Operatörs hemsida ser annorlunda ut, vad är grejen

Permalänk
Medlem

Operatörs hemsida ser annorlunda ut, vad är grejen

Med deras sida?

https://www.tre.se/

Ändrat trådtitel enligt §3.1
Permalänk
Medlem
Skrivet av ssixfife:

Reklam : http://i.imgur.com/UewB8K2.jpg

Permalänk
Medlem

förklarar saken

Permalänk
Medlem

trodde i ca 1 sekund att sidan var deface:ad av någon liten p12:a

(besviken)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv

Det är inte ens första april än.

Permalänk
Medlem

Vem behöver ens 100gb på mobilen...

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Vem behöver ens 100gb på mobilen...

Vem trodde att man skulle behöva 1GB, själv har jag använt nära 7GB denna månad.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vem trodde att man skulle behöva 1GB, själv har jag använt nära 7GB denna månad.

I dagens läge behöver nog inte många alls mer än 10gb

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Vem behöver ens 100gb på mobilen...

Finns ju folk som bara har 3G/4G abonnemang och surfar/spelar/laddar ner på det. Eller så har de en 4G router och kör hela hushållet på det.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Haha tror Tre har hämtat lite från

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av smurfeNn:

I dagens läge behöver nog inte många alls mer än 10gb

100GB till mobilen skulle jag, som jag förbrukar nu, klara mig i lite drygt 8 år på...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Synd att inget händer när man fyller i sitt nummer o trycker "ge mig surf"... (förutom massa javascript-fel dvs.)

Permalänk
Hedersmedlem

Ge mig istället ett flatrateabonnemang till ett vettigt pris.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av hultron:

Synd att inget händer när man fyller i sitt nummer o trycker "ge mig surf"... (förutom massa javascript-fel dvs.)

Förutsätter att du då faktiskt har ett 3:abonnemang, som de specificerar som ett krav på sidan?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av smurfeNn:

Vem behöver ens 100gb på mobilen...

Skrivet av smurfeNn:

I dagens läge behöver nog inte många alls mer än 10gb

Det handlar inte om "behöver" det handlar om att vi inte vill bli begränsade. Jag kommer ofta på mig själv med att inte göra vissa grejer på mobilen för att spara data. Detta är för att jag vet att det finns en gräns som inte är långt bort.

Jag vill inte behöva se mig för vart jag går, jag vill kunna skutta runt blint utan risken att springa in i något.

Dessutom, ju mer företag vänjer sig vid att kunna begränsa oss utan klagomål, ju större är risken att de slänger ut begränsningar som faktiskt stör.

Så klaga inte på steg i rätt riktning är du snäll. (Även om det är ett väldigt litet steg, med tanke på att det bara gäller April)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smurfeNn:

Vem behöver ens 100gb på mobilen...

Visst, jag använder inte riktigt 100GB, men i genomsnitt ligger jag på 25GB per månad, och just nu finns det 2 abonnemang i Sverige där man kan få det, så fler är bara välkommet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det handlar inte om "behöver" det handlar om att vi inte vill bli begränsade. Jag kommer ofta på mig själv med att inte göra vissa grejer på mobilen för att spara data. Detta är för att jag vet att det finns en gräns som inte är långt bort.

Jag vill inte behöva se mig för vart jag går, jag vill kunna skutta runt blint utan risken att springa in i något.

Dessutom, ju mer företag vänjer sig vid att kunna begränsa oss utan klagomål, ju större är risken att de slänger ut begränsningar som faktiskt stör.

Så klaga inte på steg i rätt riktning är du snäll. (Även om det är ett väldigt litet steg, med tanke på att det bara gäller April)

Fast begränsningarna finns ju där av en anledning. Det är ju inte så att de gör det för att vara elaka utan det är ju helt enkelt för lite plats i näten. Till skillnad från fasta linor så finns det en gräns då man inte kan bygga ut mer för det finns inte tillräckligt med plats i etern.

Om vi skulle ha obegränsade abonnemang som är billiga så skulle hastigheterna i våra nät vara värdelösa. De som hade obegränsade abonnemang såg att det inte höll, att belastningen blev för hög, så de började lägga ner dem för att kunna erbjuda en bra tjänst till de som inte tycker att de behöver sedda torrents i mobilen för att de kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Förutsätter att du då faktiskt har ett 3:abonnemang, som de specificerar som ett krav på sidan?

Självklart, två stycken för att vara exakt.

Nu verkar dom ha fixat det iaf.