Permalänk
Medlem

Kan inte använda trådat internet

hejsan. jag har haft lite problem med mitt trådlösa hemma pga sitter en bit ifrån routern/modemet. och pappa vägrade att ha en kabel hängades här och där men då köpte jag ett homeplug set. bara det att det funkar inte att använde det. har sökt lite på det men hittar inget som matchar mitt problem. om nån vet vad felet kan vara så kan ni gärna hör av er här på tråden

Mvh Gustav

Permalänk

Det skulle nog underlätta att få hjälp om du beskrev vilket problem du har med internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metkrokej:

Det skulle nog underlätta att få hjälp om du beskrev vilket problem du har med internet.

okej. stationär dator som jag har kört trådlöst på. men vill ha trådat så jag köpte homeplug.. men homeplug hittar inte våran router/modem. så jag vill ha hjälp med att?? vet inte vad det är. om jag behöver aktiver nått eller?

Permalänk
Medlem

Nån som har testat köra homeplug?

Permalänk
Medlem

Du måste ha två pluggar.
Den ena pluggar du in i vägguttag vid routern. Sladd från router till denna plugg.
Den andra pluggar du in vid din dator. Sladd från plugg till din dator.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Du måste ha två pluggar.
Den ena pluggar du in i vägguttag vid routern. Sladd från router till denna plugg.
Den andra pluggar du in vid din dator. Sladd från plugg till din dator.

Jo det vet jag och jag har så.. jag tror jag hittat felet.. eftersom routern var nere och mitt rum uppe är det 2 olika faser i huset. Vilket gör att det blir svårt att få kontakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

Flyttat tråd till lämpligare del av forumet

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord