Den stora tråden om HTC One (M8)

Permalänk
Medlem

Den stora tråden om HTC One (M8)

Det var drygt ett år sedan som HTC lät sitt flaggskepp One, M7, se ljuset. Man ansåg att det var en succé då man hittat en röd tråd att sträva sig efter, en känsla av lyx. Med sin konstruktion gjord i 75% metall utdelades M7 många utmärkelser. Tiden går fort och det har hänt en del sen sist, HTC riktar nu rampljuset åt uppföljaren, årets flaggskepp, One (M8). HTC ska ha gjort M8 lyxigare än föregångaren, de har bland annat lyckats framkalla helt runda kanter vilket har lett till att man i slutändan har ökat från uppföljarens 75% till 90% gjord i metall. Helt klart en mobil för finsmakaren!

Här kommer årets flaggskepp, HTC One (M8)!

Specifikationer:

CPU: Qualcomm® Snapdragon™ 801, fyrkärnig 2.3GHz

RAM: 2GB

Skärm: 5,0 tum, full HD 1080p, ~441 ppi, Super LCD3

Simkort: Nano-SIM

Vikt: 160g

Lagring:

Totalt lagringsutrymme: 16 GB/32 GB, tillgänglig minneskapacitet varierar

Expansionsfacket för minneskort stöder microSD™-minneskort för upp till 128 GB extra lagringsutrymme

Nätverk:

2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

3G: HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 - EMEA, Asia

4G: LTE 800 / 900 / 1800 / 2600 - EMEA

Kamera:

Kamera med dubbla objektiv
Primärkamera: HTC UltraPixel™-kamera, BSI-sensor, pixelstorlek 2,0 um, sensorstorlek 1/3”, f/2,0, 28 mm lins
HTC ImageChip 2. full HD 1080p-filmning med HDR-video
Sekundärkamera: fångar upp bilddjupet

Frontkamera
5 MP, BSI-sensor, vidvinkelobjektiv, med HDR-kompatibilitet och full HD 1080p-filmning
Galleri med UFocus™, Dimension Plus™, Årstidstema, Foregrounder, Bildmatchning

Batteri: 2600mAh

Recensenters ord:

"Den nya designen är en anmärkningsvärd nyhet som kan beskrivas som telefonens största förbättring. Till ytan ser HTC One M8 kort sagt imponerande ut."
Joel Oscarsson, Capishe

"Nya HTC One är en femtumsbest, till 90% gjord i metall vilket gör att den känns exklusiv, pondusförstärkande och inte minst skön i handen."
Mats Rydström, Café

"Lyxen återspeglas givetvis i aluminiumskalet, som är betydligt mer heltäckande än förra året och som även täcker telefonens sidor."
Daniel Hessel, Mobil

"Unibody-konstruktionen i metall är intakt, men HTC har använt ännu mer aluminium den här gången. Plastlisten är borta och chassit går hela vägen upp kring kanterna och de rundande hörnen."
Lars A., Swedroid

Tråden kommer redigeras allteftersom!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Nu blev man ju sugen att byta upp sig ifrån sin iphone 5....

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk

Finns den att köpa i Sverige än?

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Finns den att köpa i Sverige än?

Ska finnas i butik från och med måndag tror jag.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Grr det blir nog en för mig ändå, fast jag vet att jag inte kommer bli nöjd med kameran. Det andra överväger. Vill veta att det kommer en lika bra mobilhållare orginal till denna modellen som det fanns till den förra (M7).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Otroligt snygg. Blir nog en m8

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Ett givet köp! HTC börjar komma på fötter igen.
Den enda tråkiga är väll möjligtvis lågupplösta bilderna, menmen, man ska inte haka upp sig på megapixelkriget

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Bara 2600 mAh, på en ny Snap 801-highendlur? Pffft, dom missar alltid det viktigaste. Kom tillbaka när batteriet är på 3200+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av William George:

Finns den att köpa i Sverige än?

Skrivet av Sonywalk:

Ska finnas i butik från och med måndag tror jag.

För några dagar sedan hade faktiskt ElectroWorld den i lager om det stämde vad som stod på deras sida, men de har inga kvar nu.

Skrivet av KingCobra:

Grr det blir nog en för mig ändå, fast jag vet att jag inte kommer bli nöjd med kameran. Det andra överväger. Vill veta att det kommer en lika bra mobilhållare orginal till denna modellen som det fanns till den förra (M7).

Du och jag tänker ungefär likadant, velar lite om jag ska skaffa den eller inte, men det blir det antagligen! Tycker det är synd att man inte gör kameran snäppet vassare, men samtidigt så använder jag inte kameran särskilt mycket. Det är mesta Facebook osv där den räcker gott och väl. Allt annat överväger helt klart, älskar det faktum att metallen där bakom faktiskt går helt runt enda fram till fronten, kan nog sitta riktigt bra i handen!

Skrivet av iMatter:

Bara 2600 mAh, på en ny Snap 801-highendlur? Pffft, dom missar alltid det viktigaste. Kom tillbaka när batteriet är på 3200+.

En recensent på YouTube nämnde att han kunde få 40 timmar med M8, även med lite tung användning inblandad, men vi alla använder ju mobilen på olika sätt. Det handlar inte bara om att ha det största batteriet, utan även om att optimera mjukvaran och göra den så snål som möjligt, vilket HTC har gjort med M8.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Inte största batteriet, för det har bla Motorola Droid Maxx och några andra på 3500-4000, utan större. Förra årets S4 hade Li-Ion 2600 mAh battery, då ska 1-2 gen nästa lura ha iaf 20-30% mer power, end of story. Sen att saker blir strömsnålare hör inte hit, den störta akilleshälen på msartphones är just deras batteritid, inte så mycket annat.

Permalänk
Medlem

Har haft både en Desire och nu en One X som jag gillar, så är lite sugen på en M8. Tror dock jag väntar lite tills man vet mer om vad Galaxy Note 4 kommer att innehålla, lite sugen på den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Inte största batteriet, för det har bla Motorola Droid Maxx och några andra på 3500-4000, utan större. Förra årets S4 hade Li-Ion 2600 mAh battery, då ska 1-2 gen nästa lura ha iaf 20-30% mer power, end of story. Sen att saker blir strömsnålare hör inte hit, den störta akilleshälen på msartphones är just deras batteritid, inte så mycket annat.

Bränslesnålare bil räcker längre, brukar det inte vara så? Må vara ett dåligt exempel men det är ett faktum. Absolut batteriet är ett av de större problemen idag om inte det största, men jag tror däremot att många klarar sig alldeles utmärkt på batteriet som finns i M8, jag vet att jag själv kommer klara mig. Vid vanligt användande av min M7 klarar jag en dag gott och väl, och med 40% längre batteritid som HTC påstår att M8 har är jag i himmelen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Sry om det är offtopic, men är verkligen M8:an värd det extra priset ist för M7?, saken är denna att jag har planerat att köpa M7:an sen en månad tillbaka fram tills jag såg M8:an :/ haha

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka.
CPU: Intel I5 4670K @3.6Ghz Kylare: Phanteks ph-tc14pe Mobo: Msi Z87-gd65 Gpu: Asus hd7970 Matrix Ram: 8GB Corsair Vengeance @1600Mhz PSU: Corsair HX750w Chassi: Corsair Obsidian 550D

Permalänk
Medlem

Det är väl ett Li-Po batteri i m8? Det ska väl motsvara runt 3200 mAh Li-Ion batteri? Jag säkert ute och cyklar..

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg! HTC har vart min favorit sen HoX och de forstätter med det.. Men tror jag håller mig HTX one till nästa gen

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Det är väl ett Li-Po batteri i m8? Det ska väl motsvara runt 3200 mAh Li-Ion batteri? Jag säkert ute och cyklar..

Det stämmer bra att det är Li-Po, mer detaljerade specifikationer hittas här: http://www.gsmarena.com/htc_one_2014-6074.php

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Det stämmer bra att det är Li-Po, mer detaljerade specifikationer hittas här: http://www.gsmarena.com/htc_one_2014-6074.php

hur lång är livstiden på ett sådant batteri? Då det inte går att byta batteriet liksom

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Ser ju hemsk ut :S

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

hur lång är livstiden på ett sådant batteri? Då det inte går att byta batteriet liksom

Tyvärr kan jag inte svara på den frågan, men du behöver nog inte oroa dig, du har säkert redan bytt mobil innan du märker av att batteriet börjar bli sämre. Jag har haft min M7 i snart 1 år och har inte känt av att batteriet blivit sämre än!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Hade nog själv köpt den men den känns för avlång.. (Tyckte Nexus 5 redan var för lång )

EDIT: Ni som redan har en HTC One, kommer ni att uppgradera? Varför/varför inte?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag är besviken på nya designen av telefonen. Jag äger en HTC One och jag älskar designen på telefonen. Men nya HTC One M8 gillar jag inte alls. Nästa smart telefon blir nog Nexus 6.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Icte:

Hade nog själv köpt den men den känns för avlång.. (Tyckte Nexus 5 redan var för lång )

EDIT: Ni som redan har en HTC One, kommer ni att uppgradera? Varför/varför inte?

Kommer inte uppgradera mig, Mest för att jag tycker det är får få skillnader på dem., dessutom är ju m7an snyggare Väntar hellre på nästa serie med flaggskepp.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hade nog själv köpt den men den känns för avlång.. (Tyckte Nexus 5 redan var för lång )

EDIT: Ni som redan har en HTC One, kommer ni att uppgradera? Varför/varför inte?

Jag kommer att uppgradera även om jag faktiskt är besviken på att kameran fortfarande är lågupplöst (jämfört med andra). Det är så mycket annat som tilltalar mig med M8an. Min M7 är fortfarande den bästa mobilen jag använt (Iaf 2013 års generation) och är egentligen ganska nöjd. men när man ser sådana där småförbättringar som dubbeltap på skärmen för att väcka den osv förstår man vad som saknas på M7.
Jag väntar dock till det kommer en likadan orginalhållare/laddare till bilen som det finns för M7.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

(...) Vill veta att det kommer en lika bra mobilhållare orginal till denna modellen som det fanns till den förra (M7).

http://www.htc.com/se/accessories/htc-car/

Något typ denna Du menar?

Edit: ser nu att den är till one, men det står att den är kompatibel med M8 också.

______

Förnyade mitt abonnemang i förrgår och en M8 borde dimpa ner i brevlådan under nästa vecka. Är oerhört taggad, min one X har vart trogen i två år nu men det känns på tiden att "få" en ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plutoachilleus:

http://www.htc.com/se/accessories/htc-car/

Något typ denna Du menar?

Edit: ser nu att den är till one, men det står att den är kompatibel med M8 också.

______

Förnyade mitt abonnemang i förrgår och en M8 borde dimpa ner i brevlådan under nästa vecka. Är oerhört taggad, min one X har vart trogen i två år nu men det känns på tiden att "få" en ny.

Ja det skiljer ju endast 2,4mm i bredden mellan M8 och M7, så det är inte helt omöjligt att M8 platsar i den.

Härligt! Kom gärna tillbaks och berätta för oss vad du tycker!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Bränslesnålare bil räcker längre, brukar det inte vara så? Må vara ett dåligt exempel men det är ett faktum. Absolut batteriet är ett av de större problemen idag om inte det största, men jag tror däremot att många klarar sig alldeles utmärkt på batteriet som finns i M8, jag vet att jag själv kommer klara mig. Vid vanligt användande av min M7 klarar jag en dag gott och väl, och med 40% längre batteritid som HTC påstår att M8 har är jag i himmelen.

Hur lång tid tar det att fylla på 20-30 L bensin i en tank? Visst, det vore väl okej, MEN DET GÅR INTE ATT BYTA batteriet i fanskapet, pajar eller händer det nått med batteriet så är det nästan tippen som gäller för luren, medans en tex. S4 kan man köpa ett nytt för 50:- på amazon och VIPS! som ny igen. :-/

Jag funderade på det där förut, men kommer aldrig att köpa en smartphone om det inte går att byta batteriet lätt, om det inte är VÄLDIGT stort, då kanske.

Permalänk

Jag är mycket imponerad över byggkvalitén på denna lur O_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Hur lång tid tar det att fylla på 20-30 L bensin i en tank? Visst, det vore väl okej, MEN DET GÅR INTE ATT BYTA batteriet i fanskapet, pajar eller händer det nått med batteriet så är det nästan tippen som gäller för luren, medans en tex. S4 kan man köpa ett nytt för 50:- på amazon och VIPS! som ny igen. :-/

Jag funderade på det där förut, men kommer aldrig att köpa en smartphone om det inte går att byta batteriet lätt, om det inte är VÄLDIGT stort, då kanske.

Händer det något med batteriet inom de två år som du har garanti, så täcker garantin. Klart du kan tycka så, det är en subjektiv fråga, det respekterar jag.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag har sån sjuk beslutsångest! Denna telefonen är riktigt snygg men den känns så omodern. Galaxy S5 känns mer modern men dock ljusår fulare. Kan verkligen inte bestämma mig.

Övertyga mig

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Jag kommer nog att köpa en M8 i sommar då jag börjar jobba lite mer(är studerande)! Ville redan köpa en M7 i slutet på förra året men jag tänkte att det löns att vänta på M8n.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB