Permalänk
Avstängd

Tangentbordsdjungeln - hjälp!

Tja. Dags att investera i ett nytt tangentbord. Budget = det som krävs.
Men jag är inte så insatt i alla olilka switchar. Det jag vet är detta:

1. Jag hatar klickljud.
2. Det ska vara mekaniskt
3. Jag ska spela med det, inte skriva uppsatser.
4. Jag vill gärna ha taktil känsla. (provat tex Apex och tycker INTE om det, men kan inte hitta vad det är för sorts switchar. Vill även minnas att mitt gamla Microsoft Sidewinder X4 inte var så vidare skönt heller)
5. Utseende - Corsair K70 kan vara det snyggaste jävla tangentbord jag sett, men har tyvärr inte haft tillfälle att känna på det.

Spelar 80% Moba/MMO, 20% FPS

Tack på förhand alla sweclockare!

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

du kan ju sätta in oringar för att få det lite tystare, mx brown? håller med om att k70 är galet snyggt och det finns väl med olika switchar. Om du vill få taktil känsla kan du ju testa mx clear om de inte vore så galet svårt att få tag på...

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vill du ha taktilt och att det inte låter speciellt mkt så är det nog Topre som gäller. Sen om man räknar det som mekaniskt eller inte är upp till var och en, men det är ett av de bästa tangentborden du kan få tag på iaf.

Finns att köpa två olika modeller med Svenska tangenter.
Topre 105UFW
Topre 88UB

Har själv köpt båda de där tangentborden från den affären och det är bara att maila dem angående frakten så går det att få ner den till 20-30€.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Avstängd

Fan de där o-ringarna ser ju awesome ut. Kan vara det jag sökt.

Läser lite om switchar. Den lilla "kullen" på clears och browns. Låter de mer än röd/svart? (Blå har jag förstått är inte något för mig )

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valisk:

Tja. Dags att investera i ett nytt tangentbord. Budget = det som krävs.
Men jag är inte så insatt i alla olilka switchar. Det jag vet är detta:

1. Jag hatar klickljud.
2. Det ska vara mekaniskt
3. Jag ska spela med det, inte skriva uppsatser.
4. Jag vill gärna ha taktil känsla. (provat tex Apex och tycker INTE om det, men kan inte hitta vad det är för sorts switchar. Vill även minnas att mitt gamla Microsoft Sidewinder X4 inte var så vidare skönt heller)
5. Utseende - Corsair K70 kan vara det snyggaste jävla tangentbord jag sett, men har tyvärr inte haft tillfälle att känna på det.

Spelar 80% Moba/MMO, 20% FPS

Tack på förhand alla sweclockare!

Jag kör med Corsair K70, det låter lite men endast om du inte är van att använda det. Dvs att du slår ner knapparna så långt dom går.
När man väl vant sig så slår man inte lika hårt på dem och då låter de inte lika mycket. Tycker jag i alla fall.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vnox:

Jag kör med Corsair K70, det låter lite men endast om du inte är van att använda det. Dvs att du slår ner knapparna så långt dom går.
När man väl vant sig så slår man inte lika hårt på dem och då låter de inte lika mycket. Tycker jag i alla fall.

Vilka switchar har du? K70 verkar finns med bruna, röda och svarta

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valisk:

Vilka switchar har du? K70 verkar finns med bruna, röda och svarta

Jag har röda, då jag inte ville ha så mycket klickljud heller. Och jag tycker det är precis lagom, nu när man lärt sig använda det.
Lite respons vill man ändå ha i ljudet, annars är det ju tråkigt att sitta och spamma tangenterna

Eftersom du tycker K70 är snyggt skulle jag säga att du kör på ett sådant, om du ändå tycker att det låter för mycket, vilket jag tvivlar på, köp de där o-ringarna för ca 100kr.
Tror du kommer bli helnöjd med tangentbordet iaf, jag tycker att det är det bästa tangentbordet jag någonsin ägt eller använt.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vnox:

Jag har röda, då jag inte ville ha så mycket klickljud heller. Och jag tycker det är precis lagom, nu när man lärt sig använda det.
Lite respons vill man ändå ha i ljudet, annars är det ju tråkigt att sitta och spamma tangenterna

Eftersom du tycker K70 är snyggt skulle jag säga att du kör på ett sådant, om du ändå tycker att det låter för mycket, vilket jag tvivlar på, köp de där o-ringarna för ca 100kr.
Tror du kommer bli helnöjd med tangentbordet iaf, jag tycker att det är det bästa tangentbordet jag någonsin ägt eller använt.

Tack Vnox! (och resten)

Visa signatur

ROG Swift PG348Q@100Hz, Evolv ATX Tempered Glass, ROG Maximus Viii Formula, i7-6700@4.9GHz, 16GB 3000MHz Corsair Vengeance LPX, AX1200i, 2xGTX1080 FE @ 2GHz, Cryorig R1 Universal, 512gb Samsung 950 Pro M.2, 512GB Sasumg 850 Pro SSD, 2x3TB HD, RIG500E, K95 RGB, Rival 700, Dali Zensor 1

Permalänk

Ett tips är ju att köpa O-ringar på en järnaffär eller biltema och liknande. Mycket billigare än special yo-O-ringar från en hemsida för tangentbord, och ingen skillnad. Det är bara att ta reda på vilka mått man vill ha och sen gå och köpa.

Permalänk
Medlem

Har kört med k70 med röda switchar några månader nu, det jag märkt sen jag bytt från rubberdome är att det är mycket skönare/snabbare/enklare att skriva på men när jag spelar märker jag ofta att en eller flera av "wasd"-knapparna blir aktiverade av misstag då de är väldigt lösa/lätta, så det är rätt störande.
Kan va värt att tänkta på om man har tunga fingrar som hänger på tangenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tillbaks:

Har kört med k70 med röda switchar några månader nu, det jag märkt sen jag bytt från rubberdome är att det är mycket skönare/snabbare/enklare att skriva på men när jag spelar märker jag ofta att en eller flera av "wasd"-knapparna blir aktiverade av misstag då de är väldigt lösa/lätta, så det är rätt störande.
Kan va värt att tänkta på om man har tunga fingrar som hänger på tangenterna.

det går över och man vänjer sig.. hade oxo problem med det i början med röda keys.

Qpad MK-85 Pro for Life! dyrt men grymt skönt