Mina grafikkort varma som satan!

Permalänk
Medlem

Mina grafikkort varma som satan!

Hallå Swec!

Nu börjar jag bli riktigt orolig, nu är det något extremt fel på mina två 7970 Grafikort, dom ligger på 70-80C medans jag spelar, jag vet att en fläkt har glappat tidigare på korten, men detta är extremt, bifogar bilder på dem bägge korten:

Det jag undrar är om det finns någon lätt fix för grafikkortsfläkten, eller ska jag helt enkelt köpa nya fläktar?
Och är det fläktarna det är fel på eller kan det vara något annat som är tok?

MvH
Marcus Undin

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!

Permalänk
Medlem

helt normala temperaturer när dom är under belastning. AMD klarar upp till 90 grader utan problem, men när det börjar närma sig 100 grader är det för varmt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Du kan vara lugn, det är ingenting som är fel. Helt normala temperaturer även om du bara skulle ha ett kort, men nu har du två vilket alltid resulterar i högre temperaturer.

Permalänk
Medlem

Dina temperaturer är inte höga.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för fel på 80c ? Speciellt när det handlar om två kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

helt normala temperaturer när dom är under belastning.

Skrivet av milo_:

Du kan vara lugn, det är ingenting som är fel.

Skrivet av muppens:

Dina temperaturer är inte höga.

Skrivet av fxfighter:

Vad är det för fel på 80c ?

Ja, jag googlade lite efter jag skrivit posten och blev lite lugnare, jag vet inte riktigt, var så länge sen jag kollade på dom så fick lite panik då jag visste att en flläkt på korten har glappat lite, tacksam som attans för snabba och bra svar dock! Tack ska ni ha!

Mvh
Marcus Undin

Visa signatur

| NZXT Phantom Svart | 2 st XFX Radeon HD7970 3072MB Crossfire | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600Mhz |
| Intel Core i7 2600K 3,4GHz + Noctua NH-D14 | Gigabyte Z68XP-UD3P |

Citera gärna mina inlägg så jag hittar tillbaka igen!