ska köpa 280X idag men hört tragiskt om asus kortet :( hjälp!

Permalänk
Avstängd

ska köpa 280X idag men hört tragiskt om asus kortet :( hjälp!

Tjena! jag ska köpa ett radeon 280X och blivit stort intresserad av asus 280X DCII TOP men sen har jag läst mycket här om folk som har fått problem med det kortet så nu sitter man och funderar på ett annat kort med 280X som typ gigabyte WF3 280X. Eller ska man ge asus kortet en chans ändå? vill som sagt inte sitta här hemma sen och bli totalt besviken för att jag fått ett defekt kort också Så ärligttalat vad hade ni gjort i detta läget? köpt asus kortet eller gigabyte kortet? Mvh.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

Tjena! jag ska köpa ett radeon 280X och blivit stort intresserad av asus 280X DCII TOP men sen har jag läst mycket här om folk som har fått problem med det kortet så nu sitter man och funderar på ett annat kort med 280X som typ gigabyte WF3 280X. Eller ska man ge asus kortet en chans ändå? vill som sagt inte sitta här hemma sen och bli totalt besviken för att jag fått ett defekt kort också Så ärligttalat vad hade ni gjort i detta läget? köpt asus kortet eller gigabyte kortet? Mvh.

Får du ett defekt kort är det ju bara lämna tillbaka det?

Annars tror jag windforce är bättre än asus till 280X... Finns säkert en review om windforce här någonstans

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Kollersh:

Får du ett defekt kort är det ju bara lämna tillbaka det?

Annars tror jag windforce är bättre än asus till 280X... Finns säkert en review om windforce här någonstans

nä asus dcii top är ju bättre har sett grafik tester här på sweclockers om det här också och det klockar bäst.
Jo det går skicka tillbaka men är inte så kul att skicka tillbaka det och vänta två veckor på nytt

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
99:e percentilen

Vi köpte 280X DC2 till en kompis dator och han är jättenöjd. Kortet håller käften, precis som det ska.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Vi köpte 280X DC2 till en kompis dator och han är jättenöjd. Kortet håller käften, precis som det ska.

det kanske var dcii utan top? kortet utan top kanske inte får flickering eller artifacter som andra har fått. Titta bara på den tråden du själv har svarat i som ligger här ute, han som köpt TOP varianten och fått problem

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk

har själv Gigabyte WF3 och är sjukt nöjd köp inte Powercolor bara den har en jättedålig kylning och låter som en flygplan..

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheSquidCZ:

har själv Gigabyte WF3 och är sjukt nöjd köp inte Powercolor bara den har en jättedålig kylning och låter som en flygplan..

okej är inte det låst voltage på det kortet? är det detta du har ----> http://www.inet.se/produkt/5410043/gigabyte-radeon-r9-280x-3g...

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

Kör på MSI Gaming 280x?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

nä asus dcii top är ju bättre har sett grafik tester här på sweclockers om det här också och det klockar bäst.
Jo det går skicka tillbaka men är inte så kul att skicka tillbaka det och vänta två veckor på nytt

Lämnar du tillbaka det på öppet köp så går det nog inte så långsamt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av gabinono:

Kör på MSI Gaming 280x?

Har inte kört just 280x, men måste säga att jag är impad av MSI Gaming kylarna i det högre segmentet. Hur BIOS, VRM etc är på den vet jag inte däremot (inte haft hands on) om man skall klocka skiten ur den.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har ett ASUS R9 280X DC II TOP sedan slutet av nov. Har minat litecoins på det, vilket innebär att de har stått på (100% GPU kraft) dygnet runt sedan slutet av nov. Har inte haft några problem alls.

Visa signatur

All your base are belong to us

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GamerFX:

det kanske var dcii utan top? kortet utan top kanske inte får flickering eller artifacter som andra har fått. Titta bara på den tråden du själv har svarat i som ligger här ute, han som köpt TOP varianten och fått problem

"TOP" betyder att GPU:n håller extra hög kvalité. Här kan du läsa Asus beskrivning av processen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Nu har jag iofs problem med mitt kort men jag vill ändå säga att det är lite vanskligt att dra slutsatser eftersom det är i princip bara de som har problem som kommer att skriva på forum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

"TOP" betyder att GPU:n håller extra hög kvalité. Här kan du läsa Asus beskrivning av processen.

Högre fabriks klock har jag hört andra säga men :S

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Nu har jag iofs problem med mitt kort men jag vill ändå säga att det är lite vanskligt att dra slutsatser eftersom det är i princip bara de som har problem som kommer att skriva på forum.

Skickades från m.sweclockers.com

jag tycker det verkar ha ryktats på hela nätet om dom problemen

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GamerFX:

Högre fabriks klock har jag hört andra säga men :S

Ja, det stämmer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Ja, det stämmer.

yes. Ska man våga att köpa ett asus 280x top tro? :/

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerFX:

jag tycker det verkar ha ryktats på hela nätet om dom problemen

Mjo, jag håller med om att det finns många trådar om det men jag tycker att det är svårt att dra några slutsatser om det, tex. Är det bara Asus? Är det HW eller SW?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,

Vill bara slå ett slag för Asus 280x DirectCUII Top. Velade också innan jag skaffade det, dock var detta i stunden det släpptes och vidare "problematiska konsument-tester" fanns inte att läsa och kunde inte påverka valet. Har varit helt problemfritt (än så länge), men då installerades den till ett färskt OS också vilket annars kan skapa onödiga problem i den bemärkelsen att de kan undvikas!

Jag skulle föreslå att du väljer kort med förutsättningen att det inte kommer att vara defekt/ha problem. Visar det sig ha problem så får man ta det, men man ska inte välja något annat (som passar en sämre) bara för att man är orolig för det. Medlemmarna här på Sweclockers kanske kan hjälpa dig i valet om du specificerar hur kortet ska användas. I mitt fall var detta att kortet skulle sitta i ett Node 304 mitx chassi placerat i ett vardagsrum, varför storlek, termperaturutveckling (effektivitet) och ljudnivå var centralt och att det skulle fixa BF4 med lite ögongodis. Då föll det på just detta kort. Har man inte dessa kriterier kanske ett annat (billigare) kort är bättre och då kan man ju lägga mellanskillnaden på vad vet jag, ett sparkonto, bättre processor eller lite kvalitativt kött om nu försommaren tillåter!

Lycka till!

Visa signatur

Node 304 | 4670K | 280x DC2T | Asus H87I-Plus | 840 Evo 120GB | Ballistix Sport 8GB | CX600M | Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Jag har ett ASUS 280x TOP och är sjukt nöjd med den.. Jag säger, köp den! Du kommer inte ångra dig!

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att denna 280x modellen har många trådar på sweclockers om fel eftersom det garanterat är det mest populäraste 280x kortet i Sverige och säljer antagligen betydligt mer än sina konkurrenter? det är som att säga att alla iphones och samsung galaxy telefoner går sönder bara för att det finns många som har haft problem med dom, tänk bara hur många som har sålts med!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av GamerFX:

okej är inte det låst voltage på det kortet? är det detta du har ----> http://www.inet.se/produkt/5410043/gigabyte-radeon-r9-280x-3g...

Ja det är det men jag har låst upp den i BIOS Var tvungen göra min egen men det fungerar nu såå

Visa signatur

CPU FX4300 4,6GHz - GPU Gigabyte R9 280x OC - PSU Corsair CX500M - Moderkort ASUS Sabertooth AM3+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

Mjo, jag håller med om att det finns många trådar om det men jag tycker att det är svårt att dra några slutsatser om det, tex. Är det bara Asus? Är det HW eller SW?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä jag vet det är väldigt dumt att tänka så men man blir osäker på köpet bara men annars verkar asus kortet vara grymt bra med sin kylare. Hur stor är kylaren igentligen? är ju svårt å se bara på bilder från nätet hur stort det verkligen är

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem

Mitt MSI 280x Gaming flickar och har sig. Ska skicka tillbaka det till Inet och byta ut det eller välja ett annat kort

Ljudnivån på det kortet är suveränt iaf

Drar man upp fläkten så hörs det knappt ändå

Permalänk

köp asus kortet jag har det själv och är grymt nöjd

Visa signatur

AMD FX 6300|M5A97 R2.0|8gb ram|ASUS Radeon R9 280X 3GB GDDR5|samsung syncmaster SA300|500gb och 1000gb hdd|corsair TX650w|Aerocool X-Warrior Black Edition|NZXT Sentry|Razer Abyssus|

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst p.g.a. korspostning ***

Jag har låst tråden och TS får inte ställa fler frågor om Radeon 280x. Se forumregel § 3.4.

/KimTjik