Går inte att byta hårddisk i HP Envy m6-1253eo!

Permalänk
Medlem

Går inte att byta hårddisk i HP Envy m6-1253eo!

Min gamla bärbara pajjade. Med lite begränsat med resurser bestämde jag mig för att istället införskaffa en HP Envy m6-1253eo demoex från billigteknik. Ifs med 5400rpm hdd men jag hade en nästan ny ssd i den gamla så mitt snikar-tänk var att skicka i ssd´n i den nya.
Har klonat hdd och bytt till ssd i otaliga datorer med olika OS innan detta. Sagt och gjort. Har använt EZGigIV. Nåväl. Jag klonade disken men det gick inte att boota. Försökte då istället att byta till ssd´n först och sedan köra i recovery skivorna.
Allt förflöt perfekt tills installationen var klar och datorn skulle boota om. Men tji fick jag... Det funkade inte heller.... Datorn står bara och startar om!. HP loggan kommer upp men när den skall komma vidare så kommer ett meddelande: vänta lite....och så startar den om igen.
Har provat med diverse tricks i bios men får det inte att funka. Har nu skickade i orginal hdd´n istället. Någon som känner igen detta och har en susning om hur man skall bära sig åt? Känns visset att sitta med en 5400 när det finns racer inom räckhåll....Behöver jag nämna att det handlar om leksaks-OS windows 8? Någon?

Permalänk
Skrivet av franz4:

Min gamla bärbara pajjade. Med lite begränsat med resurser bestämde jag mig för att istället införskaffa en HP Envy m6-1253eo demoex från billigteknik. Ifs med 5400rpm hdd men jag hade en nästan ny ssd i den gamla så mitt snikar-tänk var att skicka i ssd´n i den nya.
Har klonat hdd och bytt till ssd i otaliga datorer med olika OS innan detta. Sagt och gjort. Har använt EZGigIV. Nåväl. Jag klonade disken men det gick inte att boota. Försökte då istället att byta till ssd´n först och sedan köra i recovery skivorna.
Allt förflöt perfekt tills installationen var klar och datorn skulle boota om. Men tji fick jag... Det funkade inte heller.... Datorn står bara och startar om!. HP loggan kommer upp men när den skall komma vidare så kommer ett meddelande: vänta lite....och så startar den om igen.
Har provat med diverse tricks i bios men får det inte att funka. Har nu skickade i orginal hdd´n istället. Någon som känner igen detta och har en susning om hur man skall bära sig åt? Känns visset att sitta med en 5400 när det finns racer inom räckhåll....Behöver jag nämna att det handlar om leksaks-OS windows 8? Någon?

är det en dator med windows 8 så ska väl secure boot ställas som disable
varför inte testa göra en helt vanlig installation utan kloning eller recovery.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Ful OS

Skrivet av jonatan80:

är det en dator med windows 8 så ska väl secure boot ställas som disable
varför inte testa göra en helt vanlig installation utan kloning eller recovery.

Får skicka i ett ful os då.

Permalänk
Skrivet av franz4:

Får skicka i ett ful os då.

goddag yxskaft

vill du ha kvar widows 8 eller inte ?
ja tydde att leksaks os 8:an var negativt, men du verkar tycka resterande är "ful os"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av franz4:

Får skicka i ett ful os då.

Ifall du med "ful os" menar piratkopia, så tror jag inte det är olagligt att införskaffa kopian, bara att genom diverse program cracka OSet så man inte behöver aktivera det.

men då du har ett lagligt OS får du extrahera serienyckeln från den förra installationen MHA annan dator (formatera alltså INTE gamla disken ännu) och sen använda denna vid isntallation från piratkopierade ISOfilen. woila! 100% laglig installation

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

goddag yxskaft

vill du ha kvar widows 8 eller inte ?
ja tydde att leksaks os 8:an var negativt, men du verkar tycka resterande är "ful os"

Ful os = pirat.

Permalänk
Skrivet av franz4:

Ful os = pirat.

så tråkigt då att du inte tar ut windows nyckeln med dom program som finns. installerar windows och knappar in nyckeln.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

Vänligen se våra forumregler, när du tog upp pirat OS så bröt tråden mot reglerna och du kan inte längre få vår hjälp med ditt problem.

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers