Microsoft lanserar Office för Apple Ipad

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar Office för Apple Ipad

För produktiva Ipad-användare finns nu Excel, Powerpoint och Word som separata nedladdningar i App Store. Det framgår även att Microsoft arbetar på Office för Google Android.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vill ha en engångskostnad, inte någon prenumeration... Iaf bra att man kan öppna dokument gratis

Permalänk
Medlem

Skriva långa texter på en touchskärm... usch.

Tycker synd om skolbarnen som blir tilldelade en iPad ("Lärplatta") istället för en ordentlig laptop.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Tjae, med ett trevligt Bluetooth tangentbord kan jag absolut se det här som ett komplement. Perfekt att dra upp och jobba lite under kortare tågresor etc.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

900 spänn om året för att redigera office-dokument i paddan? Luktar ju flopp lång väg....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

900 spänn om året för att redigera office-dokument i paddan? Luktar ju flopp lång väg....

Skickades från m.sweclockers.com

För 899kr får man ju Office för 5 datorer eller surfplattor =office åt alla i familjene. Inte dyrt alls tycker jag. Ett bra antivirus kostar ju ungefär samma.

Permalänk
Medlem

Perfekt! Nu behöver jag bara 3 saker för att komma igång: en ipad, en office prenumeration och a f*ck to give.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dando:

För 899kr får man ju Office för 5 datorer eller surfplattor =office åt alla i familjene. Inte dyrt alls tycker jag. Ett bra antivirus kostar ju ungefär samma.

När alternativen för "familjen" är gratis (Googles tjänster, OpenOffice finns väl kvar? Etc.)? Kan inte hittills i mitt snart 30-åriga användande och byggande/servande av datorer åt blandade bekanta och löst folk stött på en enda med behov som enbart täcks av office. Folk använder office hemma för att;
A: de fick det gratis med sin dator,
B: det har det på jobbet och orkar inte lära sig ett nytt program,
C: lärde sig office på datorkursen i mitten på nittiotalet, och är panikslagna inför tanken att behöva lära om.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dando:

För 899kr får man ju Office för 5 datorer eller surfplattor =office åt alla i familjene. Inte dyrt alls tycker jag. Ett bra antivirus kostar ju ungefär samma.

Betalar folk för antivirus?

Permalänk

Hmmm, man kan ju köra office i webbläsaren i OneDrive bara man har ett live-konto... Gratis... På ipad... Förvisso inte i lokala dokument

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Hmmm, man kan ju köra office i webbläsaren i OneDrive bara man har ett live-konto... Gratis... På ipad... Förvisso inte i lokala dokument

Fast det saknas en massa funktioner där.

F.ö använder jag en Surface RT med Type Keyboard nu för Office till mitt examensarbete och det funkar galant otroligt smidig och funktionell grej

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av fizzdan:

900 spänn om året för att redigera office-dokument i paddan? Luktar ju flopp lång väg....

Alla företag som redan kör Office 365 är ju dock ganska nöjda. Är ju även ett bra säljargument mot nya företag som funderar på att byta till Office 365.

Permalänk
Inaktiv

Sjukt irriterande att de inte släppt Office till sin egen plattform (Modern UI). Förväntar de sig då att alla andra ska göra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart lite sugen att testa men såg att min Nexus 7:a gen2 inte hade stöd för denna. Dock min gamla galaxy s2 :S Nej tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

899:- om året för full funktionalitet vs Apples iWork som är gratis med varje platta. Lär inte vara många hemanvändare som byter här men företag samt användare som redan sitter på 365 lär bli glada.

Permalänk
Medlem

Förstår inte fördelarna med att skriva uppsatser på en pet-skärm, men man är väl helt enkelt gammalmodig.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Det är extremt enkelt att används platttor för att skriva på om man har ett trådlöst tangentbord. Problemet i dagläget är just att apparna ligger efter, själv så köpte jag just min ipad i hopp om att skippa laptopen. Det har varit en besvikelse då det inte finnd någon vettig ms word hanterare, tråkigt att denna skulle kosta så mkt dock.

Men jag får väl ta och leta upp kompisar så vi kan dela

Permalänk
Medlem

En uppdatering: Microsoft Office för Android(bara smartphones) är nu helt gratis att använda, de har helt skrotat prenumerationen.
Tablets är som sagt ännu på ingång.

Källa: http://blog.gsmarena.com/microsoft-office-mobile-for-android-...

Permalänk
Hedersmedlem

En bra produkt, men om vi ser till det dominerande användandet är det som att alla prompt måste använda emacs för att skapa dokument. För de flesta räcker Google Docs, Office 365 och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qscwdzeax:

Alla företag som redan kör Office 365 är ju dock ganska nöjda. Är ju även ett bra säljargument mot nya företag som funderar på att byta till Office 365.

Företag är något helt annat...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skrivet av ronz:

Fast det saknas en massa funktioner där.

F.ö använder jag en Surface RT med Type Keyboard nu för Office till mitt examensarbete och det funkar galant otroligt smidig och funktionell grej

Jo, men om man ser som privat-användare så täcker det nog inte det mesta. Göra en sammanställning i Excel utan avancerad formatering (formler funkar ganska bra). Skriva skolarbeten i Word där man inte behöver allt för mycket noteringar och referens-formatering

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Varför inte en engångskostnad? Vad ska man med 5 licenser till om man bor ensam? Pinsamt m$

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

900Kr om året???

Lycka till.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

Förstår inte fördelarna med att skriva uppsatser på en pet-skärm, men man är väl helt enkelt gammalmodig.

Det finns inga fördelar, spelar ingen roll hur nymodig man är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fizzdan:

Företag är något helt annat...

Skickades från m.sweclockers.com

Om vi skulle plocka isär det:

  • är det för att de verkligen behöver alla funktioner?

  • är det av gammal vana?

  • beror de på att hamnat lite efter och jobbar med ett myller av dokument?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Skriva långa texter på en touchskärm... usch.

Tycker synd om skolbarnen som blir tilldelade en iPad ("Lärplatta") istället för en ordentlig laptop.

Jag tycker det är synd att barnen överhuvudtaget får datorer, gissar nämligen att det är en stor anledning till att statusen är så dålig som den är vad gäller stavningskunskap. Givetvis finns det också fördelar och de fördelarna kanske överväger men samtidigt så får man inte ignorera nackdelarna.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Om vi skulle plocka isär det:

  • är det för att de verkligen behöver alla funktioner?

  • är det av gammal vana?

  • beror de på att hamnat lite efter och jobbar med ett myller av dokument?

Personligen använder jag formler som inte fungerar i de öppna alternativen, och resultatet ska se exakt likadant ut på alla kontor i 100 länder.

Men skriver man kakrecept så fungerar openoffice lika bra.

Permalänk
Medlem

Eftersom alla surfplattor går att använda med Bluetooth-tangentbord är det ju inte större problem att skriva enklare rapporter ute i tjänst på paddan.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xibalba_SWE:

Personligen använder jag formler som inte fungerar i de öppna alternativen, och resultatet ska se exakt likadant ut på alla kontor i 100 länder.

Men skriver man kakrecept så fungerar openoffice lika bra.

Jag är överhuvudtaget inte ute efter en jämförelse mellan MS Office och Openoffice. Den jämförelsen är densamma som den tidigare varit: kompatibiliteten är alltid högst för de egna formaten.

Jag är mer intresserad av vad du producerar med dessa dokument. Är det en arbetsmetodik etablerad av vana, eller är det enda sättet? Bara för att någon vant sig vid en sak och som du menar adderat upp högvis med formler betyder väl inte det att metoden är effektivast.

Importerar du Excel-ark för att presentera statistik, eller vad är det du avser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

900Kr om året???

Lycka till.

Gillar inte heller jag abonnemangslösningar men samtidigt finns det bla antivirus/säkerhetsprogramvaror som kostar mer per användare och år och ser man det på det sättet så känns det inte så dyrt.

Visa signatur

/havoc