elgiganten trygghetsavtal, begagnad produkt?

Permalänk
Medlem

elgiganten trygghetsavtal, begagnad produkt?

Hejsan!

Jag har köpt en begagnad Samsung s3 för ett par månader sen. Men nu lyckats krossa skärmen i samband med renovering

Kom på nu att jag såg på kvittot att trygghetsavtal var tecknat. . Gäller fram till oktober 2014..

Men gäller denna om jag inte står som ursprunglig köpare?

Tacksam för hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/cms/s-BNqsGQVmMOoAAAErWqgIGO5Q/trygg...

Citat:

Vem gäller försäkringen för
Försäkringen gäller för dig som är ägare av produkten eller om produkten har överlåtits till någon annan. Den ursprungliga ägaren måste då anmäla att produkten t.ex. har sålts.

Permalänk
Medlem

Aha... Hoppas dom inte är stenhård med att gamla ägaren måste ringa in..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Det är produkten som är försäkrad inte ägaren.
Det är lugnt kommer gå hur bra som helst.

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

Av den ursprunglige köparen, de kan mycket väl neka pga att den förre ägaren inte bekräftat ägarbyte.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Yes i vanlig ordning ala försäkringsbolag finns alltid många kryphål för dom.

Ringde dit och hörde med försäkringsbolaget och dom vill ha ägarbyte. Den måste skrivas ut och undertecknas av båda parter och skickas in... jävla idioter, göra det så krångligt som möjligt så dom ska ha sitt kryphål. ...

Gamla ägaren bor ju på annan ort. Suck.. Är glad att jag aldrig köpt nån försäkring så jag inte sponsrat dom iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Yes i vanlig ordning ala försäkringsbolag finns alltid många kryphål för dom.

Ringde dit och hörde med försäkringsbolaget och dom vill ha ägarbyte. Den måste skrivas ut och undertecknas av båda parter och skickas in... jävla idioter, göra det så krångligt som möjligt så dom ska ha sitt kryphål. ...

Gamla ägaren bor ju på annan ort. Suck.. Är glad att jag aldrig köpt nån försäkring så jag inte sponsrat dom iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle inte kalla det "kryphål" när det står i klartext på deras FAQ. Fattas bara att det är rödmarkerat, skrivet i stora bokstäver och att en stor banner på förstasidan pekar dig dit. Med det sagt ogillar jag också dessa försäkringar och skulle aldrig teckna en sådan! Håller helt med om att det är onödigt krångligt...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

göra det så krångligt som möjligt så dom ska ha sitt kryphål

Försäkringsavtalet är varken tecknat av dig eller med din telefon, utan mellan den ursprungliga köparen ooch försäkringsbolaget. Försäkringsbolaget har de facto ingen som helst skyldighet gentemot dig i det här läget, om de tillåter att ett byte sker i efterhand och sedan godkänner din skadeanmälan kan du skatta dig lycklig.
Visst kan man gnälla på försäkringsbolag för mycket, men i det här fallet kissar du på helt fel träd.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Visst har ni rätt men dom har gjort det onödigt krångligt just för att dom ska komma undan så mycket som möjligt.

Finns som ingen anledning varför man skulle behöva göra ägarbyte på försäkringen ifall telefonen byter ägare. ?

Har jag liksom originalkvitto och ingen anmält den stulen, vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!