Passar denna tornkylare utan att slå i ramminnen

Permalänk
Medlem

Passar denna tornkylare utan att slå i ramminnen

Jag tänkte skaffa denna kylare, är det ett bra val? Om ja, kommer det passa mitt Maximus VI Hero utan att slå i grafikkort eller ramminnen? Har dessa ramminnen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jnsson:

Jag tänkte skaffa denna kylare, är det ett bra val? Om ja, kommer det passa mitt Maximus VI Hero utan att slå i grafikkort eller ramminnen? Har dessa ramminnen

http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_gen&products...

Angående RAM-minnena så är de av lågprofil så det finns inte en enda kylare på marknaden som kommer att ta i dem.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_gen&products...

Angående RAM-minnena så är de av lågprofil så det finns inte en enda kylare på marknaden som kommer att ta i dem.

Se där, trodde inte att mina ramminnen var lågprofil, det var trevligt att höra! Såg också att mitt moderkort hade inga kommentarer. Om jag säger så här då, är det en bra kylare eller finns det någon bättre kylare för 550?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det där är väl standardprofil RAM? (jämför med samma modell i VLP)

Iallafall: kylaren än så platt så minnena ska normalt få plats utan att komma ivägen för fläkten, plus att kylaren klarar minnen med en höjd upp till ca 40mm, vilket inte ska vara några problem med höjden på standardminnen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_gen&products...

Angående RAM-minnena så är de av lågprofil så det finns inte en enda kylare på marknaden som kommer att ta i dem.

Det är standar ram-minnen, dessa är lowprofile:

Bild

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det där är väl standardprofil RAM? (jämför med samma modell i VLP)

Iallafall: kylaren än så platt så minnena ska normalt få plats utan att komma ivägen för fläkten, plus att kylaren klarar minnen med en höjd upp till ca 40mm, vilket inte ska vara några problem med höjden på standardminnen.

Lågprofil är den nya benämningen på standardprofil, alltså utan flänsar på höjden.

Skrivet av Marcsmen:

Det är standar ram-minnen, dessa är lowprofile:

Bild

Det där är VLP, very low profile, vilket även syns på bilden. På VLP är PCBn krympt på höjden, vilket den inte är på LP.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jnsson:

Se där, trodde inte att mina ramminnen var lågprofil, det var trevligt att höra! Såg också att mitt moderkort hade inga kommentarer. Om jag säger så här då, är det en bra kylare eller finns det någon bättre kylare för 550?

Om det inte står något och det är en grön bock bredvid så är det bara att tuta och köra.

Och jag har svårt att tro att det finns en bättre luftkylare för det priset. På sin höjd likvärdig.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Om det inte står något och det är en grön bock bredvid så är det bara att tuta och köra.

Och jag har svårt att tro att det finns en bättre luftkylare för det priset. På sin höjd likvärdig.

Bättre fast billigare då?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig