymboler" (smileys eller smilisar) http://www.sprakradet.se/18465 där de bland annat lyfter fram hur EU ser på saken.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |