ASUS PB278Q - synpunkter på ärenden om döda pixlar

Permalänk

ASUS PB278Q - synpunkter på ärenden om döda pixlar

Beställde denna skärmen för snart två veckor sedan. Fick den förra Onsdagen och skickade tillbaka den för exakt en vecka sedan (förra fredagen) pga 2st trasiga pixlar. Fick en ny idag som jag hämtade på posten som också har 2st trasiga pixlar, dock en av dem som inte syns lika tydligt.

Ville bara höra forumets tankegångar om detta. Det är första gången som jag varit med om döda pixlar överhuvudtaget och jag köpte den för att byta upp mig från min gamla BenQ G2420HDBL som jag haft i över tre år nu och kan nämna att den inte har en enda död pixel.

Har gjort yterlligare en felanmälan med det här exemplaret så jag får väl höra vad Inet säger om detta. Jag bad dem att kolla så att det inte är några pixelfel på nästa skärm de skickar mig. Skulle det eventuellt vara så att jag inte skulle få en ny skärm igen så bad jag att få återköp.

För 4500kr tänker man att man ändå borde få en felfri skärm. Är det jag som har otur med exemplar eller är det vanligt med denna skärm?

Permalänk

Packade upp skärmen för tredje gången nu. Inga döda/stuck pixlar men istället en konstig böjd jävla linje (ser ut som ett hårstrå).

Försökt gnugga bort det men nej det gick inte.

Dags för pengarna tillbaka tror jag. Asus kan ju ta sina idiotgrejjer och stoppa upp dom någonstans.

edit:

Skärmfoten var paj också. Sitter en fjäder i tiltfunktionen som knullat ur och ständigt skjuter ut skärmen till en viss vinkel.

Permalänk

Tillverkarna garanterar sällan en skärm helt fri från pixelfel, men tråkigt att du har sådan otur med de exemplaren du får. Se om du kan häva köpet eller eventuellt få en annan skärm i liknande prisklass.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle verkligen rekomendera dig att använda distansköpslagen annars sitter du där med en trasig skärm och förlorat 4500kr på ingenting.

Tacka gud att du handlade från inet denna gången annars hade du nog med stor sannolikhet fått behålla skiten

Permalänk

Det kan gå att få igång subpixlar som fastnat, även om det inte alls verkar vara så hög framgångsgrad som de själva skryter om.

jscreenfix.com

Synd att du inte kände till detta, men nu vet du i alla fall och kan berätta för bekanta.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14502533']Det kan gå att få igång subpixlar som fastnat, även om det inte alls verkar vara så hög framgångsgrad som de själva skryter om.

jscreenfix.com

Synd att du inte kände till detta, men nu vet du i alla fall och kan berätta för bekanta.

Provade faktiskt den där på bägge skärmar med pixelproblem, dock utan framgång.

edit:

Nu har jag iallafall fått min felanmälan godkänd igen så jag ska skicka tillbaka tredje exemplaret. Sen får jag se hur Inet löser det. Jag bad dock om ett återköp istället för en ny skärm denna gången då jag är fullständigt less på att skicka prylarna fram och tillbaka.

Permalänk

Okej, bra att du kände till det i alla fall och provade.

Du kan alltid köpa en Eizo 2421, deras gamingskärm. Ska hålla oerhört hög och jämn kvalité, 99 av 100 är nöjda.
Inte.
Har själv en sån på ingång, Inet har sänkt priset till 4000 jämnt.
Ska bli spännande att se hur bra exemplar jag får.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv

Köpte själv Asus VG248QE. Också död pixel (en i vänster nedre hörn). Var för lat för att returnera den men ser nu på prisjakt och andra sidor att väldigt många har pixelfel. Är det något som är vanligt för Asus? De gör väldigt bra produkter annars.

Permalänk

Den där linjen på skärmen visade sig trots allt vara smuts iallafall som Inet polerade bort.

Nu har jag en felfri skärm och hatten av till Inet för deras snabba och bra service!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hrodebert:

Den där linjen på skärmen visade sig trots allt vara smuts iallafall som Inet polerade bort.

Nu har jag en felfri skärm och hatten av till Inet för deras snabba och bra service!

Fan vad skönt att höra! Bra service av Inet också.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!