Minecraft-skapare lägger ned utvecklingen för Oculus Rift till följd av Facebooks förvärv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektroman:

Bra gjort Notch. Vi måste alla göra vår del för att motarbeta korrupta och ruttna företag som facebook, apple och google.

Wow, noll koll! På med foliehatten och flytta ut i skogen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benkaboy:

Trolle på loftet?

Du kan möjligtvis inte svara på varför du skrev så???
Jag citerade tidigare, och kan någon snälla ta bort den här jävla gilla funktionen. Det får SweC att se ut som facebook i kommentarsekitonerna.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Omitron:

Ditt liv gör honom säkert avundsjuk.

Och vad har mitt liv med detta att göra?
Jag påpekar hur jag tycker att Notch uppför sig, men det är alltid lika trevligt när fanboys kommer med personangrepp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Du kan möjligtvis inte svara på varför du skrev så???
Jag citerade tidigare, och kan någon snälla ta bort den här jävla gilla funktionen. Det får SweC att se ut som facebook i kommentarsekitonerna.

Snacka om Facebookskadad !! !!

Annars är det väl inget man tänker på direkt, jag menar Sweclockers Gilla och Facebooks Gilla, vad har dom gemensamt? (och snälla svara inte "dom började med det" )

Det är ju rent sjukt att förknippa Swecs gilla med Facebook. Eller?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Snacka om Facebookskadad !! !!

Annars är det väl inget man tänker på direkt, jag menar Sweclockers Gilla och Facebooks Gilla, vad har dom gemensamt? (och snälla svara inte "dom började med det" )

Det är ju rent sjukt att förknippa Swecs gilla med Facebook. Eller?

Jag tänker mer på grejen av att folk gillar en kommentar som är svar på något, svarar man då tillbaka så glöms den nästan bort.
Gilla funktionen funkar bra i vissa inlägg som tävlingar, tycker det borde vara ett alternativ om det inte redan är det.

Men det där var ju inte ens OnT

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Jag tänker mer på grejen av att folk gillar en kommentar som är svar på något, svarar man då tillbaka så glöms den nästan bort.
Gilla funktionen funkar bra i vissa inlägg som tävlingar, tycker det borde vara ett alternativ om det inte redan är det.

Men det där var ju inte ens OnT

Alternativet som jag ser det är väl att varje tråd fylls av 300+ kommentarer i stilen "Jag håller med dig, fullt ut!". Bättre då att ha en gillaknapp.

OnT: Jag tycker Notch gör helt rätt, Facebook är inte en partner man vill ha om man ska göra spel utan reklam och mikrotransaktioner, där spelarens upplevelse står i centrum och inte intäkterna.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dracc:

Alternativet som jag ser det är väl att varje tråd fylls av 300+ kommentarer i stilen "Jag håller med dig, fullt ut!". Bättre då att ha en gillaknapp.

OnT: Jag tycker Notch gör helt rätt, Facebook är inte en partner man vill ha om man ska göra spel utan reklam och mikrotransaktioner, där spelarens upplevelse står i centrum och inte intäkterna.

Det är uppenbarligen båda praktiskt och opraktiskt i sådanfall.

och Facebook har inte sagt ett skit om att de faktiskt ska ha mirko trasnsaktioner haha, enda anledningen till att folk tycker illa om de är hur det tvingar bort talang. Inte på grund av små transaktioner de har till och med själva lovat att hålla sig borta från det

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Öhh va? Det är omöjligt för Facebook/OR att hindra spelföretag att bygga in microtransaktioner i sina spel.
Oculus är en bildskärm inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Och vad har mitt liv med detta att göra?
Jag påpekar hur jag tycker att Notch uppför sig, men det är alltid lika trevligt när fanboys kommer med personangrepp.

Eller när haters skriver trams?

Skrivet av THB:

Notch visar åter igen vilken fjant han är med sitt One-Hit-Wonder.
Om ett år eller så kommer han komma krypandes tillbaka med svansen mellan benen och böna och be om att få vara med igen.

Han uppför sig som en liten trotsig barnunge som inte får godis i mataffären.