Problem med Windows activation!

Permalänk
Medlem

Problem med Windows activation!

Hej!

För några månader sedan bytte jag och formaterade om mina hårddiskar. Jag slog in min gamla produktnyckel, men den har av någon okänd alnedning inte fungerat. Jag har inte orkat ta itu med problemet förrän nu, men nu sitter jag här med en "icke genuin" kopia av windows och ska göra ett försök att få det att fungera. Är det någon som vet hur jag ska bära mig åt?

/Oscar

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Du kan kontakta Microsofts kundtjänst: https://support.microsoft.com/contactus/?ln=sv

Permalänk

Felkod? Version av windows? OEM(system builder) eller retail?

Men som sagt, ring till Mirosoft support, de kan hjälpa dig med aktivering oavsett.
08 - 55 99 00 00 är deras telefonnummer, har dock ganska ofta kö där.

Visa signatur

The Beast:|4770K|ASUS Z97M-PLUS|ASUS GTX 970 Strix|Crucial Ballistix 2x8GB| Seagate Barracuda 2TB|Evo 840 120GB|BitFenix Phenom M|EVGA Supernova G2 750W|
Periphials: Mionix Castor |CM Storm QuickFire Rapid MX Brown|Plantronics RIG 500HD|

Permalänk
Medlem

Har du testat att telefonaktivera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

Hej!

För några månader sedan bytte jag och formaterade om mina hårddiskar. Jag slog in min gamla produktnyckel, men den har av någon okänd alnedning inte fungerat. Jag har inte orkat ta itu med problemet förrän nu, men nu sitter jag här med en "icke genuin" kopia av windows och ska göra ett försök att få det att fungera. Är det någon som vet hur jag ska bära mig åt?

/Oscar

Skrivet av thomson:

Har du testat att telefonaktivera?

Detta fungerade för mig när windows gnällde på min nyckel

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

Hej!

För några månader sedan bytte jag och formaterade om mina hårddiskar. Jag slog in min gamla produktnyckel, men den har av någon okänd alnedning inte fungerat. Jag har inte orkat ta itu med problemet förrän nu, men nu sitter jag här med en "icke genuin" kopia av windows och ska göra ett försök att få det att fungera. Är det någon som vet hur jag ska bära mig åt?

/Oscar

Gissar på att det är Windows 7 OEM du har? Dessa kan bara aktivera en gång, sedan - vid byte av defekta komponenter - måste de aktiveras via kundtjänst, där du förklarar att du bytt ut en trasig hårddisk. Numret återfinns under aktiveringen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Min erfarenhet är att du med oemkopia kan göra en telefonaktivering. Dvs du slipper prata med någon kundtjänst utan utför "förfarandet" mot en automatiserad telefonsvarare/robot.

Jag har gjort detta i närtid på både windows 7 oem och windows 8 oem (upgrade) på helt ny hårdvara. Var inga som helst problem utan tog bara ett par minuter.

Permalänk
Medlem

Tack för svar, ska ringa microsofts support.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Hej!
ursäkta att jag återupptar en gammal tråd... jag letade efter en tråd som skulle kunna passa, men detta var det närmaste jag kom på.

Jag har en en bärbar dator som jag har med i yrket och någon hade välviljan att sparka till den på en arbetsplats... fair enough, jag hade väl parkerat illa kanske. Jag lämnade in den för att byta skärmen och nu när jag startat upp den igen ville windows ha licensnyckel. Jag har även denna, men har inte knapprat in än då jag ville kontrollera legitimiteten innan. Behöver man verkligen mata in licensnyckel efter ett skärmbyte? har läst att det kan behövas efter att större ingrepp gjorts på fabriksprogrammerade datorer, men en skärm?

jag har win 7 home premium och är förmodligen något paranoid, men jag är tacksam för svar så att inte någon försöker ta min licensnyckel.... man vet ju aldrig och min dator har inte varit igång för att kunna uppdatera virusdefinitioner på ett tag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av raager:

Hej!
ursäkta att jag återupptar en gammal tråd... jag letade efter en tråd som skulle kunna passa, men detta var det närmaste jag kom på.

Jag har en en bärbar dator som jag har med i yrket och någon hade välviljan att sparka till den på en arbetsplats... fair enough, jag hade väl parkerat illa kanske. Jag lämnade in den för att byta skärmen och nu när jag startat upp den igen ville windows ha licensnyckel. Jag har även denna, men har inte knapprat in än då jag ville kontrollera legitimiteten innan. Behöver man verkligen mata in licensnyckel efter ett skärmbyte? har läst att det kan behövas efter att större ingrepp gjorts på fabriksprogrammerade datorer, men en skärm?

jag har win 7 home premium och är förmodligen något paranoid, men jag är tacksam för svar så att inte någon försöker ta min licensnyckel.... man vet ju aldrig och min dator har inte varit igång för att kunna uppdatera virusdefinitioner på ett tag...

Svar ja. Vid hårdvaruförändingar på OEM så kommer nyckeln behöva återaktiveras.

Permalänk
Medlem

Tack så mkt för snabbt svar!! Skönt att kunna verifiera innan!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av dabman:

Svar ja. Vid hårdvaruförändingar på OEM så kommer nyckeln behöva återaktiveras.

Nja, skärmbyte ska ju inte påverkas tycker man.
Har själv fått skärm bytt på min laptop som jag hade då utan problem. Den ska aktiveras mot SLP om sådan finns.

Vid moderkortsbyte t.ex kan den fråga om licens.