NZXT släpper fläktkontrollern Sentry 3 med pekskärm och fem kanaler

Permalänk
Melding Plague

NZXT släpper fläktkontrollern Sentry 3 med pekskärm och fem kanaler

För den som inte nöjer sig med motstånd och moderkortsstyrning släpper NZXT en ny revision av den påkostade fläktkontrollern Sentry 3 med kapacitiv pekskärm.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att denna inte kan sitta i mitt NZXT H440 ..

Permalänk
Medlem

Blir nog att skaffa en sån här tills nästa chassi. Förutom att den är väldigt smidig att ha tycker jag den är jävligt snygg och dessutom billig

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bra pris för en pryl med touchscreenfunktion som verkar responsiv.

Visa signatur

″Citerare får flera poolare″

Permalänk

Nice, blir nog ett köp!

Permalänk

Får man gratis Win 8?

Permalänk
Medlem

Själva produkten ser ju nice ut men hur tänker NZXT?

Vi satsar stenhårt på ett chassi utan 5.25 platser och säger att ingen använder det idag, sen lite senare släpper vi just en produkt som använder en 5.25 plats.

/Facepalm

Permalänk
Skrivet av shrimphook:

Får man gratis Win 8?

Rimligtvis, skärmen är ju mindre än 9 tum

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag den inte alls, en fysisk fläktkontroller skall ha manuella rattar, tycker jag.

Det är rent för "plottrigt" för mig det där.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av shrimphook:

Får man gratis Win 8?

xD touché!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Vore coolt om den hade en USB port och var fullt programmerbar.

Permalänk
Medlem

Har inte Bitfenix nåt liknande redan?

Hittade en bild

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Själva produkten ser ju nice ut men hur tänker NZXT?

Vi satsar stenhårt på ett chassi utan 5.25 platser och säger att ingen använder det idag, sen lite senare släpper vi just en produkt som använder en 5.25 plats.

/Facepalm

Så man satsar stenhårt bara för att man släpper ett chassi utan? 99% av alla chassin har fortfarande 5.25" platser. Valmöjlighet är bra.
/facepalm

Skrivet av skog1s:

Själv gillar jag den inte alls, en fysisk fläktkontroller skall ha manuella rattar, tycker jag.

Det är rent för "plottrigt" för mig det där.

Håller med om att kanske kan bli lite plottrigt och flashigt med skärm. Du tappar dock RPM och Temp funktioner utan skärm. Nån hybrid med clean look skulle vara perfekt.

OT: Tycker den ser trevlig ut. Bra pris med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nex3r:

Så man satsar stenhårt bara för att man släpper ett chassi utan? 99% av alla chassin har fortfarande 5.25" platser. Valmöjlighet är bra.
/facepalm

Såklart är det så men är la mer sättet dem marknadsför produkten. Han säger att ingen använder 5.25 platser längre, är det inte lite ironiskt att senare släppa en 5.25 enhet då?
http://www.youtube.com/watch?v=5V3ztm7VXv4

Permalänk

Har 2an och det blir nog ingen mer fläktstyrning med touch screen för egen del, ganska bökigt att ställa in. Plus att den får mina fläktar att knarka vid låga varvtal av nån anledning.

Edit: Haha knaka såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Fläktkontroller är en sak, men den här är ju ruggigt ful. Interfacet är det jag stör mig mest på.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Det går ju att stänga av skärmen när man ändrat sina inställningar..

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronärtskocka:

Har 2an och det blir nog ingen mer fläktstyrning med touch screen för egen del, ganska bökigt att ställa in. Plus att den får mina fläktar att knarka vid låga varvtal av nån anledning.

Hemskt när fläktarna drar fram heroinet.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

även om jag kanske borde uppskatta nått som ser ut som en panel från vissa skepp..

finns det ingen stilren* kontrollenhet med skärm?

*(alltså inte innehållandes tex en snurrande propeller eller stor lysande men för all del pedagogisk ramp för avisera att här går fläkten jättefort.)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har inte Bitfenix nåt liknande redan?

Hittade en bild

Jo, de har de. Har personligen denna på bilden men måste säga att jag saknar olika "modes" som finns på denna som quiet/performance mode. Och link funktionen ser även lovande ut. Just nu så kör jag bara alla mina fläktar på manual och fult ös.

Om man kör auto så sänks RPM:n beroende på temp och jag har ännu inte orkat försöka koppla/tejpa varje temp probe där det bildas värme, så att ha olika profiler så som quiet/performance skulle enligt mig vara väldigt användbart

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronärtskocka:

Har 2an och det blir nog ingen mer fläktstyrning med touch screen för egen del, ganska bökigt att ställa in. Plus att den får mina fläktar att knarka vid låga varvtal av nån anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Dina fläktar börjar knarka för att det inte är PWM-fläktar som är gjord för att undervoltas.
Denna ser rätt tuff ut och passar nog fint i nästa bygge

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronärtskocka:

Har 2an och det blir nog ingen mer fläktstyrning med touch screen för egen del, ganska bökigt att ställa in. Plus att den får mina fläktar att knarka vid låga varvtal av nån anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Har också 2:an och kan bara hålla med, den är bökig att ställa in. Dock får den inte mina fläktar att knarka, i alla fall inte vad jag vet om, men de kanske sköter det snyggt...

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Medlem

Kan man koppla in fler än en fläkt per kanal, och ifall man kan, hur många?

Permalänk
Medlem

Jag vill hellre ha en mjukvarufläktkontroller på USB, utan extern plats. Att kontrollera fläkthastighet är väldigt automatiserbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunshine:

Har också 2:an och kan bara hålla med, den är bökig att ställa in. Dock får den inte mina fläktar att knarka, i alla fall inte vad jag vet om, men de kanske sköter det snyggt...

Hahaha, du fann dig fint.

Personligen föredrar jag fläktlöst i så stor mån som möjligt. Det hindrar såklart mina drömmar om prestandamonster, men man får göra lite uppoffringar ibland.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
99:e percentilen

Har Sentry 2 och konceptet är ganska värdelöst. Trean verkar förbättrad, men att ställa in fläktarna på Sentry 2 är ett dagsprojekt. Man behöver trycka 40 gånger på skärmen för att slå på eller av alla fläktar. Jag löste det genom att sätta in en strömbrytare som bryter strömmen till hela fläktkontrollern, men det tar ju bort hela idén med en fläktkontroller.

Om ni ska köpa en fläktkontroller, köp en med fysiska rattar eller skjutreglage istället. Man vill kunna stänga av/sätta på alla fläktar med en enda eller några få knapptryckningar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Musikälskare

Gillar med rattar "höhö" än touchscreen

Har denna

https://www.inet.se/produkt/5321611/scythe-kaze-master-pro-5-...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av Daumier:

Hemskt när fläktarna drar fram heroinet.

Haha fick mig ett gott skratt, "knaka" ska det så klart vara. Ska sluta skriva inlägg på bussen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronärtskocka:

Haha fick mig ett gott skratt, "knaka" ska det så klart vara. Ska sluta skriva inlägg på bussen

*Knacka

Det är väl Aquero 6 man ska ha? Bara ~1000:- men presterar där efter

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Synd bara att interfacet är nära till LCARS i Star Trek och inte något stilrent. Samma skit som för radio paneler i bilar förstår inte vad för tillverkare och designers har knarkat för att förstöra denna formfaktor så mycket.

Vill jag ha mitt radio/5" panel på datorn att se ut som ett rymdskepp så visst all ära men vart finns all stilrena alternativ d.v.s. enkel skärminterface med stilrent gränsnitt med aluminum skal i olika färger för olika chassin.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.