Garanti: Vad göra som nästa steg?

Permalänk
Medlem

Garanti: Vad göra som nästa steg?

Har problem med touchen på min Nexus 7. Den reagerar ibland inte på klick och verkar ibland reagera på klick som inte finns. Provade att fabriksåterställa ett par gånger och den fungerade ett tag, men inom en halvtimme var problemen tillbaka oavsett om jag installerade några program.
Lämnade in den till butiken då den har över ett halvår kvar på garantin. Fick tillbaka den efter en vecka då Asus installerat om den och inte kunnat hitta något fel. Eftersom den uppvisat felet även nästan direkt efter fabriksåterställning var jag beredd att den skulle strula nästan direkt jag packade upp den igen.
Men den höll i nästan en vecka innan problemen kom tillbaka varpå jag kontaktade Asus direkt och skickade in den till dem.
Det var i måndags och i fredags fick jag mail om att den var på väg tillbaka. Ingen info om de gjort något eller inte utan det får jag väl se när den dyker upp imorgon.
Ingen av gångerna verkar jag dock ha behövt betala någon form av felsökningsavgift som man kan behöva om inget fel hittas. Men, jag är orolig att den ska uppvisa problemen igen och vad gör man då?
Uppenbarligen kan den fungera OK ett par dagar om man ominstallerar den, men inte om man fabriksåterställer den. Har dock tyvärr svårt att tänka mig att en verkstad skulle testa något i en vecka för att se om problem uppstår.
Vill inte heller själv hålla på att behöva installera om den varje vecka och förlora inställningar med mera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aene:

Har problem med touchen på min Nexus 7. Den reagerar ibland inte på klick och verkar ibland reagera på klick som inte finns. Provade att fabriksåterställa ett par gånger och den fungerade ett tag, men inom en halvtimme var problemen tillbaka oavsett om jag installerade några program.
Lämnade in den till butiken då den har över ett halvår kvar på garantin. Fick tillbaka den efter en vecka då Asus installerat om den och inte kunnat hitta något fel. Eftersom den uppvisat felet även nästan direkt efter fabriksåterställning var jag beredd att den skulle strula nästan direkt jag packade upp den igen.
Men den höll i nästan en vecka innan problemen kom tillbaka varpå jag kontaktade Asus direkt och skickade in den till dem.
Det var i måndags och i fredags fick jag mail om att den var på väg tillbaka. Ingen info om de gjort något eller inte utan det får jag väl se när den dyker upp imorgon.
Ingen av gångerna verkar jag dock ha behövt betala någon form av felsökningsavgift som man kan behöva om inget fel hittas. Men, jag är orolig att den ska uppvisa problemen igen och vad gör man då?
Uppenbarligen kan den fungera OK ett par dagar om man ominstallerar den, men inte om man fabriksåterställer den. Har dock tyvärr svårt att tänka mig att en verkstad skulle testa något i en vecka för att se om problem uppstår.
Vill inte heller själv hålla på att behöva installera om den varje vecka och förlora inställningar med mera.

Allt du behöver veta står i detta inlägget : #11050052

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Tack. Jag har funderat på det med. Men jag tycker jag faller på att felet ska vara "konstaterat" dvs, Asus ska ha sett att det är ett fel. Den här gången vet jag ju som sagt inte ännu vad de gjort. Men förra gången så installerade de ju bara om och såg att det inte fanns några fel efter det.

Permalänk
Medlem

Försök filma beteendet med en annan enhet....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Blir det inte samma problem med att filma. Asus kommer att ominstallera plattan och sedan ser de inte att den har problemet längre alltså måste det vara något användaren gjort/installerat?

Hur som helst, fick ingen information från Asus om de gjort något med den. Men på "retursedeln" finns en rad om LCD under Replaced parts och den fungerar fortfarande. Så jag antar de bytte skärmen och jag hoppas på det bästa att den fortsätter fungera.