Permalänk

Mordekortsdrivrutiner utan CD

Hej, ominstallera precis widows på en kompis dator. Han visste tyvärr inte var hans cd skiva med drivrutinerna för moderkortet var någonstans så vi får inget internet på datorn. Så jag undrar ifall man kan ladda ned dem på en annan dator och lägga de på ett usb minne och installera dem där ifrån? Och vilket drivrutin vi då ska ta. Morderkortet är ett msi Military Class 2 p67, den exakta versionen har jag inte i huvudet.
Uppskattar hjälp snabbt

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Gå på msis hemsida , ladda ner drivers för nätverkskortet, kör sedan windows update.

lägg drivarna för nätverket på ett usb minne.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Gå på msis hemsida , ladda ner drivers för nätverkskortet, kör sedan windows update.

lägg drivarna för nätverket på ett usb minne.

Men jag fattar inte vilka jag ska ladda ned. Testade med en som hette någonting med Ethernet men då fick jag ett felmeddelande: "The Realtek Network Controller was not found. If deep sleep mode is enabled please plug the cable." Har du någon aning?

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Då har du tagit fel moderkort, välj rätt och tanka rätt

Permalänk
Skrivet av Megamannens:

Då har du tagit fel moderkort, välj rätt och tanka rätt

Nej jag ska ha tagit rätt, men jag är jävligt förvirrad just nu så jag kan inte riktigt lite på mig själv. Enligt cpu-z så ska det vara det här morderkortet: http://www.msi.com/product/mb/P67AGD65.html#/?div=Driver&os=Win7 64 (vi kollade innan vi ominstallera). Och ingenting vi testade där som verkade troligt fungerade.

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Enhörningen:

Nej jag ska ha tagit rätt, men jag är jävligt förvirrad just nu så jag kan inte riktigt lite på mig själv. Enligt cpu-z så ska det vara det här morderkortet: http://www.msi.com/product/mb/P67AGD65.html#/?div=Driver&os=Win7 64 (vi kollade innan vi ominstallera). Och ingenting vi testade där som verkade troligt fungerade.

Skrivet av Megamannens:

Då har du tagit fel moderkort, välj rätt och tanka rätt

Skrivet av Oneone:

Gå på msis hemsida , ladda ner drivers för nätverkskortet, kör sedan windows update.

lägg drivarna för nätverket på ett usb minne.

Nu tar jag fan livet av mig. Lyckades få ned drivers genom att gå in på eu sidan istället för www och då fungerade drivrutinerna. Jävla skit asså. Men ja, nu fungerar det iallafall Tack för hjälpen gubbar!

Visa signatur

Prolle: Intel i5 2500k @4.3ghz CPU-kylare: Cooler Master 212 Hyper EVO Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3 RAM: G.Skill Ripjaws Gaming 2x4GB Graffe: Sapphire Radeon 7950 Nätaggregat: Corsair CX 600w SSD: Samsung EVO 250GB (systemdisk), Intel 320 80GB HDD: Seagate Barracuda 1TB Skärm: LG IPS237 Tangentbord: Qpad MK-85 Mus: Qpad OM-75 Headsett: Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enhörningen:

Nu tar jag fan livet av mig. Lyckades få ned drivers genom att gå in på eu sidan istället för www och då fungerade drivrutinerna. Jävla skit asså. Men ja, nu fungerar det iallafall Tack för hjälpen gubbar!

En annan fullösning ibland är att koppla sin telefon till datorn med USB sladden och dela internet. Sedan låta windows Update själv klura ut skiten och fixa drivrutin ^^