Webhallen skickat paket som brev?

Permalänk
Medlem

Webhallen skickat paket som brev?

Hej, beställde en cpu kylare från webhallen som dem har skickat som brev, har svårt att tro att detta "brev" går ner i mitt brevinkast. Beställde i torsdags och borde fått det ifrån postgubben på fredagen men eftersom han inte fick ner det i låddan så borde jag ju fått en avi om att hämta ut det idag, har någon varit med om detta?

Permalänk
Medlem

Ja man kan välja så det skickas via brev. Då är det ett litet vadderat kuvert eller större till större saker. Går ej det ner i brevlådan får du hämta ut det på närmaste serviceställe

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av cosmo_k:

Hej, beställde en cpu kylare från webhallen som dem har skickat som brev, har svårt att tro att detta "brev" går ner i mitt brevinkast. Beställde i torsdags och borde fått det ifrån postgubben på fredagen men eftersom han inte fick ner det i låddan så borde jag ju fått en avi om att hämta ut det idag, har någon varit med om detta?

Självklart. Händer med de flesta leveranserna som inte kostar så mycket.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

jo men borde jag inte fått en avi för att kunna hämta ut det vid detta laget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

jo men borde jag inte fått en avi för att kunna hämta ut det vid detta laget?

Du borde ha fått en avi, men ibland kan det ta någon/några extra dagar....
Detta är en manuell funktion som görs av brevbäraren själv har jag för mig.

/ F

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

Hej, beställde en cpu kylare från webhallen som dem har skickat som brev, har svårt att tro att detta "brev" går ner i mitt brevinkast. Beställde i torsdags och borde fått det ifrån postgubben på fredagen men eftersom han inte fick ner det i låddan så borde jag ju fått en avi om att hämta ut det idag, har någon varit med om detta?

Vet du säkert att det skickades i torsdags? Om du beställde i torsdags kan det ha skickats i fredags och då är ju en extra dag inte förrän imorgon... Om brevbäraren ser att det inte kommer gå ner i lådan så kan han / hon få med en AVI samma dag också genom att skriva den innan utdelningen börjar... Ett ytterligare krav för att det ska gå över natt är att det skickas som vanligt brev och inte ekonomibrev, vet inte vilket Webhallen använder...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Vet du säkert att det skickades i torsdags? Om du beställde i torsdags kan det ha skickats i fredags och då är ju en extra dag inte förrän imorgon... Om brevbäraren ser att det inte kommer gå ner i lådan så kan han / hon få med en AVI samma dag också genom att skriva den innan utdelningen börjar... Ett ytterligare krav för att det ska gå över natt är att det skickas som vanligt brev och inte ekonomibrev, vet inte vilket Webhallen använder...

Enligt webhallen så packades/skickades den torsdag morgon. Har pratat med posten och dem sade att leverans med brev sker samma morgon som dem får brevet så enligt henne hade dem isåfall inte fått paketet än. På torsdagen fick jag även ett mail ifrån posten om att ett brev var påväg till mig från webhallen. Nu är ju inte det så jäkla viktigt om det blir någon dag försent men ni vet hur det är med nya datorprylar

Permalänk
Medlem

fortfarande inget jäkla klåpare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

fortfarande inget jäkla klåpare!

På brev får man inget söknummer va? Annars är det bara knalla ned till till närmaste serviceställe och uppge de fyra sista och hämta ut.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Hej, beställde en cpu kylare från webhallen som dem har skickat som brev, har svårt att tro att detta "brev" går ner i mitt brevinkast. Beställde i torsdags och borde fått det ifrån postgubben på fredagen men eftersom han inte fick ner det i låddan så borde jag ju fått en avi om att hämta ut det idag, har någon varit med om detta?

Ditt paket har nog skickats som Posten Varubrev och kommer att hamna på ditt närmsta utlämningsställe, de hamnar aldrig i brevlådan därav just "varubrev.."
Även om du beställde det i Torsdags betyder det inte att de fysiskt har skickat det i Torsdags så mitt tips till dig är att du tar kontakt med dem och frågar vart ditt paket har tagit vägen.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av VictorN:

Ditt paket har nog skickats som Posten Varubrev och kommer att hamna på ditt närmsta utlämningsställe, de hamnar aldrig i brevlådan därav just "varubrev.."
Även om du beställde det i Torsdags betyder det inte att de fysiskt har skickat det i Torsdags så mitt tips till dig är att du tar kontakt med dem och frågar vart ditt paket har tagit vägen.

Mvh

Har snackat med posten men dem kan inte göra något för det finns inget tracking nummer och webhallen säger att det är skickat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

På brev får man inget söknummer va? Annars är det bara knalla ned till till närmaste serviceställe och uppge de fyra sista och hämta ut.

nej inge söknummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Har snackat med posten men dem kan inte göra något för det finns inget tracking nummer och webhallen säger att det är skickat.

Då får du reklamera det. Posten har isf antagligen slarvat bort paketet eller dylikt. Vet inte om man måste vända sig till Webhallen först dock, ring å kika.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Dom skicka mitt och mina polares HD7870 som brev oxå, så dom verkar snåla in rätt bra på just frakten på det sättet!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Hej, beställde en cpu kylare från webhallen som dem har skickat som brev, har svårt att tro att detta "brev" går ner i mitt brevinkast. Beställde i torsdags och borde fått det ifrån postgubben på fredagen men eftersom han inte fick ner det i låddan så borde jag ju fått en avi om att hämta ut det idag, har någon varit med om detta?

Normalt är väl att det skickas iväg, sedan så går det en AVI iväg. Vilket tar någon extra dag...brukar själv få mina AVI:er på mobilen samt i brevform. Hinner hem och beställda nya grejer innan brevet kommit fram...

Du har inte fått någon fraktsedel? AVI-nummer? FörsändelseID?

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Sidor/Sok-brev-paket.aspx

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Du beställde i torsdags, VET du att webhallen skickade den samma dag ?, är ju fullt möjligt att den inte skickades förrän på fredagen och lägg till 1-2 dagar pga att den inte får plats i din låda. Har webhallen fått med ditt mobilnummer kommer du få en kod för "för stort brev" skickad till din mobil om inte tar avi'n en dag extra.

Tycker du kan vänta till imorgon innan du eggar upp dig.

Permalänk
Medlem

Herregud fredag-tisdag är ju bara 3 arbetsdagar, ta o lugna ner dig nu va! Har du inte fått i slutet av veckan kan du engagera dig i frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Du beställde i torsdags, VET du att webhallen skickade den samma dag ?, är ju fullt möjligt att den inte skickades förrän på fredagen och lägg till 1-2 dagar pga att den inte får plats i din låda. Har webhallen fått med ditt mobilnummer kommer du få en kod för "för stort brev" skickad till din mobil om inte tar avi'n en dag extra.

Tycker du kan vänta till imorgon innan du eggar upp dig.

Enligt webhallens hemsida så packades/skickades den torsdag förmiddag, jag har VIP där så min order lägger sig längst fram i "packningskön" när jag beställt. Dem har mitt mobilnummer också. Du vet ju hur det är med nya datorprylar, man vill hellst ha dem dagen innan man beställt

Alltid när jag beställt från webhallen så har det gått jäkligt snabbt, alltid dagen efter har jag fått sms-avi. Därför jag är lite orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Då får du reklamera det.

Vad ska han reklamera, sitt dåliga tålamod? Jisses...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Dom skicka mitt och mina polares HD7870 som brev oxå, så dom verkar snåla in rätt bra på just frakten på det sättet!

Hur lång tid tog det innan ni fick dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vad ska han reklamera, sitt dåliga tålamod? Jisses...

Ja jag har dåligt tålamod när det kommer till att vänta på datorprylar, det tror jag många lider av på sweclockers. Jag tycker det är jäkla märkligt att det tar så lång tid bara, jämt när jag beställt från webhallen får jag det nästa dag. Jag bor cirka 1 mil från deras central lager så man tycker ju att det inte borde finnas så många ställen där det kan ha gått fel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Ja jag har dåligt tålamod när det kommer till att vänta på datorprylar, det tror jag många lider av på sweclockers. Jag tycker det är jäkla märkligt att det tar så lång tid bara, jämt när jag beställt från webhallen får jag det nästa dag. Jag bor cirka 1 mil från deras central lager så man tycker ju att det inte borde finnas så många ställen där det kan ha gått fel på.

Är väl bara att åka dit? ^^

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Ja jag har dåligt tålamod när det kommer till att vänta på datorprylar, det tror jag många lider av på sweclockers. Jag tycker det är jäkla märkligt att det tar så lång tid bara, jämt när jag beställt från webhallen får jag det nästa dag. Jag bor cirka 1 mil från deras central lager så man tycker ju att det inte borde finnas så många ställen där det kan ha gått fel på.

Bara för att du bor en mil från deras centrallager, betyder inte att varan går där ifrån direkt hem till dig. Den kan lika gärna skickas över halva Sverige till olika postterminaler, innan den kommer till dig..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

Hej, beställde en cpu kylare från webhallen som dem har skickat som brev, har svårt att tro att detta "brev" går ner i mitt brevinkast. Beställde i torsdags och borde fått det ifrån postgubben på fredagen men eftersom han inte fick ner det i låddan så borde jag ju fått en avi om att hämta ut det idag, har någon varit med om detta?

Ett tips är att ringa till kundtjänst och ha ordernummer tillgängligt, 08 - 673 60 00.
Nu låter jag som en klassisk kundtjänstmedarbetare själv haha men det smidigaste är ju att kontakta dem direkt och de kanske kan se om de ev. har något de kan söka paketet genom? Om det inte är en dyr kylare så antar jag den kan skickats utan kolli-id eller liknande så då får du helt enkelt tala med dem och så löses det säkert.

Apropå att du bor nära webhallens centrallager så spelar det ingen roll eftersom breven åker med posten till deras centrallager och sedan sorteras vidare.

Det enklaste att helt enkelt att kontakta dem, tror du tjänar mest tid (och det tjänar ditt ärende) bäst.

Lycka till och hoppas det löser sig.

Visa signatur

i5 8600K / Asus ROG Z370-F Gaming / Asus GTX 1070 Ti ROG Strix / Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe m.m.

Permalänk
Medlem

Även om du skulle råka bo vägg i vägg med dom och ha 10m till deras dörr så lär det gå runt via olika terminaler vid en beställning. Var sak har sin tid.

Permalänk
Medlem

Posten sorteras bara på vissa ställen, så brev kan åka många mil för att ta sig fram några kilometer. Beställer jag något från lager i Stockholm så kommer posten åka förbi och åka extra 180-200 km för att det ska sorteras på en terminal som är ungefär lika långt bort som terminalen den passerat i Stockholm redan. Sen om den hamnat hos brevbäraren så kommer AVIn dagen efter att de skickat upp paketet till ICA/servicestället.

Brevet ligger säkert lokalt vid det här laget, men det tar någon extra dag att få AVI. Brev får man anta att det tar lite längre tid än paket. Det hela brukar man få välja, iaf om man betalar extra för det. Men en zonbiljett är nog billigare i vilket fall som helst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Leverans dagen efter beställning tycker jag är EXTREMT OFÖRSKÄMT snabbt.

Klagar inte precis när det tar en vecka... EFTER den tiden kan man klaga, inte tidigare.

Beställer jag en lagerhållen vara innan lunch förväntar jag mig att ha paketet dagen efter, allt annat är riktigt kass.

Från exempelvis inet får man ju sitt paket dagen efter om man beställt ända fram till kl 17...så länge posten inte fuckar till det.

En vecka tar det ofta för leveranser jag får från västkusten i USA.

Att inrikespaket kan ta en vecka är oförsvarbart och rent sagt pinsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Beställer jag en lagerhållen vara innan lunch förväntar jag mig att ha paketet dagen efter, allt annat är riktigt kass.

Från exempelvis inet får man ju sitt paket dagen efter om man beställt ända fram till kl 17...så länge posten inte fuckar till det.

En vecka tar det ofta för leveranser jag får från västkusten i USA.

Att inrikespaket kan ta en vecka är oförsvarbart och rent sagt pinsamt.

Skickades från m.sweclockers.com

Beställde en sak från Kina, gick snuskigt snabbt:
2014-04-01 11:11 Hemköp "Norrland" Försändelsen har kommit till mottagarens utlämningsställe. Express körs ut till mottagaren, övriga försändelser aviseras
2014-04-01 08:54 Posten "Norrland" Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe
2014-03-31 14:53 Stockholm utr,Sverige Försändelsen har kommit från avsändarlandet till Postens utrikesterminal för sortering
2014-03-29 13:50 Hong Kong Försändelsen har lämnat sorteringsterminal i utlandet för vidare transport till Sverige
2014-03-27 16:45 Hong Kong Avsändaren har lämnat in försändelsen i utlandet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cosmo_k:

fortfarande inget jäkla klåpare!

klåpare!! Fick du nått sängsbekräftelse med kolinummer? om så fallet ta dom o skriv ner Kollinumret och gå till ditt postombud och hämta ut det. det är flera gånger jag fått paket som dom inte skickat ut via sms en avi eller liknande.

Och största problemet för mig med Webhallen är att det tar flera dagar för dom att ens skicka paketen jag beställer slutar med att jag väljer att ta bort min order. därav mitt skäl till att jag sällan beställer från dom. ska se nu när jag beställt ett chassi har dom inte skickat det innan helgen förlorar dom mig som kund helt ok ett inlägg på prisjakt att handla inte av dom då dom totalvägrar skicka leveranser.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av cosmo_k:

Hej, beställde en cpu kylare från webhallen som dem har skickat som brev, har svårt att tro att detta "brev" går ner i mitt brevinkast. Beställde i torsdags och borde fått det ifrån postgubben på fredagen men eftersom han inte fick ner det i låddan så borde jag ju fått en avi om att hämta ut det idag, har någon varit med om detta?

Hej, mindre försändelser skickas i regelsom varubrev. (Jag förstår om man tycker "brev" är märkligt, men det är så posten kallar försändelsetypen.)
Om de inte får plats i brevlådan hamnar de hos närmsta postombud varpå en avi eller ett SMS skickas ut.
Själva förfarandet att skicka ut AVI/SMS är inget som avsändaren (dvs Webhallen) styr över, det är Posten.
Om du hör av dig till vår kundtjänst med ditt ordernummer så kan de hjälpa dig att lokalisera din försändelse.

Angående när vi skickar saker så skickar vi lagerförda produkter samma dag om de orderläggs innan 14:00 (andra återförsäljare kan ha andra cut off tider beroende på vilket tid posten hämtar hos dem, det är i regel inget man som avsändare kan diktera).
I själva verket så är cut offen snarare 15:00-15:30 men vi skriver 14:00 officiellt på vår hemsida för att ha lite marginaler.

Sen kan såklart posten fortfarande påverkas på vägen, bli försenade, slarva bort paket osv. Men det gäller ju givetvis oss i precis lika liten/stor mån som någon annan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch