Berätta om era bästa upplevelser i Dayz!

Permalänk
Medlem

Berätta om era bästa upplevelser i Dayz!

Tjenare!
Tänkte at vi kunde starta en tråd om roliga eller tråkiga upplevelser som skett in game:)

Det är ju riktigt skoj när adrenalinet pumpar när man jagar någon eller är jagad.

Tråden kan ju även funka om man vill skriva av sig lite efter att man blivit dödad ;P

Jag börjar!

Vid NW flygfältet tänkte jag, en polare och min flickvän söka stridskontakt efter en lång stund utan att det hänt något roligt. Vi brukar inte köra som bandits, men man vet ju att vid flygfälten brukar det vara ganska tuffa tag!

Upplägget var som så att Jag och min tjej skulle ta terräng medans polaren låg på kullen en bit bort för att bistå med observationer och eventuellt understöd.

Efter att vi genomsökt några hus tyckte jag att jag såg någon springa inte alltför långt bort, men understödet hade ju inte sett någon? Han såg inte gearad ut, ingen tröja och inget vapen vad jag kunde se, så även om vi var beredda tänkte vi inte köra KoS.

Plötsligt smattrar det till och min flickvän faller död ner, fan! Jag täcker riktninen där jag senast hade kontakt, rör mig inåt skydd. Dock tar det inte många sekunder innan jag blir skjuten i ryggen

NU får polaren som ligger med Mosin kontakt och börjar mata. Han ser minst två spelare och träffar båda, dock så dör dem inte.
En av dem försvinner iväg rätt snabbt, men den andre försöker ta vårt loot och dodgear polarens skott genom att springa fram och tillbaks. Efter ett tag blir vi misstäknsamma mot var den andra spelaren tog vägen... Och se, efter en kort stund har polaren blivit flankad. Han var beredd med revolvern och lyckades få iväg några skott, men fiendens m4 sprayar kulor så det bara visslar om det. Efter eldstriden är det tyvärr min polare som får sätta livet till

Detta var första gången i spelet som det faktiskt hände något riktigt kul för mig, inte bara att man springer och pangpang "You are dead" ur tomma intet. Även om det var en förlust ur vår synvinkel så var det kul att haft en riktig strid och åsamkat fienden skador!

Nästa gång är det vi som går vinnande!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Jeg liker alltid å gå rundt uten å måtte ta noen titt på noe kart (vet alltid hvor jeg går og hvor jeg ender opp).

Permalänk
Medlem

Jo, det är ju gött:P

Efter ca 60h börjar jag lära mig en del städer och vägar utantill, men jag måste ha kartan för att vara säker på vart jag hamnar under längre förflyttningar xD Har kommit helt åt helvete fel alltför många gånger, haha.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag och två polare satte kurs mot NE Airstrip (väst/sydväst om Svetlojarsk), väl där lägger sig ena kompisen på kullen mot radiomasten för att täcka vi två som gick ner. Jag och den andra kompisen drar in mot byggnaderna och börjar loota. Ganska omgående får vi kontakt med två andra spelare som direkt börjar skjuta mot oss. Den ena fäller vi direkt med våra M4:or, den andra springer runt ett förråd med en mur runtom. Kompisen som ligger på kullen med Mosin ser en spelare som han tror är en av oss i säkert 30 sekunder utan att skjuta, därefter har vi lyckats reda ut var vi alla är och tar ut den andre spelaren (som han med Mosin siktat på hela tiden i tron att det var en av oss).
Med hjärtat i halsgropen tar vi oss tillbaka till kompisen på kullen för att direkt se att två nya spelare röra sig mot airfield. Vi försöker träffa dom på 400m med M4, det enda vi lyckas med är att skrämma bort dom.
Strax därefter undrar vår kompis med Mosin varför vi har gått nedanför honom, tumult utbryter och vi förklarar för honom att det är fienden. Ny eldstrid då de direkt börjar skjuta mot honom, han dör rätt snabbt medans vi lyckas skjuta den ene av dom. Därefter händer det som inte får hända, servern startar om. Fan fan fan! Snabbt som attan loggar vi ut och in igen, min andre kompis ser direkt en spelare som han tror är fienden och skjuter honom (i efterhand visade det sig vara vår polare med Mosin som täckte oss från början, det har blivit rollback på servern med ca 1 minut). Jag skjuter den ene fienden som också kommit tillbaka från de döda tack vare rollback. Vår polare som blev skjuten av friendly fire är bara "unconscious" och ligger och hoppas på att han skall resa sig. Under tiden söker vi febrilt av terrängen då vi vet att det finns minst en fiende till, till slut stöter ja på honom i sidan och skjuter honom. Därefter drar vi bort till den skjutne kompisens kropp och lyckas få liv i honom med defibrillatorn, efter två saline-bags och en hel massa mat och vatten för hans del så återvänder hans hälsa till nästan normalt. Kvällen avslutas med att vi drar oss bort mot den stora båten vid den nordöstra kusten och loggar ut i solnedgången (no homo).

Det var hög puls i säkert 30-40 minuter, bland de mest intensiva och roligaste spelmomenten i mitt drygt 30-åriga liv som gamer.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Medlem

Fan det lät ju riktigt spännande:)

Jag älskar hur adrenalinet börjar pumpa så mycket att man nästan sitter och skakar i kroppen:)
Skönt att det gick bra för er ändå!

Drygt med server restart, känns som om det alltid kommer vid helt fel tillfällen!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Jag spawnar in i elektro på en nästintill full server, när jag väl hade lootat genom halva elektro och inte hittat något alls så tänkte jag logga ut. I sista sekund så ser jag en fullt gearad person springa från kyrkan till firestation. Jag springer till honom samtidigt som jag ropar ut ¨friendly¨ När jag väl lämnade personen så gick jag därifrån med en magnum, en ryggsäck, mat och ammo till min magnum. Jag sätter kurs mot NE airfield, väl framme så ser jag att alla dörrar är öppna. Jag letar ändå igenom byggnaderna långsamt i hopp på att dem missade något, absolut ingenting! när jag når det ensamma huset så märker jag att dörrarna är stängda, jag går direkt till övervåningen och hittar en m4 men inga skott. Jag tar upp min magnum och går ner. precis som jag gått ner för trappan så ser jag en person, det låter¨BANG¨och han trillar till marken efter jag träffat honom i huvudet. Jag börjar loota personen och tar hans m4, ¨ljudet av fotsteg som närmar sig¨ jag springer med all hast till övervåningen och väntar. Jag fortsätter vänta och försöker prata med hen men personen svarar inte. Skakande så går jag långsamt ner för att se om hen är kvar. Jag söker igenom byggnaden och hittar inget. Jag återgår till att loota personen jag dödade och går därifrån med hunting backpack och matchande kläder, helt plötsligt ser jag en person springa på vidöppen mark, jag lägger mig ner och skriker ¨Friendly, lower your weapon and sit down¨ men personen lyssnar inte och försöker hitta mig, så jag skriker ännu en gång och men inget svar. Det slutar med att jag skjuter honom i huvudet och tar all hans gear, riktig ammobox var hen. Jag fortsätter mot NW airfield och möter en vänlig grupp med personer där, jag följde med dem och hjälpte nya spawns att hitta vapen och döda bandits

Detta är det roliagste/spännande som hänt mig i ett spel, och detta är av dem 50 timmar jag spelat spelet

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Blev knockad av en zombie. Min polare fattar inte hur man använder defib och all min loot går åt helvete. Nu har jag en fleshlight och en mc-hjälm :/

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av killawife:

Blev knockad av en zombie. Min polare fattar inte hur man använder defib och all min loot går åt helvete. Nu har jag en fleshlight och en mc-hjälm :/

En fleshlight är alltid bra att ha om man inte hittar en hyfsad zombie eller något ute i vildmarken

Permalänk
Skrivet av killawife:

Blev knockad av en zombie. Min polare fattar inte hur man använder defib och all min loot går åt helvete. Nu har jag en fleshlight och en mc-hjälm :/

Låter minst sagt som en härlig upplevelse

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

När något händer i Dayz glömmer man det inte i första taget. Jag får ofta grymma andrenalin rushar i det spelet.
Är väl att man förlorar så mycket när man dör samt, iaf jag, känner ofta mig lite klumpig i spelet. Är ju ingen action fps.

Mitt bästa minne är inget speciellt men för mig var det grymt. Rörde mig norrut precis väster utanför Zelenogosk i skogen där.
Kommer precis ut ur skogen lite norr om Zeleno. Till höger om mig är lite gles buskar och träd som fortsätter en bit till. Sen är det öppet fält.

Iaf kommer ut ur skogen typ bara skymtar ngt till höger 100m längre fram i de glesa buskarna etc. Tänker ja nu e jag död för jag är helt öppen en bit ut ur skogen. Får grym andrenalin, går ner på knä, siktar in med m4 ACOG mot rörelsen. Hela tiden tänker jag nu skjuter de mig.

3 gearade pers på väg rakt mot mig i siktet och jag bara börjar mata, träffar nog den i mitten men är osäker, ena springer åt vänster in bakom buskar den åt höger lägger sig ner och rullar och jag skjuter lite hejvilt på alla tre eller där jag tror de är sen springer jag tillbaka in i skogen rädd som en hare haha.

Scoutar runt i flera minuter innifrån skogen för jag tror ju de är kvar. Efter ett bra tag har jag arbetat mig fram där de var och jag hade plockat alla tre! Inga noobs heller, de hade fina vapen t.ex. m4 ACOG vilken är min favorit etc. Tror inte de hann avfyra ett enda skott mot mig.

Låter som värsta banditen nu, och de var kanske fredliga? Men blev bara panikagerande då jag var helt öppen och tre pers titta och vara på väg rakt mot en. Vet inte om de inte såg mig eller vad, och sån sjuk tur jag tog alla tre fast de sprang och rullade åt höger och vänster bland vegetationen.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Nyspawn, på väg ut genom dörren i ett hus i en mindre by, krockar med en grabb som är fullgear. Panikartat skriker jag friendly på de språk jag behärskar. Får en buzzande ljud tillbaka.

Som tur är, så kan han bara hitta saker och inte skjuta för fem öre. Så jag försöker hjärntvätta han med att skrika friendly, samtidigt som det duckas för kulor som viner runt hjärnkontoret. Men det är ett monotont buzzande från han.

Till slut så stannar jag, med en rasande fart likt grundskolans övningsprogram för att lära sig alfabetet på tangentbordet slår jag in: "ARE YOU FRIENDLY".

Buzzande fortsätter och jag faller död till marken.

Har tyvärr inte spelat så mycket SA för att jag inte tycker att det lever inte upp till hypen, det finns liksom inget annat att göra än att KoS när man är fullgearad.

Däremot i Modet finns det förmånga minnen att berätta, men 5vs5 sniper fight runt NWAF med en klan som vi nästan hade inbördeskrig med på Servern På något sätt lyckades vi alltid krocka när någon av oss höll på att göra något som slutade i timlånga fighter, där de med mest tålamod vann.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Minupplevelse kommer ifrån vanliga dayz. Har 2st.

1. Jag o min brorsa springer upp till ne airfield. Det är 40 min innan reset o vi ser en helikopter. Vi båda har ghillie, jag m107 o brorsan as50. Helikoptern fejklandar flera gånger o flyger runt hela tiden. Vi inser snabbt att han kommer landa efter reset. Äkta campers som vi var, så låg vi kvar.
Helikoptern landar direkr efter reset o ut hoppar 5 killar. Vi börjar plocka alla utom piloten som vi förökte skjuta igenom rutan menhan kom undan. Det var kul som fan.

2. Jag är längst ut i ne hörnet av kartan efter att ha loggat ut med heli. Kommer in dagen efter o den är självklar borta. Tar 4hjulingen som personen lämnade. Jag har bara kommit ca 200m innan jag ändar låt på spotify. Tabar tillbaka i speler o ser en jävel med m14 som slickar 4hjulingen 10m på sidan. Jag får världens panik o fipplar med scrollhjulet o lyckas inte hoppa av förren 80m..killen springer fortfarande som ingenting o jag plockade honom. Han hade allt man behövde.

Tog mig 400m igen in mot kartan o det poppar upp en jävel 30m ifrån mig men jag var på förhand o tog honom. Kände mig som en king.

Båda dessa hänselser utspeladd sig på orginal dayz, dvs bra skit var svårt att få o 2a händelsen var i.mina första 100 timmar i spelet, så var halvt noob.

Btw. 1vs 4 och jag plockade all. Det är en skön känsla !

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Kul att tråden fick lite fart i sig igen

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av Milansson:

Kul att tråden fick lite fart i sig igen

Håller med! Jag har aldrig spelat det, men blir riktigt sugen när man läser...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

Håller med! Jag har aldrig spelat det, men blir riktigt sugen när man läser...

Efter säkerligen 1000+ timmar på spelet, så måste jag säga att du tröttnar efter 30 min om du inte är minst 1 till på skype. Det är grymt segt att bara springa helt ensam till städer och loota eller leta efter människor ensam. det är kul att prata med en på skype under tiden och framför allt då spela tillsammans med

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av bonzaitraed:

Håller med! Jag har aldrig spelat det, men blir riktigt sugen när man läser...

Har du någon kompis att spela med så tycker jag du ska köpa det. Har spelat 50 timmar som inte är speciellt mycket men jag har inte planerat att sluta spela då det är så jäävla kul

Har du pengarna och några kompisar att spela med så blir du nog inte besviken

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Efter säkerligen 1000+ timmar på spelet, så måste jag säga att du tröttnar efter 30 min om du inte är minst 1 till på skype. Det är grymt segt att bara springa helt ensam till städer och loota eller leta efter människor ensam. det är kul att prata med en på skype under tiden och framför allt då spela tillsammans med

Det kan jag definitivt tänka mig, men så är det i de flesta spela tycker jag. I längden så är det alltid mycket roligare att lira med polare. Lirar ju t.ex. cs:go och det är svintråkigt själv...

Skrivet av Milansson:

Har du någon kompis att spela med så tycker jag du ska köpa det. Har spelat 50 timmar som inte är speciellt mycket men jag har inte planerat att sluta spela då det är så jäävla kul

Har du pengarna och några kompisar att spela med så blir du nog inte besviken

A jag ska fundera starkt på det! Har dock inte riktigt förstått vad det går ut på?; Om man dödar andra blir man bandit? Men det måste man väll nästan göra för att äns kunna få nå sjysta items?

Permalänk
Medlem

Oj.
Finns alldeles för många.

Men en av mina favoriter var när jag och mina kompanjoner är och lootar olika industri byggnader i DayZ mod. Jag som flyger helin och de andra som lootar. Vi landar strax utanför Cherno vid industri byggnaden där.
Tar inte lång tid förns ett större parti av banditer rör sig mot oss.

En enorm eldstrid tar fart, och vi barrikerar oss högst upp med barbed wire vid dörren och trappan.
Sitter i TS och ropar på att flera ska komma in och hjälpa oss.
Vi är 3, de var säkert 8+ när kavalleriet kom.

Kichi kommer in med ryska helin med StorM och flera andra.
Tog inte så lång stund innan de som inte dog av dem combat loggade.

De: 0 Vi: 4 - Brilliant fighting style!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

ohh fan måste berätta när vi samlade materiel till en helli som fanns i Balota. Kl var 0300 och man kunde fan inte gå och lägga sig. 5 min innan reset och när i princip allt var samlat, dvs 1 kille hade allt vi behövde, så dyker det upp 4 killar och vi var 3. Ingen dödar någon men vi måste dra oss ur för att inte server restarten ska bugga våra items. Snacka om att adrenalinet pumpade när man loggade in eller? dumma som de var, så sprang de direkt fram till helin som inte funkade och vi dödade dom

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kul att tråden tog fart
Det var ju ett tag sen jag startade den, och det har hänt mycket sen dess!

Brukar numera alltid spela i små grupper, runt 4-7 pers, vilket är kul men ofta väldigt stressigt, då det alltid är några som inte kan behålla lugnet, målange osv.

Numera brukar vi geara upp och sedan hitta en lagom svårintaglig byggnad som vi försöker hålla. Oftast i Elector eller berezhino. Där sitter vi ofta så att vi syns och därmed "medvetet" ger bandits förhand. Detta gör att man sitter och tjötar med några polare ett tag, och sen tar det hus i helvete när kulorna börjar vina

En gång nu när vi körde slutade det med att vi dödat 27 gearade pers, såklart hade vi själva dött några gånger, men det var alltid någon vid liv som kunde vakta våra kroppar.

Alltid kul när man sitter på ett tak tex, och försöker skjuta på de tre pers med fullgear som gör ett ganska bra jobb med att hålla oss nere, kulorna viner och folk blir träffade till höger och vänster. Plötsligt kommer det upp en freshie på taket, som vi missat, och börjar veva med nävarna på mig. Jag har lite blod och står där med mosin och longscope. Inget som är direkt bra i närstrid men inget man direkt vill förlora >.<

Jag kan ju inte ställa mig upp och springa iväg, då prickar de andra mig helt säkert.

Tillslut fick en polare ner honom, och vi kunde fortsätta. Kul att en freshie kunde skapa sånt kaos! (Förmodligen var det ju någon vi dödat tidigare)

Efter mycket om och men, några välriktade mosin-skott och lite panikartat sprayande med m4an så gick vi segrande ur striden. Vår polare som blivit medvetslösa väckte vi upp, och han som dött fick springa tillbaks.

Ner och loota de vi nyss plockat för att få ammo och mat, sen var det på det igen bara

Om ni vill kan ni kolla in Bogslayer eller herexa på twitch, två polare som brukar streama ibland när vi kör. Om vi inte råkar ut för alldeles för många stream-snipers såklart xD

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hehe, måste bara berätta om vad som hände igår:P

Vi polarna låg i skogskanten vid berezhino, och jag satt i ett hus.
Vi fightades med några fullgearade grabbar som låg på ett tak i Berezhino och skjöt mot oss. Plötsligt ser jag hur en grönklädd filur med vapen springer in i huset, men det var ingen av våra polare (vi brukar alltid ha ex en speciell hjälm/mössa så vi känner igen varandra). Han kom runt hörnet så jag satte en kula i bröstet på han med mosin, han föll död ner. Nu kände jag mig lite som en riktig bandit först, men om man springer in till någon utan att säga någonting får man nästan skylla sig själv.

Eftar att han föll såg jag hur någon tittade in genom fönstret. Drog upp siktet, och med longscope såg jag typ inget annat än hans ansikte (det var typ 3 meter bort) och skjöt samtidigt som han kallade mig "fucking loser!".

Allt hände på typ 5 sek, så det var lite hektiskt, men kul som fan>.< Synd bara att jag inte hade satt på att spara klipp på streamen (lumberjack92), för det såg sjukt roligt ut!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Detta hände i Dayz modden, men det är nog ett av mina favoritminnen i Dayz öht.

Det var först jag och en kompis som var ute och letade efter något att göra, springer runt uppe vid black lake och hittar ett tält fullt med reservdelar till bilar. Samtidigt säger två andra kompisar att dom har hittat en trasig blå folkvagnsbuss (detta var när fordon var relativt nya och väldigt ovanliga), perfekt tänkte vi och lastade ur det mesta ur våra inventories och lastar fullt med bildelar.

Bilen var på andra sidan kartan och vi gick segt pga vikten av allt vi bar, + att vi inte fick med oss allt som behövdes, så de två som hittade bilen gick bort mot tältet att ta med sig resten som behövdes. Det går kanske 1 ½ - 2 timmar innan allt är klart, men vi får bilen att fungera, tvingar in två till att spela med oss och är nu 6 personer.
Vi bestämmer oss för att åka runt i bilen och se vad som händer runt om på mappen (Servern hade blivit ganska fylld medans vi lagade bilen). efter att ha åkt runt ett tag så bestämmer vi oss för att åka in i Cherno, där vi en liten bit utanför blir beskjutna. Snipern som sköt på oss trodde dock inte att vi skulle stanna, men det gör vi, 6 personer hoppar ut samtidigt, automateld mot hållet där vi blev beskjutna, och det visar vara 3 personer som har legat på ungefär samma ställe och dödat nyspawnade eller andra som har haft otur att gå förbi. Vi fortsätter skjuta och går framåt mot dom, två av oss bestämmer sig för en avledningsmanöver där det ser ut som om dom två tänker flanka, medans vi andra bara helt enkelt sprang emot dom och tillslut dödade dom. Dom vart nog extremt överraskade att vi bestämde oss för att gå ut och skjuta tillbaka, och kul var det

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Detta hände i Dayz modden, men det är nog ett av mina favoritminnen i Dayz öht.

Det var först jag och en kompis som var ute och letade efter något att göra, springer runt uppe vid black lake och hittar ett tält fullt med reservdelar till bilar. Samtidigt säger två andra kompisar att dom har hittat en trasig blå folkvagnsbuss (detta var när fordon var relativt nya och väldigt ovanliga), perfekt tänkte vi och lastade ur det mesta ur våra inventories och lastar fullt med bildelar.

Bilen var på andra sidan kartan och vi gick segt pga vikten av allt vi bar, + att vi inte fick med oss allt som behövdes, så de två som hittade bilen gick bort mot tältet att ta med sig resten som behövdes. Det går kanske 1 ½ - 2 timmar innan allt är klart, men vi får bilen att fungera, tvingar in två till att spela med oss och är nu 6 personer.
Vi bestämmer oss för att åka runt i bilen och se vad som händer runt om på mappen (Servern hade blivit ganska fylld medans vi lagade bilen). efter att ha åkt runt ett tag så bestämmer vi oss för att åka in i Cherno, där vi en liten bit utanför blir beskjutna. Snipern som sköt på oss trodde dock inte att vi skulle stanna, men det gör vi, 6 personer hoppar ut samtidigt, automateld mot hållet där vi blev beskjutna, och det visar vara 3 personer som har legat på ungefär samma ställe och dödat nyspawnade eller andra som har haft otur att gå förbi. Vi fortsätter skjuta och går framåt mot dom, två av oss bestämmer sig för en avledningsmanöver där det ser ut som om dom två tänker flanka, medans vi andra bara helt enkelt sprang emot dom och tillslut dödade dom. Dom vart nog extremt överraskade att vi bestämde oss för att gå ut och skjuta tillbaka, och kul var det

Haha, fan vad snopet för dem!

Det är alltid lika kul när man lyckas vända en efterhandssituation och klara sig iväg med fienden nedkämpad

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Det som jag tycker är konstigt är att väldigt få skriver om zombie upplevelser. Så vad handlar spelet mest om? Âr det banditer eller zombies. Tycker att spelet tappar en hel del när man läser så lite om zombies.

Permalänk

Jag har inte spelat DayZ i mer än några dagar, så jag har bara varit med om en sak som jag klassar som kul...

Hade läst in mig lite på hur kartan såg ut i DayZ, så när jag startade upp spelet häromdagen så hade jag bestämt mig för att ta sikte på en av militärbaserna eftersom det tydligen är där man kan hitta bra prylar (och kanske någon att skjuta lite på...). Mycket riktigt, jag spawnade vid stranden och la benen på ryggen. Det tog en jäkla stund att hitta till en militärbas (den uppe i nordvästra hörnet på kartan), men väl där blev jag rätt besviken - inte för att jag inte hittade några saker, det fanns gott om loot, men det kändes helt övergivet och ospännande, trots att servern var full med folk. Jag spenderade nära nog en timma på basen utan någon som helst action. Skitspel tänkte jag, blir det inte mer kul än så här? Jag väntade en stund till, innan jag gick in i ett av husen på basen för att sedan logga ur spelet.

Två dagar senare får jag för mig att testa DayZ igen, utan att riktigt ha funderat på vad jag pysslade med senaste gången jag lirade. Så jag loggar in. Men något är inte riktigt som det var förra gången. Jag står i samma hus igen, fast nu omgiven av 4 personer. Dom verkar mer paffa än jag och börjar skrika på Engelska och Finska(!). Jag har alltså spawnat i huset igen, i ett litet rum där dessa herrar befann sig. Dom höjer sina vapen och fortsätter skrika i sina mickar, typ WHO ARE YOU och LIE DOWN, varvat med saker jag inte fattar något av. Själv får jag totalpanik - vad fanken gör man nu? Så jag börjar springa, ut genom dörren, igenom en korridor och ut ur huset. Jag hinner förbi ett stängsel och är nästan vid nått träd när jag hör pang-pang-pang och skärmen blir svart - "YOU ARE UNCONSIOUS". Ok, någon träffade mig. Vad gör man nu?

Jag har aldrig blivit skjuten eller ens dödad förut i DayZ, än mindre blivit medvetslös. Jag låter skärmen vara svart med meddelandet om min medvetslöshet vara kvar, samtidigt som jag plockar fram laptopen för att lista ut om det finns något man kan göra för att "vakna" till liv igen i spelet... efter några sekunder sneglar jag tillbaka på skärmen, och bilden är tillbaka, även om det mesta är i svart-vitt, någon nisse bandagerar mig samtidigt som tre andra står och tittar på med höjda vapen. Till slut hänger de handklovar på mig och för bort mig till ett hus. Väl där får jag sitta i ett hörn i ett litet rum, samtidigt som de slår sig ner på lagom avstånd. Vafan är det som händer?

Väl där börjar de snacka med mig, på Engelska. Det verkar vara 4 trevliga grabbar från Finland, som uppenbarligen blev mer rädda än mig när jag spawnade just där dom befann sig. Dom kände sig tydligen tvingade att skjuta mig, vilket dom bad om ursäkt för. Dom ger mig prylar, ammunition och annat smått och gott. Jag hänger med dom en stund och dom visar mig lite hur saker och ting funkar i spelet - och till sist låter dom mig gå. Så jag säger tack och springer iväg. Har efter detta inte stött på någon som varit vare sig vänlig eller hjälpsam - de flesta verkar skjuta först och fråga sen...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det som jag tycker är konstigt är att väldigt få skriver om zombie upplevelser. Så vad handlar spelet mest om? Âr det banditer eller zombies. Tycker att spelet tappar en hel del när man läser så lite om zombies.

Zombierna är inte så värst farliga, har man en yxa så nackar man dom lätt. Dock verkar det som de blivit fler och mer aggresiva efter senaste patchen. Ibland kommer massor sprignande, speciellt om man skjutit med ett vapen. För ett par dar sen hade jag sju stycken efter mig och hade inga vapen, då var man inte så stöddig. Som tur var kunde jag springa upp på en övervåning och smyga ner och boxa ner dom en efter en.
Det är andra spelare man får passa sig för. Många skjuter först och frågar frågor sen. På senare tid har jag dock träffat en hel del spelare som INTE skjutit en direkt, vilket är trevligt. Förmodligen beror det på att jag nuförtiden alltid har en bössa framme.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det som jag tycker är konstigt är att väldigt få skriver om zombie upplevelser. Så vad handlar spelet mest om? Âr det banditer eller zombies. Tycker att spelet tappar en hel del när man läser så lite om zombies.

Zombies var inte ett problem överhuvudtaget i modden, de var mest ett irritationsmoment efter ett tag. I standalone just nu är dom lite jobbigare tills man har fått en vapen att försvara sig med, men är egentligen inte ett problem där heller. Mitt hopp är ju att Zombies tillslut blir ett jätteproblem, eftersom det ska föreställa en Zombieapocalyspe i Ryssland. Men just nu är det absolut inte så.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Fan vad irriterad jag blev igår. Jag kom springande när elektro på en server som hade som regel "talk first, shoot later" när nån börjar skjuta på mig. Jag had eingen ammo till min bössa så jag kutade iväg. Efter en tag dök det upp en kille som fortsätter skjuta. Jag ropar "stop shooting dickweed" men han säger bara "stop!" vilket jag defintivt inte tänker göra när nån skjuter på mig. Jag försöker kommunicera med honom men han fortsätter att försöka skjuta mig så jag drar upp yxan och när han laddar rusar jag fram och matar slag. Han börjar blöda och springer i en cirkel, jag kutar efter och skrattar högljutt. Då dyker det upp en kille till som skjuter mig.Jag dör. När jag spawnar är jag en miljon mil därifrån. Surt.
Så senare skjuter jag ihjäl min första icke aggresiva spelare när han dricker vatten från en kran. Kändes bra. Det var säkert han som dödade mig tidigare eller så hade han säkert strypt en massa kattungar. Han hade fullt kit med camo och M4:a så han hade iallafall en chans.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Har inte spelat speciellt länge men hände iaf en rolig sak när jag fick bland mina första saker, står vid någon stad på östkusten. Har fått lite normala loots, väska och lite till. står i ett hus och fixar min inventory och helt plötsligt så hör jag ett slag och så blir allt svart, blir alltså medvetslös. ser hur allt jag hade samlat på mig försvann aja tänkte jag han dödade ju mig inte iaf. vaknar till och ser hur han springer när för trappan utan saker på sig. It's pay back time! tänker jag, tar upp knytnävarna och får en fullträff i pannan på honom så han däckar, fortsätter slå i säkert 2 min bara för att försäkra mig om att han är död xD för då upp en sks med massa ammo och mina gamla saker en riktig rolig vändning, och tror nog att han vart rätt förvånad att jag var vid liv när han kom ner.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Det hände en rätt sjuk sak häromdan. Jag var nyspawnad i Berezino och hade bara en yxa som vapen. Redna när jag är utanför stan hör jag hur det skjuts vilt inne i city så jag smyger runt hamnen in. Jag hör hur någon håller på med vapen i ett hus och smyger in och kollar. När jag kommer upp på övervåningen i ett hus så sitter det två killar och lootar en stackare de mördat. De ser inte mig så jag smyger in i huset bredvid och gömmer mig på övervåningen och väntar. Efter ett par minuter så öppnas dörren och jag tänker att nu komemr de för att mörda mig och klipper till med yxan, SMACK! i huvet på en stackars Bambi. Han droppar direkt och jag blir lite shockad.
Det var ju inte meningen så jag föribinder hans sår och han vaknar efter en stund. Vi sitter och pratar lite tyst och så smäller det och han droppar död ner. det skjuts från rummet bredvid och tydligen var det en annan kille än de två bredvid som skjöt. Jag kutar iväg men kommer inte långt innan jag blir nerskjuten.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.