FS Lifebook S7110 Installera XP men hittar ingen hårddisk

Permalänk
Avstängd

FS Lifebook S7110 Installera XP men hittar ingen hårddisk

Hej. Har sysslat med datorer länge men aldrig stött på problemet att det saknas drivrutiner för att kunna installera XP.
XP hittar inte hårddisken men Vista går att installera.

Det måste då saknas något på XP skivan tycker jag? Dessutom Skall det vara XP på denna dator men eftersom jag köpte denna bärbara begagnad så ville jag göra en ominstallation. Problemet är att hårddisken som sitter i inte är den som skeppas med FS Lifebook S7110.

Jag har två XP orginalskivor men ingen fungerar. Det står att XP kan inte installeras då det inte finns någon hårddisk.

Hur får jag in XP på denna dator? Behöver hjälp snarast :/

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
99:e percentilen

Kan det bero på att SATA Mode är inställt på AHCI men XP kräver IDE? Gå in i BIOS och kolla.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Kan det bero på att SATA Mode är inställt på AHCI men XP kräver IDE? Gå in i BIOS och kolla.

Ytterligare ett problem jag har! Är password på bios. Har mailat killen jag köpte den av men han verkar inte vara det minsta intresserad av att höra av sig!
Är Phoneix bios på den så jag har suttit och kollat om det finns något sätt att komma runt lösenordet men inte hittat något än

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

Du kan vid installationen av xp läsa in ev. extra drivrutiner, antingen från skivan eller kanske från usb.
Så bara bränna en ny eller fixa usb med de drivrutiner som saknas, om det är nån chipset eller nåt som behövs då

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Avstängd

Lyckades kringgå lösenordet med hjälp av denna sida
http://www.allservice.ro/forum/viewtopic.php?t=489

Nu har jag satt den i IDE mode men fungerar fortfarande inte.

*EDIT* Efter lite trixande så fungerar det äntligen. Var tvungen att ändra på två saker för att kunna installera XP.

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A