Trådlösa nätverkskortet drar orimligt mycket CPU

Permalänk
Medlem

Trådlösa nätverkskortet drar orimligt mycket CPU

Hej,

Jag har ett väldigt irriterande problem på min tre månader gamla Asus Zenbook UX301LA. Så fort jag är ansluten till ett trådlöst nätverk drar processen "Windows Wireless LAN 801.11 Extensibility Framework" konstant över 30 % CPU vilket leder till att datorn i princip är oanvändbar vid minsta belastning. Har jag Spotify igång och öppnar en ny flik i Chrome börjar musiken lagga till exempel. Att inte kunna surfa och lyssna på musik samtidigt på Asus senaste toppmodell är inte okej enligt mig.

Jag har googlat på problemet och inte hittat något vettigt om det, däremot så finns "Windows Wireless LAN Extensibility Framework High CPU" som förslag så det är uppenbart att andra har haft samma problem. Jag ringde även Asus support som sa att jag skulle uppdatera drivrutiner och om inte det funkar skulle de ta in datorn på service. Drivrutinerna jag har är de senaste så det är inte problemet.

Har någon haft samma problem och kommit på en lösning? Jag har verkligen inte tid att vara utan datorn just nu då jag använder den till både skola och jobb.

Permalänk
Avstängd

Hur ser det ut om du kör i "safe mode with networking"

( http://windows.microsoft.com/en-IN/windows-8/windows-startup-... )