Har era problem löst sig med ny router?

Permalänk
Inaktiv

Har era problem löst sig med ny router?

Har extrema problem med Comhem. Ringt de många gånger och fick i dag äntligen en bra kille som svarade och vi gjorde en noggrann undersökning. Vi kom fram till att problemet var WiFi:n och jag hade två möjligheter, antingen köra med kabel eller köpa en ny starkare router. Problemet med den senare är att det inte är garanterat att det blir bättre. Har för närvarande Netgear CG3700. Vill inte precis lägga ytterligare en tusenlapp på ett problem som kanske inte löser sig så undrar bara om någon som haft problem med internet och bytt till en ny router löst problemet?

Problemet är laggspikar i ms en gång i minuten samt en hel del lagg. Fungerar perfekt med kabel.

Permalänk
Medlem

Krockar ditt trådlösa nätverk med några andra i närheten? Har du testat att byta kanal till en ledigare?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167336:

Har extrema problem med Comhem. Ringt de många gånger och fick i dag äntligen en bra kille som svarade och vi gjorde en noggrann undersökning. Vi kom fram till att problemet var WiFi:n och jag hade två möjligheter, antingen köra med kabel eller köpa en ny starkare router. Problemet med den senare är att det inte är garanterat att det blir bättre. Har för närvarande Netgear CG3700. Vill inte precis lägga ytterligare en tusenlapp på ett problem som kanske inte löser sig så undrar bara om någon som haft problem med internet och bytt till en ny router löst problemet?

Problemet är laggspikar i ms en gång i minuten samt en hel del lagg. Fungerar perfekt med kabel.

Vad laggspiksen kan bero på är oändliga! Signalen som du skickar trådlöst är en radiosignal och kan påverkas av många faktorer som är potentiellt upp mot km bort om inte ännu längre beroende på väder, byggnader och ev studsande signaler. Det kan vara fel på din router men om det är felet i ditt fall kan ingen svara på...

Medans jag bodde hemma hade jag enorma problem som löste sig genom att flytta antennen ca 1m så den kom bort från spisen på andra sidan väggen som är av induktionstyp (magnetisk). Inte krav på ny router men liknade problem som du beskriver.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk

Jag vet att den routern som följer med har problem med trådlöst nätverk. Internet fungerar klockrent trådat, men dör korta stunder över trådlösa. Bara att fixa ny router så löser det sig.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

mitt problem med wifin försvann när jag slog av 2.4 ghz nätet och bara kör 5.0 ghz

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W