Win 8.1 och segt Firefox

Permalänk
Medlem

Win 8.1 och segt Firefox

Någon som har 8.1 och upplever att Firefox är segt och att saker strular lite väl mycket?

Har en del sidor vars videoklipp inte kan spelas upp över huvud taget.
Har youtube-klipp där jag måste spola fram klippet för att det ska starta.
Jag upplever även att flikar tar längre att öppna och att allt överlag är mycket segare.

En hel del märkbara skillnader från Win 7.

Någon som har haft Win 8 tidigare som har haft några märkara problem efter en uppgradering till Win 8.1?
Sitter i funderingar att installera Win 8 istället och se om det funkar bättre.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Någon som har 8.1 och upplever att Firefox är segt och att saker strular lite väl mycket?

Har en del sidor vars videoklipp inte kan spelas upp över huvud taget.
Har youtube-klipp där jag måste spola fram klippet för att det ska starta.
Jag upplever även att flikar tar längre att öppna och att allt överlag är mycket segare.

En hel del märkbara skillnader från Win 7.

Någon som har haft Win 8 tidigare som har haft några märkara problem efter en uppgradering till Win 8.1?
Sitter i funderingar att installera Win 8 istället och se om det funkar bättre.

Jag hade detta problemet i Chrome, dock löste det sig igenom att ta bort Adblocker, vetn om du kör något sådant på MFF men prova utan isåfall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Någon som har 8.1 och upplever att Firefox är segt och att saker strular lite väl mycket?

Har en del sidor vars videoklipp inte kan spelas upp över huvud taget.
Har youtube-klipp där jag måste spola fram klippet för att det ska starta.
Jag upplever även att flikar tar längre att öppna och att allt överlag är mycket segare.

En hel del märkbara skillnader från Win 7.

Någon som har haft Win 8 tidigare som har haft några märkara problem efter en uppgradering till Win 8.1?
Sitter i funderingar att installera Win 8 istället och se om det funkar bättre.

Saknade drivrutiner kanske?

Uppgraderingen 8.0 till 8.1 är en uppgradering till en helt ny Windowsversion, i princip en ny installation där dina inställningar lagts tillbaka.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Saknade drivrutiner kanske?

Uppgraderingen 8.0 till 8.1 är en uppgradering till en helt ny Windowsversion, i princip en ny installation där dina inställningar lagts tillbaka.

Det är en ny installation av 8.1 ingen uppgradering.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lucaz:

Det är en ny installation av 8.1 ingen uppgradering.

Har du fått den senaste uppdateringen (v28) till FF? Har den gjort det sämre eller bättre? Har du några tillägg i FF?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Det är en ny installation av 8.1 ingen uppgradering.

Samma frågeställning är ju relevant oavsett. Jag antog bara att det var en uppgradering eftersom du nämnde det.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Samma frågeställning är ju relevant oavsett. Jag antog bara att det var en uppgradering eftersom du nämnde det.

Inte nödvändigtvis.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

För mig så är nu chrome blixtsnabbt, tidigare när jag hade W7 så var det firefox.

Verkar variera o_O

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

För mig så är nu chrome blixtsnabbt, tidigare när jag hade W7 så var det firefox.

Verkar variera o_O

Ska ta och testa chrome och se om det är någon märkbar skillnad.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Någon som har 8.1 och upplever att Firefox är segt och att saker strular lite väl mycket?

Har en del sidor vars videoklipp inte kan spelas upp över huvud taget.
Har youtube-klipp där jag måste spola fram klippet för att det ska starta.
Jag upplever även att flikar tar längre att öppna och att allt överlag är mycket segare.

En hel del märkbara skillnader från Win 7.

Någon som har haft Win 8 tidigare som har haft några märkara problem efter en uppgradering till Win 8.1?
Sitter i funderingar att installera Win 8 istället och se om det funkar bättre.

Jag har Win 8.1 och det är ingen skillnad mellan Win 7 och 8.1 för mig. Har Win 7 på stationära och det fungerar lika bra på båda. Kör Beta versionen av Firefox

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig